پیام انقلاب اسلامی چهل سال بغض سلطه‌گران را رقم زده است/ ارائه الگویی الهی برای نظم نوین جهانی
کد خبر: 3784001
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة:

پیام انقلاب اسلامی چهل سال بغض سلطه‌گران را رقم زده است/ ارائه الگویی الهی برای نظم نوین جهانی

گروه حوزه‌های علمیه – حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در بازدید از نمایشگاه چهل سالگی انقلاب اسلامی اظهار کرد: استقرار نظام و حکومت اسلامی در ایران نه تنها مانع علم و پیشرفت نشد، بلکه کاروان علم را در این سرزمین به راه انداخت و پیشرفت‌های حیرت‌انگیز علمی را موجب شد.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی عصر روز گذشته، در بازدید از نمایشگاه چهل سالگی انقلاب اسلامی در مؤسسه الحکمة، در جمع فراگیران این مؤسسه به سخنرانی پرداخت و با اشاره به رتبه نخست جمهوری اسلامی ایران در سرعت پیشرفت علمی به اعتراف مرکز معتبر علم‌سنجی جهان، اظهار کرد: ایران پیش از انقلاب اسلامی، در سایه کشور‌های غربی هیچ نقشی در تولید علم نداشت. در سال ۲۰۰۲ نهاد‌های بین‌المللی رتبه تولید علم جمهوری اسلامی را ۴۸ جهان اعلام کردند و این رتبه ده سال بعد، به جایگاه شانزدهم جهانی بهبود یافت.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از چهار میلیون دانشجو در نزدیک به دو هزار و ۸۰۰ مرکز آموزش عالی در سراسر جمهوری اسلامی ایران مشغول تحصیل هستند، در حالی که پیش از انقلاب، شمار دانشجویان کمتر از ۱۸۰ هزار نفر بود و فقط ۲۶۰ مرکز آموزش عالی در کشور وجود داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به جایگاه هشتم جمهوری اسلامی ایران در صنعت فضایی جهان، ابراز داشت: حکومت اسلامی در ایران نه تنها مانع علم و پیشرفت نشد، بلکه کاروان علم را در این سرزمین به راه انداخت و موجب پیشرفت‌های حیرت‌انگیز علمی شد.
 
رویدادی الهی و فراتر از مرز‌ها

وی با اشاره به تقارن برگزاری این دوره با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی هر چند در مرز‌های جغرافیایی ایران رخ داد، رویدادی الهی و فراتر از مرز‌ها و جغرافیاست که به دنبال رساندن پیام الهی اسلام به سراسر جهان است.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه پیام الهی و جهانی انقلاب اسلامی را موجب چهل سال بغض و کینه سلطه‌گران جهانی ضد جمهوری اسلامی ایران دانست و تأکید کرد: در چهل سال گذشته، همواره معارضان و دشمنان ایران اسلامی به یکدیگر وعده سرنگونی انقلاب اسلامی را داده‌اند، ولی امروز در حالی که بسیاری از آنان این آرزو را با خود به گور برده‌اند، انقلاب اسلامی بالنده‌تر و شکوهمندتر از هر زمان در مسیر پیشرفت قرار دارد.
پیام انقلاب اسلامی چهل سال بغض سلطه‌گران را رقم زده است/ ارائه الگویی الهی برای نظم نوی جهانی

وی با اشاره به وعده واهی یکی از جنگ‌افروزان فتنه‌گر آمریکایی در جمع منافقان، که مدعی شد انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را نخواهد دید، تصریح کرد: امروز در حالی ایران جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را برگزار می‌کند که با باور قلبی به وعده تخلف‌ناپذیر الهی ایمان داریم که انقلاب اسلامی آینده بشریت را ترسیم خواهد کرد.
 
ارائه الگوی جدیدی از زندگی اجتماعی

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی منشأ دشمنی و کینه‌ورزی ضد انقلاب اسلامی را نقش‌آفرینی انقلاب اسلامی در ارائه الگوی جدیدی از زندگی اجتماعی و نظم بین‌المللی مبتنی بر آموزه‌های الهی دانست و ابراز داشت: جدا کردن دین از حوزه زندگی اجتماعی و روابط انسانی، به منزله یکی از مبانی اصلی هنجار‌های بین‌المللی تمدن‌های غربی، کانون تبلیغات گسترده چند قرن اخیر مروجان این تمدن‌ها بوده است. آنان با استناد به ناکامی دین در اداره موفق اجتماع در قرون گذشته، مدعی شدند که آموزه‌های دینی توانایی کافی برای اداره جامعه ندارد. هر چند این ادعا تا حدودی درباره مقطعی از تاریخ و جغرافیا در قرون میانه اروپا صدق می‌کند و تعمیم آن به همه ادوار و ادیان نادرست و مغالطه‌آمیز است.
 
