تشریح فعالیت‌های مؤسسه امام محمدباقر(ع) مهدیه شهرکرد
کد خبر: 3783726
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

تشریح فعالیت‌های مؤسسه امام محمدباقر(ع) مهدیه شهرکرد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مسئول مؤسسه قرآنی امام محمدباقر(ع) مهدیه در چهارمحال و بختیاری فعالیت‌های قرآنی ـ فرهنگی این مؤسسه را تشریح کرد.

تشریح فعالیت‌های مؤسسه امام محمد باقر (ع) مهدیه شهرکرد

زینب محمودی، مسئول مؤسسه قرآنی امام محمدباقر(ع) مهدیه در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این مؤسسه با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی به مدت 7 سال است که در عرصه قرآنی در غرب شهرکرد، به‌ویژه در مدارس و دبیرستان‌های آن منطقه فعالیت می‌کند.
وی با اشاره به روند فعالیت‌های این مؤسسه، تصریح کرد: در طول سال تحصیلی تقریباً تمام فعالیت مؤسسه به داخل مدارس سوق می‌یابد و تنها یک کلاس ثابت، به‌عنوان دورهمی و حلقه ذکر مختص بانوان قرآن‌آموز، در مؤسسه برگزار می‌شود که آموزش‌های روانخوانی و روخوانی به همراه قرائت سوره‌های منتخب، جلسات مذهبی، دعا و حدیث کسا ارائه می‌شود.
محمودی ادامه داد: در مدارس نیز برخی پایه‌ها برای آموزش قرآن در نظر گرفته می‌شود و دو جلسه در هفته آموزش‌های روخوانی و روانخوانی و نیز آموزش حفظ 30 جزء به دانش‌آموزان جهت شرکت در مسابقات استانی و کشوری، ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه فعالیت این مؤسسه در طول تابستان به صورت تمام‌وقت و برای آموزش کودکان، نوجوانان و بزرگسالان است، افزود: آموزش‌های تابستانی علاوه بر حوزه قرآنی، شامل آموزش‌های فرهنگی ـ دینی از جمله مشاوره دینی، سبک زندگی، مهدویت و احکام و حوزه هنری از جمله طراحی، نقاشی، عروسک‌سازی، کار با ساقه گندم، خیاطی و ... است، ضمن اینکه محافل انس با قرآن، پیاده‌روی دسته‌جمعی و اردوهای زیارتی و دیگر برنامه‌های مفرح نیز در کنار کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.
مسئول مؤسسه قرآنی امام محمد‌باقر(ع) با تأکید بر اینکه مکان این مؤسسه با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرکرد، به فعالیت‌های این مجموعه اختصاص یافته است، گفت: مکان این مؤسسه در منطقه موسوم به «مهدیه بالا» قرار دارد که هیچ مسجد یا حسینیه‌ای ندارد و از این بابت در مضیقه هستیم یعنی نمی‌توانیم به روش معمول سایر مؤسسات و نهادهای قرآنی، بخشی از برنامه‌هایمان را در مساجد و حسینیه‌ها برگزار کنیم.
محمودی در پایان تأکید کرد: بودجه و به‌ویژه هزینه اجاره مکان این مؤسسه از محل هزینه شخصی و نیز شهریه اندک کلاس‌های تابستانی تأمین می‌شود و با توجه به اینکه مهدیه منطقه‌ای محروم است، بسیار پیش می‌آید که علاقه‌مندان بدون اخذ شهریه برای شرکت در کلاس‌ها پذیرش ‌شوند.
انتهای پیام

captcha