بمباران مسجدی در شرق سوریه توسط ائتلاف بین‌المللی
کد خبر: 3784195
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱

بمباران مسجدی در شرق سوریه توسط ائتلاف بین‌المللی

گروه بین‌الملل ـ ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح مبارزه با داعش، مسجدی را در شرق سوریه به بهانه استفاده این گروه ترویستی از آن به‌عنوان مقر فرماندهی بمباران کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این مسجد در شرق رودخانه فرات قرار داشت و بر اثر این حمله شماری از تروریست‌ها کشته شدند.
 
در اطلاعیه ائتلاف آمده؛ تروریست‌ها غالبا از ساختمان‌های خاص همچون مدارس و بیمارستان‌ها برای درگیری‌های مسلحانه استفاده می‌کنند.

ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا زمان دقیق بمباران این مسجد را اعلام نکرده، اما این ائتلاف پیش از این نیز چندین مسجد را به بهانه استفاده از آن‌ها به‌عنوان مقری برای فرماندهی عملیات داعش بمباران کرده بود.

ائتلاف بین‌المللی در حالی مدعی مبارزه با داعش در خاک سوریه است که مقامات سوری، آمریکا و هم‌پیمانان این کشور را به هدف قراردادن افراد غیرنظامی و کشتن شهروندان سوری متهم می‌کنند.

همچنین، ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش اخیر اعتراف کرده بود که از آگوست 2014 تا نوامبر 2018، 1139 شهروند غیرنظامی در نتیجه حملات این ائتلاف در عراق و سوریه کشته شده‌اند.
 
انتهای پیام
captcha