استان مرکزی؛ موفق‌ترین استان کشور در حوزه فعالیت خیرین قرآنی
کد خبر: 3783721
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

استان مرکزی؛ موفق‌ترین استان کشور در حوزه فعالیت خیرین قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم با بیان اینکه موفق‌ترین استان کشور در حوزه خیرین قرآنی طی ۱۰ سال گذشته، استان مرکزی است، افزود: امیدوارم این مدل به کل کشور توسعه پیدا کند و استان‌ها از استان مرکزی الگوبرداری کنند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور، صبح امروز، سوم بهمن‌ماه در هفتمین جلسه انجمن خیرین قرآنی استان مرکزی که در بیت تاریخی امام راحل در خمین در حال برگزاری است، گفت: اگر دستگاه‌های متولی حوزه قرآن کریم هر کدام سهم خودشان را به درستی ادا بکنند، ما می‌توانیم جامعه موفق قرآنی داشته باشیم، الحمدلله این موضوع در مدل استانی در استان مرکزی به خوبی اتفاق افتاده چراکه 10 سال هست که در این استان رفت‌و‌آمد دارم و در طول این سالها تمام عزیزانی که در کسوت استاندار بودند و همچنین معاونین آن‌ها همیشه عنایت ویژه‌ای به مباحث قرآنی داشته‌ و همچنان هم دارند که به نوبه خود تشکر و قدردانی می‌کنم.
وی ادامه داد: موفق‌‌ترین استان کشور در حوزه خیرین قرآنی طی 10 سال گذشته، استان مرکزی است. در مراسم‌ مختلف کلنگ‌زنی و افتتاحیه پروژه‌های قرآنی که بخش عمده‌ای از آن‌ها توسط خیرین مساعدت شده، حضور داشته‌ام که امیدوارم این مدل توسعه پیدا کند به کل کشور و همه استان‌ها از این مدل استفاده کنند.

جوان قرآنی بسازیم
قره‌شیخ‌لو تصریح کرد: در رابطه با اساسنامه انجمن خیرین قرآنی، جلسه‌ای هفته گذشته در قم برگزار شد و نماینده همه انجمن‌ها در آن جلسه حضور داشتند و مفاد اساسنامه بررسی و قرار بر این شد جلسه نهایی در تهران برگزار شود که به فضل خدا اساسنامه نهایی بشود و بتوانیم این مدل را بصورت قطعی مکانیزم مشترکی در کل کشور راه‌اندازی کنیم که این انجمن‌ها یک شخصیت حقوقی پیدا کنند و شاهد اثرگذاری بیشترشان باشیم.
این مقام مسئول افزود: درست است که توسعه سخت‌افزاری بسیار مهم است و باید انجام پذیرد ولی نباید از حوزه نرم‌افزاری هم غافل بود، بعضی اوقات حمایت خیرین از یک فعالیت قرآنی، تأثیرگذاری بیشتری از ساخت‌و‌سازهای مرسوم دارد. اگر بتوانیم یک جوان قرآنی بسازیم، این جوان در هر کجا که حضور داشته باشد دارالقرآن متحرک و سیار است، از طرف دیگر همه مسئولان قرآنی و خیرین به مسئله کادرسازی قشر نوجوان اهمیت ویژه‌ای بدهند چراکه برنامه‌های بسیار متنوع و جذابی برای قشر نوجوان وجود دارد که همگی کاربردی هستند.

سرمایه‌گذاری برای آینده
سعید فرخی، معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار مرکزی نیز ضمن خوشامدگویی و خیرمقدم به کاروان قرآنی انقلاب جهت حضور در استان مرکزی، گفت: بسیار خرسندیم استان ما جزو اولین استان‌های مسافران انقلاب قرار گرفته است و امید است حضور این مسافران در استان زمینه خیر و برکت را هر چه بیشتر فراهم کند.
وی با اشاره به فعالیت خوب خیرین قرآنی در استان، تصریح کرد: هرچه برای فعالیت‌های قرآنی هزینه شود در واقع سرمایه‌گذاری برای آینده و مصون داشتن نوجوانان و جوانان است.
فرخی حرکت خیرین قرآنی در استان را موفقیت‌آمیز خواند و اظهار کرد: عملکرد انجمن خیرین استان بسیار رضایت‌بخش است، برنامه‌ریزی اعضای انجمن برای هدایت فعالیت‌های قرآنی قابل تحسین است و فعالیت انجمن خیرین قرآنی در استان زمینه اهتمام هرچه بیشتر در این حوزه را فراهم کرده است.

افزایش مشارکت‌های مردمی
فرخی ادامه ‌داد: عملکرد خوب انجمن خیرین قرآنی مردم را آماده مشارکت در حوزه قرآن کرده است، خیرین به واسطه ایمان کاملی که دارند در حوزه قرآن فعالیت دارند و راه خود در این مسیر را ادامه می‌دهند و امیدوارم روز به روز شاهد افزایش مشارکت‌های مردمی در این حوزه باشیم.
وی با اشاره به اینکه توکل به خدا، کمک مشارکت مردم و خیرین بر قوام برنامه‌های قرآنی خواهد افزود بیان کرد: فعالیت‌های قرآنی و عملکرد انجام شده در استان همه بر مبنای کمک‌های مردمی بوده است و تبلیغات اسلامی و دارالقرآن در مقام ناظر و هدایت کننده طرح‌ها ایفای نقش کردند. خمین شهرستان ۱۰۰۰ شهید است و انتظار می‌رود فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان پررنگ‌تر باشد البته خوشبختانه فعالیت‌هایی که تاکنون انجام شده قابل تقدیر است و خیرین نقش خود را به خوبی ایفا کردند.
انتهای پیام

captcha