سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده است
کد خبر: 3783785
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده است

گروه اجتماعی - مستشار شعبه چهارم محاکم تجدید نظر استان یزد گفت: سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده است و برای حفظ و صیانت از جامعه اسلامی باید خانواده مورد تربیت صحیح اسلامی قرار بگیرد.

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام باقری اتابک، مستشار شعبه چهارم محاکم تجدید نظر استان یزد صبح امروز، 3 بهمن‌ماه در دیدار با آیت‌الله ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد اظهار کرد: دشمن با تمام تلاش و با حجم سنگینی، بنیان خانواده را نشانه رفته و اگر بتواند خانواده را متلاشی بکند، جامعه هم به دنبالش متلاشی خواهد شد.
وی تصریح کرد: بحث خانواده و صیانت از آن اهمیت خاصی دارد و باید سرفصل‌هایی را با تکیه بر دانش روز و مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی تهیه و تدوین کرد که نیاز جوان امروز را محقق کند.
این مقام قضایی ادامه داد: محتوای آموزشی باید بخشی قبل از ازدواج و بخشی هم مهارت‌های همسرداری و مسائل بعد از ازدواج را پوشش دهد تا جوانان با انتخاب صحیح، رموز همسرداری و سایر مهارت‌ها را فرا بگیرند.
وی از مرکز صیانت خانواده به‌عنوان یک اتاق فکر و مرکز راهبردی یاد و اظهار کرد: الان در دادگاه خانواده خیلی از جوانان که حضور می‌یابند و به‌دنبال طلاق توافقی هستند، مشکل خاصی با هم ندارند چون آیین همسرداری نمی‌دانند، مهارت حل مسئله را فرا نگرفتند و نمی‌توانند سوء تفاهم خود را مدیریت کنند به سمت طلاق توافقی روی می‌آورند.
حجت‌الاسلام باقری اتابک بیان کرد: بخشی از خانواده‌ها مشکل مالی و حمایتی دارند و بخشی مشکل فکری و فرهنگی زندگیشان را دچار تلاطم کرده است که می‌توان در مرکز صیانت از خانواده با جذب خیرین، برخی مشکلات مالی را حل و فصل کرد و یا در زیر گروه‌ها یا کمیته‌هایی بحث‌های مختلف اقتصادی، اخلاقی، فرهنگی و مسائل اجتماعی و آیین همسرداری را برای زوجین تشریح و تبیین کرد.
وی ادامه داد: در مرکز صیانت از خانواده می‌توان کتاب های خوب و به روز را که جوانان بهتر بتوانند از ادبیاتش و محتوای آن استفاده کنند را معرفی کرد و در راستای اهداف مرکز، کارشناسان بهزیستی، مراکز مشاوره خانواده، کمیته امداد و ... استفاده کرد.
مستشار شعبه چهارم محاکم تجدید نظر استان یزد گفت: مرکز صیانت از بنیان خانواده بسیار می‌‌تواند برای سلامتی جامعه و اجتماع ما در آینده نقش مؤثری داشته باشد.
انتهای پیام

captcha