مروجان تمدن غربی و تبلیغ علیه دین

وی ادامه داد: البته مروجان تمدن جدید درباره همان مقطع تاریخی قرون وسطا نیز مبالغه کرده و تاریخ را سیاه‌تر از واقعیت ترسیم کرده‌اند. هرچند نمی‌توان از خطا‌های اربابان کلسیا در آن مقطع تاریخی دفاع کرد. براساس اسناد تاریخی موجود، مروجان تمدن غربی برای تثبیت نظرات خود و خارج کردن دین از زندگی اجتماعی دست به سیاه‌نمایی بیشتر آن مقطع زدند. محور اصلی این سیاه‌نمایی‌ها تبلیغ مخالفت دین با علم، رفاه، توسعه، پیشرفت و ترویج این ادعا بود که آموزه‌های دینی نمی‌تواند زندگی اجتماعی عالمانه و همراه با رفاه را اداره کند.

رئیس المصطفی(ص) تجربه تاریخی مسلمانان و پیشرفت و تمدن پیشرفته اسلامی را در قرون نخستین نشان‌دهنده خطای این ادعا دانست و گفت: تمدن برجسته اسلامی در قرون ابتدایی محصول و برآمده از بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) بود و ارتباطی با دولت‌های مستقر ندارد. امروز نیز انقلاب اسلامی الگوی علمی و عینی موفقیت دین در اداره جامعه همراه با رشد علمی، پیشرفت و اقتدار حکومت در عرصه‌های گوناگون است.

وی در ادامه با برشمردن برخی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی با وجود انبوهی از تهدیدها و دشواری‌ها، یادآور شد: انقلاب اسلامی با وجود تهاجم همه‌جانبه دستگاه رسانه‌ای غرب، صف‌آرایی جهانی و تحمیل جنگ هشت ساله، اعمال شدیدترین تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی، دامن زدن به فتنه‌گری‌های داخلی، ترور شخصیت‌ها و دانشمندان و... سر خم نیاورده و روز به روز بر پیشرفت و رشد خود افزوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ایجاد درگیری‌های مذهبی را در منطقه یکی از مهم‌ترین فتنه‌های دشمنان اسلام برای مقابله با انقلاب اسلامی دانست و گفت: فتنه داعش و دیگر گروه‌های تکفیری با هزینه سنگین و تلاش گسترده دشمنان اسلام برای مقابله با انقلاب اسلامی شکل گرفت که مسئولان دولت آمریکا نیز به صراحت به نقش خود در ایجاد این گروه‌ها اعتراف کرده‌اند. سرکوب این فتنه در منطقه بیانگر ظرفیت به‌وجودآمده از انقلاب و محور مقاومت اسلامی است.
 
ارائه الگویی الهی و جدید برای نظم جدید جهانی

وی با اشاره به برخی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در زمینه گسترش بهداشت و درمان، دستیابی به تکنولوژی‌های جدید، گسترش صنایع، این دستاورد‌ها را نتیجه حاکمیت اندیشه دینی و الهی برشمرد و تصریح کرد: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ارائه الگویی الهی و جدید برای نظم جدید جهانی است و همین الگو موجب هراس قدرت‌های سلطه‌طلب جهان شده است.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة عقلانیت، معنویت و عدالت جهانی را از مبانی اصلی گفتمان انقلاب اسلامی برشمرد و تأکید کرد: همه افرادی که به فردای روشن جهان امید دارند و آینده را از آنِ صالحان می‌دانند، سرمایه‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام عباسی جمهوری اسلامی ایران را خانه فراگیران معارف الهی از سراسر جهان خواند و اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، فراگیران جامعةالمصطفی در ایران اسلامی نه مهمان، بلکه میزبان هستند و از خداوند متعال توفیق شما را برای ایفای رسالت جهانی‌تان در قبال پیام الهی مسئلت می‌کنم.

انتهای پیام

captcha