برگزاری دوره ارتقاء و بازآموزی مربیان و مسئولان واحدهای قم و گلستان مؤسسه کریمه
کد خبر: 3783752
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷

برگزاری دوره ارتقاء و بازآموزی مربیان و مسئولان واحدهای قم و گلستان مؤسسه کریمه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ دوره ارتقای سطح علمی و بازآموزی مسئولان، مربیان و فراگیران واحدهای مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل‌رسول(س) استان‌های گلستان و قم برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ سومین دوره ارتقا و توانمندسازی ویژه مسئولان، مربیان و فراگیران واحدهای مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل‌رسول(س) استان‌های گلستان شهرهای گرگان، قرق، فاضل‌آباد، برفتان، علی‌آبا‌دکتول، سنگدوین، مزرعه، دارکلاته و کلاله و قم، با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و با حضور 48 نفر در مرکز ملی تربیت مربی حفظ و و قرائت قران کریم استان قم برگزار شد.
این دوره به مدت پنج روز از 30 دی‌ماه آغاز و تا چهارم بهمن‌ماه با حضور اساتیدی چون حجج اسلام مهندسی، علی قاسمی، هاشمی، سید محمدحسین طباطبائی و محمدرضا شهیدی‌پور و خانم میرغیاثی و هاشم ‌آبادی و در قالب کارگاه‌های مختلف آموزشی چون دوره ارتقای تربیت مربی تجوید، حفظ، اخلاق معلمی و ... در حال برپایی است.

طی این دوره کارگاه روش حفظ موضوعی با تدریس حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی با سرفصل‌هایی چون توجه به کاربرد قرآن در زندگی، توجه به مفاهیم به صورت مستقیم و غیرمستقیم، تنوع، جذابیت و گسترگی مخاطب، پاسخگویی به سؤالات دینی و شبهات برگزار شد.
همچین دوره آموزش اخلاق معلمی با تدریس حجت‌الاسلام سید‌محمد‌حسین‌ طباطبایی تشکیل شد. وی مهم‌ترین ویژگی‌های اخلاقی را خلوص نیت، طهارت، دعا، صلاحیت علمی‌، تواضع، عدالت‌ورزی و عمل کردن به وعده‌ها و راستگو بودن بیان کرد.

در ادامه این دوره کارگاه آموزش «چرایی حفظ قرآن و پاسخگویی به شبهات و شیوه‌های حفظ قرآن» با تدریس حجت‌‌الاسلام مهندسی و با نکاتی چون بیان معما‌گونه یکی از شیو‌ه‌های ایجاد تنوع در حفظ و تأکید بر حفظ همراه معنا، ایجاد راه‌های انگیزه‌سازی حفظ قرآن، تبیین چرایی حفظ و شناسایی و پاسخگویی به شبهات حفظ قرآن برگزار شد.

یادآور می‌شود، کارگاه فوق تا فردا، چهارم بهمن‌ماه با سایر موضوعات متنوع در حال برپایی است.
انتهای پیام

captcha