اخبار معارفی رسانه‌ها/ انتشار فهرست حمایت‌های مالی معاونت قرآنی ارشاد
کد خبر: 3783952
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲

اخبار معارفی رسانه‌ها/ انتشار فهرست حمایت‌های مالی معاونت قرآنی ارشاد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ انتشار فهرست حمایت‌های مالی معاونت قرآنی ارشاد، یکی از اخبار مهم صفحات معارفی خبرگزاری‌های کشور طی امروز، سوم بهمن‌ماه است.

به گزارش ایکنا؛ انتشار فهرست حمایت‌های مالی معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی از اخبار مهم صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور طی امروزچهارشنبه، سوم بهمن‌ماه است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، سوم دی‌ماه و تا ساعت 16:30 تعداد دو خبر با عناوین «فهرست حمایت‌های مالی معاونت قرآنی ارشاد منتشر شد» و «تلاوت سوره «الرحمن» با صدای سید مصطفی حسینی» را بر روی خروجی خود منتشر کرده که هر دو خبر نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.
این صفحه از خبرگزاری تسنیم طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «فهرست حمایت‌های مالی معاونت قرآنی ارشاد منتشر شد» کرده که مربوط به دسترسی آزاد به اطلاعات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه بوده و در بخش‌هایی از آن نیز آمده است: «در ادامه پیگیری و اجرای سیاست شفاف‌سازی و دسترسی آزاد به اطلاعات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه، فهرست تمامی حمایت‌ها و یارانه‌های پرداختی به موسسات فرهنگی و ناشران قرآنی در سال 1396 را اعلام کرد.
در ادامه و پیوست خبر، لیست حمایت‌های معاونت قرآنی وزارت ارشاد در بخش‌هایی همچون حمایت‌ از موسسات، بیمه فعالان قرآنی و حمایت از تولید و توزیع محصولات قرآنی منتشر شده است».
فارس
اخبار امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس بر خلاف روزهای گذشته که با خبر تلاوت ترتیل یکی از صفحات کلام‌الله مجید آغاز می‌شد، با خبر معارفی دیگری با عنوان «تمام ارکان اجتماع، مخاطب شبکه تربیتی صالحین است/ بسیج، ظرف خاصی ندارد» آغاز شده که در حوزه تخصصی قرآن کریم جای ندارد.
در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «انقلاب اسلامی به افسانه جدایی دین از سیاست خاتمه بخشید»، «اجلاس بین‌المللی «مسجد؛ پایگاه اخوت جهان اسلام» برگزار می‌شود»، «نقد هولوکاست، معلم آلمانی را بی‌کار کرد»، «حضور کاروان انقلاب در بیت امام راحل در شهر خمین»، «جشنواره هنر مقاومت در ایستگاه آخر/ معرفی همه برگزیدگان» و «مسئولان با طرح مسائل ضدارزشی روی ناکارآمدی اقتصادی خود سرپوش نگذارند» بر روی خروجی این صفحه منعکس شده که تنها یک خبر از این اخبار در حوزه قرآن کریم قرار دارد.
در بخش‌هایی از تنها خبر قرآنی امروز این صفحه که عنوان «حضور کاروان انقلاب در بیت امام راحل در شهر خمین» دارد،‌ آمده است: «اعضای کاروان قرآنی انقلاب صبح امروز باحضور در شهر خمین ضمن بازدید از بیت امام راحل در خمین با آرمان‌های آن حضرت تجدید میثاق کردند.
پس از این بازدید محفل انس با قرآن باحضور قاریان برتر کشور و استان مرکزی در سالن همایش‌های شهر خمین برگزار شد.
پیش از حضور اعضای کاروان در بیت امام جلسه خیران قرآنی استان مرکزی باحضور قاریان، حافظان و مسئولان قرآنی کشور برگزار و در موضوعات مختلف فعالیت‌های قرآنی بحث و مشکلات و کمبود‌های استان در این حوزه بررسی شد.
اعضای کاروان قرآنی انقلاب روز گذشته در شهر اراک پس از حضور در گلزار شهدا به دیدار امام جمعه استان و یکی از خانواده‌های معظم شهدا رفتند و این عزیزان باحضور در پالایشگاه شازند به اجرای محفل قرآنی پرداختند. همچنین برپایی محفل انس با قرآن در یکی از مساجد شهر اراک به پرپایی محفل انس با قرآن پرداختند».
مهر
