استقبال از جشن ۴۰ سالگی انقلاب با بهره‌برداری از ۸۱ پروژه در شیراز
کد خبر: 3783901
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷

استقبال از جشن ۴۰ سالگی انقلاب با بهره‌برداری از ۸۱ پروژه در شیراز

گروه اجتماعی ـ معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: به‌مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، ۸۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایكنا از فارس، حسین آرگیو، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز امروز، 3 بهمن‌ماه از بهره‌برداری 81 پروژه با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد ریال به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: مهم‌ترین پروژه‌هایی که برای بهره‌برداری در ایام‌الله دهه فجر آماده شده، ایستگاه مترو میدان امام حسین(ع) و تقاطع چند سطحی مطهری - امیرکبیر- رحمت است.
وی با بیان اینکه پروژه‌های مدنظر در اغلب مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز توزیع شده است، گفت: تقاطع غیرهمسطح امیرکبیر-مطهری- رحمت، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی شیراز، استان فارس و حتی ملی محسوب می‌شود که با اعتباری بالغ بر هزار و 300 میلیارد ریال احداث و آماده بهره‌برداری می‌شود.
آرگیو با تصریح پروژه ایستگاه قطار شهری میدان امام حسین(ع) با 800 میلیون ریال اعتبار از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری است، گفت: این پروژه از بزرگترین ایستگاه‌های قطار شهری در کشور است که به صورت تقاطعی احداث شده و در آینده نقطه تبادل خط یک و دو مترو شیراز خواهد بود.
معاون شهردار شیراز با اشاره به اینکه طرح‌های لوله‌گذاری و پیاده‌روسازی با هدف جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی و همسان‌سازی معابر و تسهیل در تردد اجرایی شده و آماده افتتاح است، گفت: اجرای طرح‌های روکش آسفالت در مناطق مختلف شهرداری، دیوارگذاری سنگی حاشیه رودخانه خشک، کانال سنگی رودخانه سعدی و دیگر طرح‌های بهسازی محیط شهری نظیر تعمیر و مرمت پل‌ها نیز در میان طرح‌های آماده افتتاح قرار دارد.
وی بهره‌برداری از پارک معراج، پارک مطالعه بلوار رحمت، سرای محله کوشک میدان، محوطه سازی اطراف ساختمان شهرداری منطقه 6، لوله‌گذاری شهرک جوادیه، احداث پارک فاضل، تکمیل بلوار اتحاد، لایروبی رودخانه خشک در منطقه هفت شهرداری و ... به عنوان بخشی دیگر از طرح‌های قابل بهره‌برداری در ایام دهه فجر امسال یاد کرد.
معاون عمرانی شهرداری شیراز همچنین اجرای کف‌سازی و بدنه‌سازی گذرحاج زینل، مرمت و مناسب‌سازی و کف‌سازی گذرهای تاریخی خیابان‌های کریم‌خان و لطفعلی‌خان زند شامل گذر عطاءالدوله، گذر علاقه‌بندها و ... را از دیگر پروژه‌های آماده شده برای جشن‌های چهلمین سال انقلاب عنوان کرد.
آرگیو با اشاره به اجرای پروژه های متعدد زیرسازی، روکش و مرمت آسفالت معابر در سطح مناطق مختلف شهرداری شیراز، گفت: مسیر ویژه دوچرخه سواری به طول بیش از 12 کیلومتر، با اعتباری بالغ بر 62 میلیارد ریال و ناحیه کم انتشار آلایندگی LEZ، با اعتباری حدود 8 میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های آماده بهره برداری است.
آرگیو، ادامه داد: تجمیع و راه اندازی نسل جدید تابلوهای متغیر خبری، از دیگر طرح‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک است که در محدوده مرکزی و پرتردد شیراز با اعتباری بالغ بر 66 میلیون ریال اجرایی شده است و هدف از آن اطلاع رسانی وضعیت ترافیک، کمک به انتخاب مسیرهای جایگزین، کاهش حجم ترافیک، ارسال اطلاعات خاص و توزیع حجم ترافیک در معابر مختلف است.
معاون عمرانی شهرداری شیراز یکی دیگر از پروژه‌های مهمی که برای ایام‌الله دهه فجر آماده شده است را ساختمان آتش‌نشانی و تاسیسات فردی برمشور سایت دفن زباله اعلام و اضافه کرد: این پروژه که توسط سازمان مدیریت پسماند اجرا شده، بیش از 3 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار به خود اختصاص داده است.
آرگیو گفت: کارخانه بازیافت پت، یکی دیگر از طرح‌های آماده افتتاح در این ایام مبارک محسوب می‌شود که با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد و 550 میلیون ریال اعتبار اجرایی شده و توان آن 500 کیلوگرم در ساعت و هدف از اجرای آن بازیافت بطری‌های پلاستیکی جمع‌آوری شده است.
معاون شهرداری شیراز همچنین گفت: ساختمان ایستگاه آتش‌نشانی سعدی نیز در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد که برای اجرای آن 16 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و شامل بنایی با هزار متر مربع مساحت است.
آرگیو در ادامه یادآور شد: تقاطع غیرهمسطح جوادیه نیز که بخش مهمی از رینگ اول ترافیکی شهر شیراز را شامل می‌شود، کامل شده و به‌زودی آماده بهره‌برداری خواهد شد.
معاون عمرانی شهرداری شیراز گفت: هدف از اجرای تمامی طرح‌ها ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات به شهروندان است لذا هر زمانی که پروژه‌ای آماده بهره‌برداری باشد، شهرداری در افتتاح آن تعلل نخواهد کرد.
انتهای پیام

captcha