همراه با «کاروان قرآنی انقلاب» در مناطق عملیاتی جنوب
کد خبر: 3784986
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸

همراه با «کاروان قرآنی انقلاب» در مناطق عملیاتی جنوب

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کاروان قرآنی انقلاب در هفتمین روز حرکت خود، یکشنبه صبح، 7 بهمن‌ماه به خرمشهر رسید و برنامه‌های خود در شهر را آغاز کرد.

همراه با «کاروان قرآنی انقلاب» در مناطق عملیاتی جنوب

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا؛ با رسیدن کاروان قرآنی انقلاب به شهر آبادان، این کاروان خود را آماده‌ حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور کرد.

این کاروان با حرکت به سمت غرب خرمشهر، وارد منطقه عملیات کربلای پنج یعنی «شلمچه» شد.

توانایی توصیف حال و هوای کاروان در شلمچه از قلم نویسنده خارج است، به‌خصوص که تعدادی از اعضای کاروان از رزمندگان سال‌های دفاع مقدس بوده و با آمدن به این منطقه گویی به سال‌ها قبل سفر کردند و دقایقی را با خاطرات هم‌سنگران سابق خود همراه شدند.

منصور آقامحمدی که مدیریت اجرایی کاروان قرآنی انقلاب را بر عهده دارد و در ایام دفاع مقدس همراه دیگر رزمندگان نیروی زمینی ارتش در مناطق عملیاتی حضور داشته از خاطرات روزهای بارانی شلمچه که همزمان با ورود کاروان قرآنی به یادمان شهدای شلمچه این بارندگی آغاز شده می‌گوید: یادم نمی‌رود که در بحبوحه‌ عملیات والفجر8 در همین منطقه در سال 64 چنین بارندگی را بنده همراه با رزمندگان حاضر در این عملیات تجربه کردم، لحظه لحظه‌های آن دوران مملو از غرور و افتخار است.

وی افزود: همانطور که ملاحظه می‌کنید، در این بارندگی، با چه سختی و مشقتی گام برمی‌داریم و گل و لای چسبنده تردد را برای ما چگونه طاقت‌فرسا کرده، تصور کنید اکنون همان‌ سال‌هاست.

از یک سو باران گلوله‌های توپخانه ارتش بعثی و از سوی دیگر شوق و نشاط رزمندگان جهت آزادسازی بخشی از شلمچه که در اشغال دشمن بود و ورود این عزیزان به جزیره فاو در این باران سیل‌آسا و سختی‌هایی که رزمندگان باید برای تحقق پیروزی تحمل می‌کردند.

با نزدیک شدن به زمان اذان ظهر، اعضاء کاروان در بنای یادمان شلمچه حضور یافتند تا شاهد تلاوت دو تن از افتخارات قرآنی کشور باشند.

در ابتدا حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از سوره نساء و سوره نصر قرآن پرداخت که مورد توجه بازدیدکنندگان این منطقه عملیاتی قرار گرفت.

سپس طمیمیان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند با تقدیر از برنامه‌های کاروان قرآنی انقلاب به‌خاطر حضور در شلمچه، درباره اهمیت این منطقه عملیاتی گفت: به فرموده رهبری انقلاب، شلمچه قطعه‌ای از بهشت است و ملائکه از این خاک تبرک می‌جویند، زیرا خاک این منطقه آمیخته با خون، ا و استخوان‌های پیکر جوانان پاکی است که خالصانه ارزشمندترین دارایی خود یعنی جانشان را فدای ارزش‌های این مرز و بوم کردند.

وی افزود: حضور کاروان قرآنی انقلاب در شلمچه نشان‌دهنده عمق پیوند آموزه‌های قرآنی با فرهنگ ایثار و شهادت است و این حرکت می‌تواند جوانان زیادی را به راه قرآن دعوت کند.

طمیمیان با اشاره به لزوم اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: امروز بیش از گذشته نیازمند آموزه‌های عملی قرآن هستیم و کاروان قرآنی انقلاب در این زمینه می‌تواند فعالیت‌های خوبی انجام دهد.

در انتهای این برنامه، وحید نظریان، قاری بین‌المللی کشورمان برای کرسی تلاوت اذان‌گاهی آیات ابتدایی سوره نحل را تلاوت کرد و به این ترتیب کار کاروان در شلمچه به پایان رسید.

