زنگ خطر بحران کم آبی در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3783972
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

زنگ خطر بحران کم آبی در سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی- سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: کاهش سطح آب چاه نیمه‌ها در شمال استان و نیز کاهش شدید بارندگی در جنوب استان، زنگ خطر کم آبی را به صدا درآورده است و اگر چاره‌ای اندیشیده نشود، در سال‌های نه چندان دور، با بحران جدی آب مواجه می‌شویم.

زنگ خطر بحران کم آبی در سیستان و بلوچستان

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محمد هادی مرعشی، سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری امروز در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گفت: کاهش سطح آب چاه نیمه‌ها در شمال استان و نیز کاهش شدید بارندگی در جنوب استان، زنگ خطر کم آبی را به صدا درآورده است و اگر چاره‌ای اندیشیده نشود، در سال‌های نه چندان دور، با بحران جدی آب مواجه می‌شویم.
وی با اشاره به علت بوی بد آب در منطقه سیستان، بیان کرد: عدم ورود آب به چاه نیمه‌ها و کاهش سطح آب در این سدها شرایط را برای رشد نوعی جلبک فراهم کرده که سبب تغییر بو و طعم آب آشامیدنی مردم در سیستان شده است.
سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری افزود: مشکل آب در جنوب استان نیز تا حدی است که در بسیاری از روستاها، ناچار به توزیع آب به روش سقایی و با تانکر شده‌ایم.
وی اظهار کرد: اگر روند بارندگی به همین صورت ادامه پیدا کند، مشکل آب به یک بحران جدی تبدیل شده و حتی برای رفع نیازهای بهداشتی نیز با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.
مرعشی با تاکید بر اینکه باید از تبخیر آب چاه نیمه‌ها جلوگیری شود، بر اصلاح الگوی کشت و روش آبیاری در بخش کشاورزی و همچنین مدیریت مصرف آب شهروندان نیز تأکید کرد.
وی همچنین در خصوص خطر شیوع بیماری تب دانگ از طریق پشه ناقل آئدس در چابهار، عنوان کرد: اگر این بیماری شیوع و توسعه پیدا کند کنترل آن بسیار سخت خواهد بود به همین دلیل باید جلوتر از این بیماری حرکت کنیم.
سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری افزود: دو سوم جمعیت چابهار در حاشیه شهر زندگی می کنند و به دلیل ازدیاد لاستیک‌های فرسوده این شهر، محیطی مناسب برای رشد پشه آئدس است.

انتهای پیام

captcha