«فهرست حمایت‌های معاونت قرآن و عترت در سال ١٣٩٦ منتشر شد» و «ابلاغ شیوه‌نامه برگزاری چهل و دومین دوره مسابقـات سراسری قرآن»، عناوین دو خبر امروز صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر را تشکیل می‌دهند که تا این ساعت منعکس شده‌اند.
این صفحه از خبرگزاری مهر نیز طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «ابلاغ شیوه‌نامه برگزاری چهل و دومین دوره مسابقـات سراسری قرآن» کرده که در بخش‌هایی از آن آمده است: «شیوه‌نامه برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد، توسط سازمان اوقاف و امور خیریه ابلاغ شد.
بر اساس این گزارش، از پنجم بهمن‌ماه سال جاری، ثبت‌نام مرحله شهرستانی مسابقات شروع شده و تا بیستم فروردین‌ماه سال ۹۸ ادامه خواهد داشت. متقاضیان برای ثبت‌نام در تاریخ مذکور می‌بایست به سایت http://quraniran.ir مراجعه نمایند.
بیستم فروردین‌ماه ۹۸ تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه، به مرور، مسابقات شهرستانی برگزار شده و از هجدهم خردادماه تا بیست و یکم تیرماه، مسابقات استانی انجام خواهد پذیرفت.
گفتنی است دهم تا بیستم مهرماه نیز شهر اصفهان پذیرای مرحله فینال چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم خواهد بود».
باشگاه خبرنگاران جوان
تعداد دو خبر از شش خبر امروز صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان که عناوین «ابلاغ شیوه‌نامه برگزاری چهل و دومین دوره مسابقـات سراسری قرآن» و «حضور کاروان قرآنی انقلاب در بیت و زادگاه امام خمینی(ره)» دارند، در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند و مابقی اخبار نیز در حوزه‌های مختلف معارفی انعکاس یافته‌اند.
ایرنا
«رعایت احکام الهی اختیاری نیست»، «به نام اسلام رحمانی به کام ترویج اباحی‌گری»، «از سرگیری مرمت مسجد 750 ساله مصری»، «50 درصد بودجه قرآنی دستگاه های فرهنگی کشور تحقق یافت» و «فهرست منتخبان پنجمین جشنواره هنر مقاومت تکمیل شد»، عناوین اخبار امروز صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند که تنها یک خبر از این اخبار در حوزه قرآنی قرار دارد.
در بخش‌هایی از تنها خبر قرآنی امروز این صفحه که عنوان «50 درصد بودجه قرآنی دستگاه های فرهنگی کشور تحقق یافت» دارد، آمده است: «رئیس سازمان دارالقرآن ‌الکریم کشور گفت: 50 درصد از بودجه قرآنی دستگاه های فرهنگی از ابتدای سال جاری تاکنون تحقق یافته است.
«مهدی قره‌ شیخ‌لو » روز چهارشنبه در هفتمین نشست انجمن خیران قرآنی استان مرکزی در زادگاه امام راحل افزود: راهبردهای قرآنی در کشور جایگاه ویژه ای دارد و منابع مالی این بخش در لایحه بودجه 98 نباید دستخوش نوسانات و کاستی شود.
وی اظهار داشت: حوزه قرآنی در سال های حیات انقلاب اسلامی موفق عمل کرده در حالی که شمار حافظان قرآن مجید قبل از پیروزی انقلاب اسلامی انگشت شمار بود، اکنون هزاران حافظ قرآن در کشور فعالیت دارند و از افتخارات نظام اسلامی این است که 183 رتبه بین‌المللی در مسابقات جهانی کسب کرده است.
رئیس سازمان دارالقرآن ‌الکریم کشور ابراز امیدواری کرد که سهم قرآن از بودجه کشور در حد و قواره این بخش در نظر گرفته شود.
قره شیخ لو گفت: دهه پنجم انقلاب به جهش قرآنی نیاز دارد و این مهم با برنامه های کیفی و تخصیص اعتبار مناسب مسیر است».
ایسنا
«کنفرانس بین‌المللی قرائت قرآن در بنگلادش برگزار می‌شود»، عنوان تنها خبر قرآنی امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان را تشکیل می‌دهد که تا این ساعت منتشر شده است.
در بخش‌هایی از این خبر قرآنی که در میان پنج خبر معارفی دیگر این صفحه قرار دارد، آمده است: «نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی قرائت قرآن، 19 بهمن‌ماه جاری با حضور وزرای دولت بنگلادش، دیپلمات‌های خارجی، قاریان، حافظان و شخصیت‌های دینی و فرهنگی در بنگلادش برگزار می‌شود.
حمید شاکرنژاد، قاری برجسته کشورمان ضمن حضور در این کنفرانس بین‌المللی به قرائت قرآن کریم می‌پردازد. وی 18 بهمن تا 6 اسفند در بنگلادش حضور خواهد داشت».
انتهای پیام

captcha