تجلیل کاروان قرآنی انقلاب از فعالان قرآنی استان مرکزی
کد خبر: 3783869
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳

تجلیل کاروان قرآنی انقلاب از فعالان قرآنی استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کاروان قرآنی انقلاب با استقرار در خمین، زادگاه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، از فعالان قرآنی این شهرستان و استان مرکزی تقدیر به‌عمل آورد.

تجلیل کاروان قرآنی انقلاب از فعالان قرآنی استان مرکزی

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا؛ نشست فعالان قرآنی استان مرکزی با حضور مسئولان استان مرکزی همچون استاندار استان مرکزی، نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی، مدیر سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی، فرماندار خمین و با حضور کاروان قرآنی انقلاب، فعالان و خیران قرآنی استان مرکزی و علاقه‌مندان به قرآن امروز چهارشنبه سوم بهمن ماه در آمفی تئاتر موزه محل زادگاه امام خمینی(ره) برگزار شد.

در ابتدای این برنامه حمیدرضا احمدی‌وفا به تلاوت آیاتی از سوره فاطر پرداخت. سپس حجت‌الاسلام حسینی‌پور، امام جمعه شهرستان خمین، ضمن خیر مقدم به مسئولان و حاضران در برنامه و با اشاره به لازمه قدردان بودن آحاد مردم نسبت به این نظامی که به سختی به دست ما رسیده، اظهار کرد: الحمدلله زحمات چندصد ساله علما به ثمر نشسته و چنین نظام اسلامی‌ای به ما رسیده و امیدواریم که این انقلاب به انقلاب جهانی حضرت بقیةالله اعظم(عج) متصل شود.

وی افزود: «قُلْ إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى‌ وَ فُرادى‌ ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا». امام راحل مصداق فردی بود که به تنهایی به پا خواست و عمل کرد. امام آن روز مثنی نبود و همه همراه امام نبودند، بلکه به مرور به ایشان پیوستند. سختی‌هایی درآن روزها وجود داشت. ساواک برخوردهایی داشت و در زندان‌های وحشتناکش که مانند زندان‌های ابوغریب بود، شکنجه‌گرانی را به استخدام گرفته بود که از اسرائیل می‌آمدند یا در آنجا تربیت می‌شدند. در چنین فضایی بود که مبارزان فعالیت می‌کردند که دیگر امروز خبری از آن‌ها نیست.

وی ادامه داد: امروز جایگاه این مردم و این نظام، در عالی‌ترین رتبه است. همانند جمهوری اسلامی در عالم وجود ندارد و این تعارف نیست. البته دولت‌هایی وجود دارند که با سرنیزه کارهایی می‌کنند که البته این قدرت نیست، چون اگر سر نیزه را از گلوی مردم بردارند، می‌بینند چطور مغلوب مردم می‌شوند، زیرا دل مردم با آن‌ها نیست. اما این نظام مقدس در قلب‌ها نفوذ کرده که این فقط به ما ایرانی‌ها اختصاص ندارد و بسیاری از مسلمانان و حتی غیرمسلمانان جهان را در بر می‌گیرد.

امام جمعه خمین افزود: خدا را شاکریم که در حال حاضر به قرآن عمل می‌کنیم و قرآن را نشر می‌دهیم، اما این چند درصد از ظرفیت‌های ماست؟ همه باید بنشینیم و حساب کنیم، اگر بهتر از این عمل می‌کردیم، به کجا می‌رسیدیم؟ ان‌شاءالله در آینده بیشتر و بهتر از این عمل خواهیم کرد و جایگاه واقعی قرآن را به طور واقعی در جامعه عملی می‌کنیم.

وی در پایان با اشاره به صحبت‌های امام راحل گفت: قرآن کتاب انقلاب است. اولین انقلاب باید در درون انسان رخ دهد تا بتواند به وسیله قرآن تکمیل شود. این حرف امام است که فرمود: انقلاب درونی از انقلاب بیرونی مهم‌تر است و اثر انقلاب درونی بود که این انقلاب بیرونی حاصل شد. لذا اگر کسی درونش دچار انقلاب نشد، انقلابی نیست. الحمدلله این انقلاب درونی در جامعه ما به وجود آمده است.

