فراخوان جشنواره سرود دانش‌آموزی «خاطرات شنیداری چهل سالگی انقلاب» منتشر شد
کد خبر: 3783951
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶

فراخوان جشنواره سرود دانش‌آموزی «خاطرات شنیداری چهل سالگی انقلاب» منتشر شد

گروه جامعه ــ جشنواره سرود دانش‌آموزی «خاطرات شنیداری چهل سالگی انقلاب» همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برای دانش‌آموزان علاقه‌مند در مقطع سنی ۱۰ تا ۱۵ سال در مدارس مناطق ۲۲ گانه تهران، برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران،  ‌جشنواره سرود دانش‌آموزی «خاطرات شنیداری چهل سالگی انقلاب» همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف ایجاد همدلی نسل جدید با خاطرات انقلاب، ویژه دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره در مقطع سنی ۱۰ تا ۱۵ سال برگزار می‌شود.

در این جشنواره چهار سرود دوران پیروزی انقلاب اسلامی بازتولید شده و این چهار قطعه در قالب دو ترک؛ با کلام و بی‌کلام ادغام شده است.مدارس با اعلام آمادگی برای حضور در این جشنواره می‌توانند این قطعه‌ها را از نزدیک‌ترین مرکز فرهنگی هنری محل خود، دریافت و پس از تمرین، اجرای گروه خود را به صورت تصویری ضبط و به منطقه ارسال کنند. مناطق آثار رسیده را به دبیرخانه جشنواره برای بازبینی ارسال می‌کنند.

پس از بازبینی آثار، گروه‌های منتخب هر منطقه در مرحله اول به رقابت صحنه‌ای می‌پردازند و هیئت داوران سه گروه را به عنوان گروه‌های برگزیده استان تهران معرفی می‌کند.همچنین در روز اختتامیه، گروه‌های سرود برگزیده اجرا می‌کنند و در ادامه جوایز آن‌ها اهدا می‌شود. شرکت‌کنندگان از یکم تا ۱۵ بهمن فرصت دارند تا اجرای گروه سرود مدرسه خود را به صورت یک لوح فشرده به مراکز فرهنگی هنری منطقه خود ارسال کنند.

هیئت داوران از ۱۸ تا ۲۴ بهمن آثار ارسال شده را بازبینی و گروه‌های برگزیده را انتخاب می‌کنند. مسابقه نهایی بین گروه‌های برگزیده مرحله مقدماتی و انتخاب ۳ گروه به عنوان گروه‌های برتر استان تهران، ۲۵ بهمن برگزار می‌شود و آیین اختتامیه جشنواره سرود دانش‌آموزی «خاطرات شنیداری چهل سالگی انقلاب» ۲۷ بهمن در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود. مدارس مناطق ۲۲ گانه تهران برای شرکت در این جشنواره می‌توانند به نزدیک‌ترین مرکز فرهنگی هنری منطقه خود مراجعه و برای حضور در این جشنواره ثبت‌نام کنند.
 
انتهای پیام
captcha