پرداخت ۶ هزار فقره کمک هزینه جهیزیه و ازدواج به نیازمندان فارس
کد خبر: 3783861
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶

پرداخت ۶ هزار فقره کمک هزینه جهیزیه و ازدواج به نیازمندان فارس

گروه اجتماعی ـ در سال جاری ۶ هزار و ۳۹۰ نفر از زوج‌های تحت حمایت کمیته امداد فارس با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال کمک هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج دریافت کردند.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد بذرافشان، مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس امروز، 3 بهمن‌ماه با بیان اینكه به‌همت و مشارکت خیران و نیکوکاران در حال حاضر هیچ زوجی در انتظار دریافت کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج نیست، گفت: بخشی از هزینه‌های تامین جهیزیه‌ها از محل اعتبارات دولتی و بخشی نیز با مشارکت خیران و مردم نیکوکار تهیه و در اختیار نوعروسان قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه یکی از ابعاد مهم توانمندسازی خانوارها توجه به فراهم آوردن زمینه‌های ازدواج به هنگام برای جوانان تحت حمایت است، افزود: توسعه و ترویج ازدواج آسان بین خانوارها از دیگر اهداف پرداخت کمک‌هزینه خرید جهیزیه و ازدواج است.
بذرافشان با تقدیر از کمک خیران در تهیه جهیزیه برای نوعروسان بیان کرد: مشارکت مردم و خیران در تأمین جهیزیه، موجب ترویج فرهنگ ازدواج بین جوانان و کمک به نیازمندان می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان فارس در ادامه یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون 5 هزار و 420 نوعروس، 850 نو داماد و 120 کمک هزینه ازدواج مجدد به مددجویان استان با اعتبار 180 میلیارد و 184 میلیون ریال پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه هر یک از نوعروس‌ها دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه خرید جهیزیه و هریک از نو دامادها یک ‌میلیون و ۵۰۰ هزارتومان هدیه ازدواج دریافت می‌کنند، گفت: نوعروسان خانوارهای ساکن مناطق محروم 3 میلیون تومان و نودامادها نیز یک میلیون و 800 تومان هدیه ازدواج به تعداد 3 هزار و 187 فقره با اعتبار 90 میلیارد و 570 میلیون ریال دریافت کردند.
بذرافشان با تصریح اینکه برای تأمین این تعداد جهیزیه بیش از 180 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: از این مبلغ حدود 20 میلیارد ریال از طریق درآمد محلی، 145 میلیارد ریال اعتبار دولتی و 15 میلیارد و 184 میلیون ریال از طریق کمک خیران تأمین‌ شده است.
انتهای پیام

captcha