در ادامه کاروان به گلزار شهدای شهر آبادان رفت تا با نثار شاخه‌های گل و شست‌وشوی قبور مطهر شهدا با گلاب، به مقام والای این شهدا ادای احترام کرده باشد.

در ابتدای این برنامه، حمید مجیدی‌مهر، مجری و کارشناس شبکه قرآن و معارف سیما با تلاوت آیاتی از قرآن برنامه غبارروبی قبور شهدا را آغاز کرد و ضمن عرض خیرمقدم گزارش برنامه‌های کاروان قرآنی انقلاب در روز گذشته را برای حاضران بیان کرد.

مجیدی مهر

سپس منصور آقامحمدی فعال قرآنی، به تلاوت آیاتی از سوره دهر پرداخت.

در ادامه محمدرضا صلح‌جو، قاری و پیشکسوت قرآنی مطالبی پیرامون شهدا و اهمیت وجودشان بیان کرد و گفت: شهدا ادامه دهنده راه سیدالشهدا هستند و برای تداوم راه امام حسین(ع) باید راه شهیدان را ادامه دهیم.

همراه با

وی افزود: برای ادامه دادن راه شهدا باید به قرآن متوسل شویم، چون شهدا قرآن را سرلوحه کارهایشان داده بودند و برای عمل کردن مانند شهدا باید قرآنی زندگی کنیم.

در انتهای برنامه رسول مظفری، قاری ممتاز خوزستانی آیاتی از سوره مؤمنون را تلاوت کرد و پس از آن حاضران در این برنامه برای ادای احترام به شهدا خصوصاً شهدای فاجعه منای استان خوزستان، شهید محمدسعید سعیدی‌زاده، فؤاد مشعلی و امین باوی، راهی مزار این شهدا شدند و با نثار شاخه‌های گل مقام شهدای قرآنی فاجعه منا را تکریم کردند.

همراه با

کاروان قرآنی در آخرین برنامه خود در شهر آبادان، وارد مصلی بزرگ این شهر شد تا محفل قرآنی باشکوهی با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی در این مکان برگزار کند.

در ابتدای این برنامه که حمید مجیدی مهر اجرای آن را بر عهده داشت، شجاع زویدات، حافظ بین‌المللی کشورمان و مسئول امور قرآنی منطقه آزاد اروند، به ارائه نکاتی پیرامون فعالیت‌های قرآنی این منطقه پرداخت و گفت: در این منطقه فعالیت‌های قرآنی مانند جلسات آموزشی قرآن به‌صورت گسترده انجام می‌شود، همچنین در کنار جلسات کارگاه‌های تخصصی صوت و لحن قرآن با حضور اساتید متبحر بومی را داریم که موجب ارتقاء سطح کیفی جلسات قرآن و قاریان منطقه آزاد اروند شده است.

سپس سید جاسم موسوی قاری ممتاز خوزستانی، به ارائه آیاتی از سوره انسان پرداخت که تشویق پرشور هم‌شهریانش را در پی داشت.

در ادامه کریم موسوی، قاری و مبتهل بین‌المللی اهل خوزستان، ابتهالی زیبا در وصف امام حسین(ع) و زیارت عتبات اجرا کرد، که با اجرای با احساس این قطعه فضای معنوی بر مجلس حاکم شد و چشمان برخی حضار را اشک آلود کرد.

بعد  از اجرای سید کریم موسوی، گروه تواشیح، هم‌خوانی  و مدیحه سرایی بین‌المللی مصباح‌الهدی آبادان که در سال جاری محضر رهبر انقلاب قطعاتی از کارهای خود را اجرا کرده بودند به اجرای دو قطعه عربی با موضوع پیامبر اسلام برای حاضران پرداختند.

در انتهای این برنامه، حمید شاکرنژاد و وحید نظریان، قاریان بین‌المللی کشورمان به ترتیب به تلاوت آیاتی از قرآن پرداختند.

کاروان قرآنی انقلاب که حرکت خود را در روز اول بهمن و از حرم مطهر امام راحل(ره) آغاز کرد، در ادامه برنامه‌های خود، امشب راهی بندر ماهشهر خواهد شد.

گزارش تصویری کاروان قرآنی انقلاب در آبادان را اینجا مشاهده کنید.

گزارش از محمدرضا رجبی

انتهای پیام

captcha