وی ادامه داد: انقلاب بعدی انقلاب عالم آخرت است، بعضی‌ها فقط ظواهر را می‌بینند و فکر می‌کنند در آن طرف خبری نیست و تمام لذت‌هایشان را به همین دنیا محدود می‌دانند، اما کسانی که این‌جا مستضعف بودند، در آن عالم مقام رفیعی خواهند داشت و بالعکس. در آخر از همه عزیزان قرآنی تشکر می‌کنم که چنین محفل باشکوهی فراهم کردند و همان‌طور که بزرگواران می‌دانند، جایگاه قرآن بالاتر از صحبت‌هایی‌ است که بتوان در این مجلس بیانش کرد و ما فقط به بخشی از آن بسنده کردیم.

در بخش دیگری از این مراسم، آقازاده، استاندار استان مرکزی به سخنانی پیرامون پیشرفت قرآنی طی چهار دهه گذشته پرداخت و گفت: برگزاری ششمین مجمع قرآنی کشور در این مکان متبرک را به فال نیک میگیریم و امیدواریم روح امام خمینی(ره) شاد، راه امام پیوسته ادامه‌دار و جوانانی که امام(ره) را حمایت کردند و بازوی ایشان در پیروزی انقلاب بودند و همچنین نسل‌های بعد از آن، همچنان انقلاب اسلامی را به مانند جان خودشان حفظ کنند و در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی همچنان که تا امروز امتحان خودشان را به خوبی پس داده‌اند، از این به بعد هم همین‌طور باشد.

وی افزود: در سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و این کامل شدن فرهنگ انقلاب را به تمامی انقلابیون عزیز تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. قطعا کسانی که در راه این انقلاب، چه زن و چه مرد، چه جوان و چه پیر به صورت صادقانه و مخلصانه حرکت کردند، در مسیر زندگی خودشان به اجر و پاداششان خواهند رسید.

استاندار مرکزی ادامه داد: امروز پس از گذشت چهل سال از  پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد این هستیم که خیلی از افراد در این انقلاب تلاش کردند، جان خودشان را دادند و امروز به لشکر شهیدان انقلاب اسلامی پیوستند. میلیونها نفر در همین مسیر هر چند که شهید نشدند، اما امروز شهید زنده هستند. جانبازان، ایثارگران و فداکارانی که در همین راه برای شهادت جنگیدند، اما این توفیق نصیبشان نشد، به عنوان یک شهید زنده و با اجر  و ثوابی بیش از شهیدان در کنار ما هستند. آنها یادگاران این انقلاب هستند و این از برکات انقلاب اسلامی است.

آقازاده تصریح کرد: ما در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم که به برکت ارزش‌های قرآنی حاصل شده ، به برکت همین جلسات و برگزاری جشنواره‌های قرآنی به دست آمده. جلساتی که می‌تواند در تحقق مفهوم قرآن برای مردم عزیز ما به خصوص نسل جوان به منصه ظهور برساند.

وی در ادامه گفت: حتما انقلاب اسلامی قرآن را از حاشیه به متن برده است و امروز می‌بینیم هر محفلی در هر کجای این کشور برپا می‌شود، آن چنان استقبالی از طرف توده مردم می‌شود که از حد تصور برگزارکنندگان آن نیز خارج است. این یعنی تحقق مفاهیم قرآنی در انقلاب اسلامی. از حاشیه در آمدن قرآن و به متن وارد شدن آن یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دستاوردهایی است که انقلاب اسلامی با رهبری امام(ره) و توسط رهنمودهای مقام معظم رهبری کسب کرده است.

