15 بهمن؛ آخرین فرصت شرکت در جشنواره «خاطرات شنیداری چهل‌سالگی انقلاب»
کد خبر: 3783916
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶

15 بهمن؛ آخرین فرصت شرکت در جشنواره «خاطرات شنیداری چهل‌سالگی انقلاب»

گروه هنر ــ علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره سرود دانش‌آموزی «خاطرات شنیداری چهل‌سالگی انقلاب» تا 15 بهمن فرصت دارند تا اجرای گروه سرود مدرسه خود را به صورت یک لوح فشرده به مراکز فرهنگی هنری منطقه خود ارسال کنند.

به گزارش ایکنا؛ جشنواره سرود دانش‌آموزی «خاطرات شنیداری چهل سالگی انقلاب» همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با هدف ایجاد همدلی نسل جدید با خاطرات انقلاب، ویژه دانش‌آموزان  مقطع سنی ۱۰ تا ۱۵ سال برگزار می‌شود. در این جشنواره چهار سرود دوران پیروزی انقلاب اسلامی بازتولید شده است.

مدارس با اعلام آمادگی برای حضور در این جشنواره می‌توانند این قطعه‌ها را از نزدیک‌ترین مرکز فرهنگی هنری محل خود، دریافت و پس از تمرین، اجرای گروه خود را به صورت تصویری ضبط و به منطقه مورد نظر ارسال کنند.

این در حالی است که مدیریت مناطق، آثار رسیده را به دبیرخانه جشنواره برای بازبینی ارسال می‌کنند ضمن اینکه پس از بازبینی آثار، گروه‌های منتخب هر منطقه در مرحله اول به رقابت صحنه‌ای پرداخته و پس از آن هیئت داوران سه گروه را به عنوان گروه‌های برگزیده استان تهران معرفی می‌کند و در روز اختتامیه نیز گروه‌های سرود برگزیده به اجرای برنامه می پردازند.

در شرایط برگزاری جشنواره «خاطرات شنیداری چهل سالگی انقلاب» آمده است:

ـ هر مدرسه می‌تواند تنها یک گروه سرود را معرفی کند.

ـ گروه‌های سرود باید قطعات از پیش تعیین شده را اجرا کنند.

ـ نوآوری و خلاقیت در نحوه اجرا همچون چندصدایی بودن در جمع امتیازات مؤثر خواهد بود.

براین اساس شرکت‌کنندگان تا پانزدهم بهمن فرصت دارند تا اجرای گروه سرود مدرسه خود را به صورت یک لوح فشرده به مراکز فرهنگی هنری منطقه خود ارسال کنند.

هیئت داوران از ۱۸ تا ۲۴ بهمن آثار ارسال شده را بازبینی و گروه‌های برگزیده را انتخاب می‌کنند.

مدارس مناطق ۲۲گانه تهران برای شرکت در این جشنواره می‌توانند به نزدیک‌ترین مرکز فرهنگی هنری منطقه خود مراجعه و برای حضور در این جشنواره ثبت‌نام کنند. مسابقه نهایی نیز بین گروه‌های برگزیده مرحله مقدماتی و انتخاب ۳ گروه به عنوان گروه‌های برتر استان تهران، ۲۵ بهمن برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، آیین اختتامیه جشنواره سرود دانش‌آموزی «خاطرات شنیداری چهل سالگی انقلاب» ۲۷ بهمن در پردیس تئاتر تهران میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام

captcha