راه نجات آموزش و پرورش مدرسه‌محوری است
کد خبر: 3783961
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵

راه نجات آموزش و پرورش مدرسه‌محوری است

گروه جامعه ــ وزیر آموزش و پرورش در همایش مشاوران و کارشناسان امور زن این وزارت‌خانه، راه نجات آموزش و پرورش را مدرسه‌محوری دانست.

به گزارش خبرنگار ایکنا، سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در همایش مشاوران و کارشناسان امور زنان آموزش و پرورش سراسر کشور که ظهر امروز سوم بهمن ماه در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم ایام دهه فجر مقارن با دست‌آوردهای خوبی برای کشور باشد.
وی تأکید کرد: آموزش و پرورش کشور طی چهل سال گذشته دست‌آوردهای خوبی داشته و امیدواریم قله‌های بیشتری را فتح کنیم. در حوزه‌های کمّی پیشرفت خوبی در این چهل سال گذشته داشته، اما در حوزه کیفی همچنان مشکلات چهل سال قبل را داریم.
بطحایی بیان کرد: بسیاری از مسائلی که برای ما پیش می‌آید، مسائل پنجاه تا شصت سال گذشته است، این علی رغم صرف منابع زیادی است که در راستای کیفیت بخشیدن به مسائل آموزشی صرف می‌شود.
وی یادآور شد: اگر آموزش و پرورش راه خود را تغییر ندهد، در چهل سال آینده همین مسائلی که الان مطرح می‌کنیم، تکرار شده و به عنوان مسائل و دغدغه‌های آینده می‌شوند.
بطحایی بیان کرد: مسائلی که سعی کردیم حل کنیم، همیشه با نگاه به پایین بوده، در حالی که تنها راه نجات ما این است که مسیر آینده را یکبار دیگر نگاه کنیم و چنانچه تکرار مسائل گذشته بود، از آن درس بگیریم.
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد:اصلی‌ترین سیاست ما برای حل این موضوع، مدرسه‌محوری بوده و باید اجازه دهیم که مدارس به عنوان رکن اساسی آموزشی کشور روی پای خود بایستند، نه اینکه نگاهی از بالا به پایین به آنها داشته باشیم.
وی بیان کرد: ما شیپور را از سر گشاد آن میزنیم. مدرسه باید تصمیم‌گیر باشد، در حالی‌که الان عکس آن است. آنها باید بگویند و ما عمل کنیم، نه اینکه ما دستور بدهیم و آنها انجام دهند. مدرسه محوری راه نجات آموزش و پرورش است. برای این اتفاق باید ساختارهای بیرون مدرسه را چابک کنیم. تا این چابک‌سازی صورت نگیرد، اتفاقی نمی‌افتد.
انتهای پیام

captcha