آقازاده با بیان این‌که حرکت کاروان قرآنی انقلاب در همین راستا است،‌ گفت: الحمدلله استقبال مردم و به ویژه جوانان توانسته است این راه را مستحکم‌تر و باشکوه‌تر جلوه دهد. در این مسیر، خیرین محترم و همیشه در صحنه‌ را داریم. یکی از برکات انقلاب اسلامی این بود که در هر جایی که نیاز بود به انقلاب کمک شود، خیرین به کمک دولت و نظام آمدند. نهضت مدرسه‌سازی،  نهضت بهداشت و درمان و فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی امروز قائم است به وجود و حضور خیرین محترمی که در این عرصه بزرگ و گسترده فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز ما در همین شهرستان خمین شاهد این هستیم ک هخیرین محترمی که در فعالیت‌های قرآنی، هم خودشان حضور دارند و هم کمک‌های شایانی کرده‌اند. این یکی از نقاط و نکات پشتیبان‌کننده انقلاب اسلامی است. و بحمدالله خیرین با تغییرات زمان، با وجود تورم، رکود اقتصادی و با مشکلاتی از قبیل گرانی همچنان در صحنه هستند و انگار نه انگار که شرایط اقتصادی تغییر می‌کند، خیرین ما مثل گذشته و براساس آمارهایی که داریم، بیش از گذشته در کارهای خیر در همه زمینه‌ها از جمله فعالیت‌های قرآنی و  نشر  فرهنگ و مفاهیم قرآنی تلاش می‌کنند و حضور دارند. مردم ما علی‌رغم مشکلات اقتصادی که دارند، اما در این کارهای خیر شرکت می‌کنند. این یک موهبت برای کسانی است که در این مسیر گام برمی‌دارند و خداوند این توفیق را نصیب هرکسی نمی‌کند. 

استاندار استان مرکزی در پایان گفت: من به سهم خودم و به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی از همه‌ کسانی که به نوعی دست دولت و مردم را در انجام امور جاریه و مورد نیاز کشور، استان‌ها و شهرستان‌ها می‌گیرند و کمک می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌کنم. خیرین در هر کجا از کشور که ورود کرده‌اند، مشکلات را به نحو شایسته حل کرده و امروز حضور خیرین می‌تواند گره از مشکلات بسیاری از مردم و دولت باز کند و این یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است. 

در ادامه مراسم،‌ ذکر مصیبت حضرت زهرا(س) توسط حجت‌الاسلام صابری اراکی صورت گرفت. مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم نیز در ادامه به بیان نکاتی پیرامون سبک زندگی قرآنی پرداخت.

تجلیل از فعالان قرآنی مرکزی

در ادامه مراسم از فعالان قرآنی استان مرکزی به شرح زیر تقدیر به‌عمل آمد:

دکتر اعظم فتحی، حافظ کل قرآن و مدرس دانشگاه

زهرا شفاعتی، حافظ کل  قرآن و مدرس دانشگاه

علیرضا رضایی، از پیشکسوتان قرآنی استان مرکزی

حمید حاجی اسماعیل‌زاده، قاری و معلم قرآن

دکتر حمید رضایی، قاری و پیشکسوت قرآن

محمد باقری، قاری مدرس پیشکسوت شهرستان خمین

داود عسکری، قاری و مدرس دانشگاه

سید عباس میرصادقی، حافظ استاد دانشگاه و مدیر مؤسهه قرآنی

پروانه سرلک، مدرس داور و استاد پیشکسوت قرآن

معصومه غفاری، حافظ و مدرس قرآن

اعظم خیری، حافظ و مدرس قرآن

فاطمه آل طاهر، مدیر مؤسسه جامعةالقران کریم

زهرا آخوندی، فعال قرآنی مدیر مؤسسه قرآنی

فاطمه آخوندی، فعال قرآنی و مدیر مؤسسه قرآنی

شیما فرقدان، مدیر جامعة القرآن

رسول کاظمی، پیشکسوت و فعال قرآنی

مهندس محمدرضا باقری‌مفرد، حافظ و قاری و مدرس دانشگاه

الهام عبدالغفاری، مدرس نهج البلاغه و مفاهیم قرآن

سمیه مصطفایی، فعال قرآنی منطقه شهابیه خمین

حسن ختام برنامه تلاوت اذانگاهی احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان از سوره ابراهیم بود.

یادآور می‌شود، کاروان قرآنی انقلاب در ادامه مسیر خود برای اجرای محفل انس با قرآن به مسجدجامع شهرستان دلیجان خواهد رفت.

گزارش از محمدرضا رجبی

انتهای پیام

captcha