جایگاه خمین در کشور ویژه باشد
کد خبر: 3783859
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵

جایگاه خمین در کشور ویژه باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ امام جمعه خمین گفت: امروز جایگاه شهرستان خمین باید در کشور ویژه باشد و اگر این جایگاه را ندارد این کوتاهی متوجه همه ماست، وظیفه داریم در این حوزه جدی‌تر وارد شده و این شهرستان و ابعاد وجودی امام(ره) را به دنیا معرفی کنیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسینی‌پور، امام جمعه خمین، ظهر امروز، سوم بهمن‌ماه در ششمین مجمع قرآنیان استان مرکزی ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب که با حضور اعضای کاروان قرآنی انقلاب در بیت حضرت امام خمینی(ره) در خمین برگزار شد، ضمن تبریک فرا‌رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، از حضور کاروان قرآنی انقلاب در خمین تقدیر کرد و گفت: قاری محترم تلاوتی بسیار زیبا داشت و عموم حاضران حق تلاوت را با تشویق قرآنی ادا کردند این امر حاکی از آن است که چطور می‌توان حق شکر نعمت خدای متعال را بجا آورد.
وی تصریح کرد: مردم ایران از دست ظلم حاکمان جور به ستوه آمده و بر در و دیوار نوشتند یا مرگ یا خمینی، در آن دوران مردم انقلابی از دست شکنجه‌های اسرائیل و افراد تربیت شده به دست آنان در امان نبودند. حال امروز جایگاه نظام و مردم عالی‌ترین جایگاه است، امروز جوانانی در نظام اسلامی ایران فعالیت دارند که در دنیا نمونه ندارندف قدرتی به اندازه قدرت نظام برای هیچ کشوری نیست.
حسینی‌پور اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی در قلب همه ملت‌ها نفوذ کرده است، همه به اندازه‌ای که به قرآن ایمان و علم داریم و عمل می‌کنیم باید فرهنگ قرآن را نشر دهیم، امید است در آینده بهتر و بیشتر از این عمل کرده و جایگاه قرآن را در جامعه به طور واقع‌بینانه ارتقا بخشیم.
حجت‌الاسلام حسینی‌پور اظهار کرد: جمله قرآن کتاب انقلاب کاملآ درست است، اولین انقلاب در درون انسان اتفاق می‌افتد و با قرآن تکمیل می‌شود. امام فرمودند انقلاب درونی از انقلاب بیرونی مهم‌تر بود اگر بخواهیم واقعی نگاه کنیم انقلاب بیرونی مقداری از انقلاب درونی بود لذا هرکس درونش انقلاب ایجاد نشده فکر نکند انقلابی هست ولو اینکه در نظام انقلابی در زمان انقلاب زندگی می‌کند لذا اگر انقلاب درون حاصل شد انقلاب بیرون هم رخ می‌دهد.
وی ادامه داد: انقلاب عالم آخرت انقلاب دیگر است بعضی‌ها ظواهر را می‌بینند و گمان می‌برند برای آنان مقامی است اما در قیامت عده‌ای بالا و عده‌ای پایین هستند گاه انسان‌های مستضعف دنیایی در قیامت بالا هستند اما آن‌هایی که در دنیا به ظاهر پرداختند جایگاهی ندارند لذا انقلاب‌ها مقدمه انقلابی دیگر است، کسی که قرآن را تلاوت می‌کند و عمل می‌کند مانند کسی است که نبوت در وجودش جای گرفته است .
حسینی‌پور اضافه کرد: امروز جایگاه شهرستان خمین باید در کشور ویژه باشد و اگر این جایگاه را ندارد این کوتاهی متوجه همه ماست و ما وظیفه داریم در این حوزه جدی‌تر وارد شده و این شهرستان و ابعاد وجودی امام را به دنیا معرفی کنیم، حتی کشورهای دیگر از انقلاب و زوایای انقلابی امام خمینی(ره) الهام گرفتند.
انتهای پیام

captcha