اجرای طرح ملی «هر مسجد، یک خبرنگار» در آذربایجان غربی
کد خبر: 3783898
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

اجرای طرح ملی «هر مسجد، یک خبرنگار» در آذربایجان غربی

گروه فرهنگی ـ مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های مساجد آذربایجان غربی از اجرای اولین دوره طرح ملی «هر مسجد، یک خبرنگار» در استان خبر داد و گفت: در این دوره ۴۰ نفر از خبرنگاران عضو کانون‌های مساجد شهرستان شرکت کرده بودند.

اجرای طرح ملی «هر مسجد، یک خبرنگار» در آذربایجان غربیحجت‌الاسلام‌والمسلمین اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به برگزاری اولین دوره طرح ملی «هر مسجد، یک خبرنگار» در استان، اظهار کرد: آموزش و ارتقای دانش پرسنل خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها به عنوان يک اولويت اساسی موسسات رسانه‌ای همواره مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها دريافته‌اند كه برای باقی ماندن در رقابت نفس‌گير با رسانه‌های ديگر نيازمند به‌روزرسانی دانش نيروهای موجود هستند؛ لذاجذب و تربيت نيروهای جديد راهكاری است كه رسانه‌ها در كشورهای توسعه‌یافته همواره مدنظر قرار داده‌اند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین بیگی یادآور شد: از سوی ديگر وقتی نيم نگاهی به تبعات عمليات روانی شبكه‌های ماهواره‌ای و مجازی داشته باشيم، متوجه می‌شويم كه در ميان ضعف اطلاع‌رسانی موجود، معاندين با شايعه‌پراكنی و انتشار خبرهای بدون پشتوانه، حملات همه‌جانبه‌ای را در افكار عمومی جامعه كشورمان عملياتی كرده‌اند.
وی افزود: اگر در 8 سال جنگ تحمیلی برای نبرد در جبهه‌ها، نيازمند تربيت و اعزام نيروهای نظامی بوديم، امروز نيازمند تربيت و آموزش نيروهای ارزشی آشنا به علوم ارتباطی هستيم تا در جبهه‌های خبری اعم از مكتوب و مجازی با نيروهای معاند مقابله كنند.
مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این دوره 40 نفر از خبرنگاران عضو کانون‌های مساجد شهرستان شرکت کرده بودند، خاطرنشان کرد: این طرح به مدت 2 روز دوم و سوم بهمن ماه و طی 16 ساعت با حضور اساتید برجسته استانی برگزار گردید.
انتهای پیام

captcha