روحانیان با تبیین زوایای اسلام نگذارند مردم نسبت به انقلاب بدبین شوند
کد خبر: 3784509
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
حجت‌الاسلام نکونام:

روحانیان با تبیین زوایای اسلام نگذارند مردم نسبت به انقلاب بدبین شوند

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه روحانیان باید زوایای زیبای اسلام را به درستی تبیین و تعریف کنند، اظهار کرد: نباید اجازه دهیم مردم به‌دلیل بدعمل کردن برخی افراد خودرأی و مستبد نسبت به اسلام و انقلاب بدبین شوند.

روحانیون با تبیین زوایای اسلام نگذارند مردم نسبت به انقلاب بدبین شوند

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد صبح امروز، شش بهمن‌ماه در همایش طلایه‌داران فاطمی که با حضور جمعی از مسئولان و طلاب استان در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد، با اشاره به مشکلات بسیار در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و خفقان تبلیغ، گفت: در این سال‌ها علما و روحانیان زیر فشار حکومت مستبد زمان بودند و اجازه تبلیغ و تبیین معارف اسلام را نداشتند اما اکنون به راحتی می‌توانیم اسلام را معرفی و تبلیغ کنیم.
وی با بیان اینکه اکنون به برکت وجود انقلاب اسلامی به راحتی می‌توانیم ابعاد جهانی، فردی، اجتماعی، سیاسی، عرفانی و سازندگی اسلام و خداباوری و تربیت اسلامی را برای مردم معرفی کنیم، افزود: گاهی شاهد برخی نازیبایی‌ها نیز در بین مسئولین کشور هستیم که در شرایط کنونی اگر این مطالبات بر خلاف مصلحت نظام نباشد می‌تواند به راحتی آن‌ها را بیان و نقد کرد اما در دوران قبل از پیروزی انقلاب کسی اجازه بیان مشکلات را نداشت.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه روحانیان باید زوایای زیبای اسلام را به درستی تبیین و تعریف کنند، اظهار کرد: نباید اجازه دهیم مردم به‌دلیل بدعمل کردن برخی افراد خودرای و مستبد نسبت به اسلام و انقلاب بدبین شوند.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه بر اساس آمارهای جمع‌آوری شده حدود 90 درصد از پیشرفت‌های استان در دوران پس از انقلاب اسلامی بوده است، تصریح کرد: این استان علی‌رغم اینکه جزء استان‌های بزرگ کشور نیست و برخی‌ها سعی بر محروم نگه داشتن این استان می‌کردند این مقدار رشد را در این چهل سال به خود دیده است.
‌نکونام تأکید کرد: استان رشد بسیار خوبی داشته است و ما همواره از مسئولان ملی مطالبه می‌کنیم اما برخی از نفس‌گرایی‌ها، حزب‌گرایی‌ها، قومیت‌بازی‌ها و بازیگری‌های سیاسی اجازه رشد بیشتر نداد اما آنچه که صورت گرفته است ارزنده است.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه دستاوردهای انقلاب در این چهل سال به خوبی تبیین نشده است، افزود: گاهی آنقدر مشکلات بیان شده است که دستاوردهای عظیم انقلاب ‌مقابل این مشکلات کمرنگ هستند لذا این دستاوردها باید به خوبی تبیین و تشریح شوند و به یک باور برای مردم تبدیل شود.
امام جمعه شهرکرد کار اصلی روحانیان را تربیت خواند و ادامه داد: رفتار، گفتار و عمل روحانیان بسیار اهمیت دارد و موجب افزایش یا کاهش باور مردم نسبت به روحانیت می‌شود که باید بر رفتارمان محافظت کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان تشکیل و حمایت از حلقه‌های صالحین بسیج را از تأکیدات مقام معظم رهبری دانست و افزود: ایشان بر تربیت جوان مؤمن انقلابی پای کار در این حلقه‌ها تاکید کرده‌اند که تمام ویژگی‌های یک انسان صالح را دربر دارد.
انتهای پیام

captcha