چهار کتابخانه روستایی در قشم افتتاح شد
کد خبر: 3783860
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی؛

چهار کتابخانه روستایی در قشم افتتاح شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاونان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، چهار کتابخانه در روستاهای لافت، خالدین، کوشه و گوران شهرستان قشم افتتاح شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیین افتتاحیه چهار کتابخانه در روستاهای لافت، خالدین، کوشه و گوران شهرستان قشم با حضور حمیدرضا مؤمنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ عبدالجواد کمالی، عضو هیئت مدیره و معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم؛ علیرضا نصری، فرماندار قشم؛ مهدی رمضانی،‌ معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ امین متولیان، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات؛ حسام قربانعلی، مدیرکل امور مجلس و استان‌ها؛ محمدهادی ناصری طاهری، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل؛ اصغر گودرزی، مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌ها و امیر جهانگیری، مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی برگزار شد.
مهدی رمضانی،‌ معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی نهاد ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این کتابخانه‌ها اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مهم‌ترین وظیفه خود را عمومی‌سازی کتابخانه‌ها می‌داند و کتابخانه روستایی مصداق بارز این عمومی‌سازی است. در بسیاری از مناطق همچون روستاها، کتابخانه مهم‌ترین نهاد فرهنگی اثرگذار و مرکز تعاملات فرهنگی است.
وی از کودکان، جوانان و نوجوانان به‌عنوان مهم‌ترین مخاطبان کتابخانه‌های عمومی کشور نام برد و گفت: امید است فرزندان جزیره قشم از فرصت ایجاد کتابخانه‌های عمومی برای ارتقای سطح فکری در حوزه‌های مختلف به‌خوبی بهره‌مند شوند.
رمضانی ضمن تقدیر از مسئولان استان و روستاها به‌دلیل همکاری و در اختیار گذاشتن فضا برای احداث کتابخانه، بیان کرد: نهاد برای تجهیز این کتابخانه‌ها در حد توان تلاش کرده است و این روند ادامه خواهد داشت.
در ادامه امین متولیان، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی در سطح کشور از جمله مهم‌ترین مراکز توسعه فرهنگی هستند و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به‌منظور کمک به‌ برقراری عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات، خدمت‌رسانی را در اولویت قرار داده است.
وی در ادامه ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران افتتاح این چهار باب کتابخانه در روستاهای شهرستان قشم گفت: رئیس اداره ویژه شهرستان قشم،‌ خانم دریانورد، با توجه به مؤانست با حوزه شعر و ادبیات و پیشینه مدیریتی، در زمره مدیران موفق قرار دارد.
متولیان اظهار کرد: امید است مردم علاوه بر مطالعه کتاب، در ساخت، تأمین منابع و تجهیزات مورد نیاز کتابخانه‌ها نیز با هدف کمک به ارتقای سطح فکری فرزندان خود، کمک کنند.
وی تصریح کرد: کتابخانه‌ها باید مرکزی برای توسعه معارف اسلامی باشند و مسئولان می‌بایست در کنار فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی نگاه ویژه‌ای به توسعه فرهنگ داشته باشند.
امینه دریانورد، رئیس اداره ویژه کتابخانه‌های عمومی شهرستان قشم نیز با اشاره به مشخصات کتابخانه‌های تازه تأسیس، اظهار کرد: کتابخانه محمد رسول‌الله روستای خالدین با 200 مترمربع مساحت و 110 مترمربع زیربنا، کتابخانه فرزانگان روستای کوشه نیز با 400 مترمربع مساحت و 232 مترمربع، کتابخانه ملا مصبح لافت در زمینی به مساحت 235 متر مربع و با 180 مترمربع زیربنا به بهره‌برداری رسید. همچنین کتابخانه رسالت در روستای گوران نیز، 190 مترمربع مساحت و 130 مترمربع زیر بنا دارد.
دریانورد ادامه داد: از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در مجموع یک میلیارد و 100 میلیون ریال برای تجهیز اولیه این چهار کتابخانه هزینه شد و در ادامه کمک‌های دیگری نیز از سوی این نهاد ارائه می‌شود.
رئیس اداره ویژه کتابخانه‌های عمومی شهرستان قشم یادآور شد: با بهره‌برداری از این چهار کتابخانه، زیربنای کتابخانه‌های عمومی شهرستان قشم با 30 درصد افزایش از دو هزار و 233 متر مربع به دو هزار 885 متر رسید. سهمیه کتاب و نشریه برای این کتابخانه برقرار است و برای هر کتابخانه یک نیروی بومی استخدام شده است.
حدیثه سوختانلو
انتهای پیام

captcha