تقویت گفتمان کارگری در دهه فجر/ امیدآفرینی کلید فعالیت‌های ماست
کد خبر: 3785165
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
رئیس کارگروه کارگری و کارآفرینی ستاد پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد:

تقویت گفتمان کارگری در دهه فجر/ امیدآفرینی کلید فعالیت‌های ماست

گروه جامعه ــ رئیس کارگروه کارگری و کارآفرینی ستاد ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ضمن تشریح فعالیت‌های این کارگروه، گفت: تمرکز ما در این برنامه‌ها تقویت گفتمان کارگری است و امیدآفرینی کلید فعالیت‌های ما در این کارگروه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری ابراهیم صادقی‌فر، رئیس کارگروه کارگری و کارآفرینی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صبح امروز دوشنبه، هشتم بهمن‌ماه، در ساختمان شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

وی در ابتدای این نشست با بیان اینکه امسال دهه فجر رنگ‌وبویی دیگر دارد، اظهار کرد: امسال فجرخواهی جنس دیگری دارد و رنگ و جنس آن‌ از جنس دیگری است. در حالی که متأسفانه هجمه‌ها به کشور رنگ و شکل دیگری پیدا کرده و از جنس نرم و نرم‌افزاری شده و توانسته گاهی اوقات نظام فکری و جامعه را تحت تأثیر قرار دهد.

صادقی‌فر با بیان اینکه تبلیغات دشمن باعث شده برخی اذهان به سمت حسرت و ناامیدی حرکت کند، بیان کرد: امروز دشمن به حوزه فرهنگ و اندیشه و باور‌های ما نفوذ کرده و توانسته خیلی از باور‌ها و اندیشه‌های ما را با تبلیغات گسترده در رسانه‌ها و فضای مجازی به یأس و ناامیدی تبدیل کند. در حالی که اگر این سال‌ها را بررسی کنیم، می‌بینیم که موفقیت‌های بسیاری در کشور حاصل شده است.

رئیس کارگروه کارگری و کارآفرینی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: تمرکز ما در این کارگروه بر گفتمان است و تلاش می‌کنیم که حرف‌ها را بشنویم و بگوییم؛ دهه فجر را به دهه‌ای برای شروع شنیدن حرف‌های قشر کارگر و ایجاد گفتمان مشخصی اختصاص داده‌ایم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با تأکید بر اینکه امید و امیدآفرینی کلید فعالیت‌های ما در این کارگروه خواهد بود، گفت: در وزارتخانه با دو دسته فعالیت‌ شامل برنامه‌های سازمان‌های تابعه و جامعه گروه هدفمان پیش می‌رویم. در این خصوص برنامه‌های بسیاری پیش‌بینی شده که از جمله آنها می‌توان دیدار خانواده‌های شهدا و غبارروبی و عطرافشانی از مزار شهدا و همکاری و هماهنگی برای دیدار جامعه کارگری و کارفرمایان با مقام معظم رهبری اشاره کرد.

صادقی‌فر ادامه داد: افتتاح بیمارستان ۴۰ تختخوابی در خوی، افتتاح طرح‌های شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، افتتاح پروژه‌های تیر‌آهن سنگین و تصفیه‌کننده فولاد خام ازجمله برنامه‌های ما در این حوزه است. همچنین در مورد صندوق بازنشستگی هم کلنگ‌زنی خانه‌های امید را در برخی از شهرستان‌ها خواهیم داشت. رونمایی از نرم‌افزار جامع املاک با هدف شفا‌ف‌سازی و گفتمان شفافیت از دیگر برنامه‌هاست و در سازمان فنی و حرفه‌ای هم دو پروژه عمرانی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در صندوق کارآفرینی امید هم افتتاح ۴۰ پروژه همزمان اشتغال و کارآفرینی را با توجه به تسهیلات این صندوق خواهیم داشت، افزود: در سازمان بهزیستی نیز طرح غبارروبی از مزار شهدای بی‌مادر و شهدای فرزند بهزیستی ازجمله این برنامه‌هاست. همچنین برگزاری مسابقات ورزشی و تزئین غرفه‌های بهزیستی در این ایام از دیگر برنامه‌های ماست.

رئیس کارگروه کارگری و کارآفرینی، ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه شرکای اجتماعی در میان خودمان داریم و ستاد کارآفرینی این وزارت از اجتماع سه‌جانبه قشر کارگری، کارفرمایان و دولت تشکیل شده است، بیان کرد: همه برنامه‌های ما با توجه به این سه رویکرد و جامعه انجام خواهد شد.

صادقی‌فر با اشاره به اینکه کارگران از قبل و بعد از انقلاب نقش فعال و اثرگذاری را در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، اظهار کرد: کارگران ما نشان دادند که دوشادوش امام(ره) و انقلاب حرکت کردند و بعد از انقلاب هم علی‌رغم تمام تهدیدها و تحریم‌ها همراه این انقلاب بودند. در دوره جنگ و هشت‌سال دفاع مقدس نقش پر‌شور و اثرگذاری داشتند و در شرایطی که هشت‌سال حقوق‌های آنان فریز شده بود، ناراحتی‌ای را از خود بروز ندادند.

وی ادامه داد: کارگران در دوره سازندگی هم حرکت‌های اثرگذاری داشتند و تا امروز نشان دادند که پای‌بند این نقلاب و آرمان‌های آن هستند. در این جریان حرف‌های ما باید از جنس همبستگی باشد؛ جامعه ما به تولید و هدف نخواهد رسید، مگر اینکه کارگر و کارفرما در کنار هم دوشادوش یکدیگر به فعالیت بپردازند.

صادقی‌فر اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های ما تشکیل شورای هماهنگی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بود که در همه استان‌ها تدارک دیده شد. برنامه‌های ورزشی و فرهنگی و اجتماعی بر همین اساس در تمامی استا‌ن‌ها و در سطح ملی و منطقه‌ای دیده شده است. همچنین مقرر شد دستاورد‌های چهل‌ساله انقلاب اسلامی در این عرصه با هماهنگی ستاد ائمه جمعه در نماز جمعه مطرح شود.

وی در پاسخ به این سؤال که هدیه شما به کارگران در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی چیست؟ گفت: بخشی از این مباحث اقتصادی و برخی از آنها فرهنگی است. نادیده گرفتن حوزه‌های اقتصادی برای کارگران اشتباه است. لذا در این حوزه برنامه‌هایی را از حق مسکن گرفته تا سبدهای حمایتی پیش‌بینی کرده‌ایم، اما در حوزه فرهنگی و اجتماعی سال‌هاست که برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا می‌کنیم و کار در کنار کارگران و حل مسائل آن‌ها اولویت دارد. هرچند در حوزه رفاه خلأهایی داشته‌ایم، ولی خبر‌های خوبی را در این حوزه داریم.

رئیس کارگروه کارگری و کارآفرینی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مورد برنامه‌های این کارگروه در حوزه کارآفرینی هم گفت: آنچه در پنج‌ ساله گذشته رخ داده برتری نرخ دستمزد‌ها به تورم بوده است و سالی دو بار این موارد را ارزیابی کردیم و ارتقا دادیم. درحالی که در قانون درباره این مسئله هم اختلاف نظر وجود داشت، اما اتفاقات خوبی رخ داد.

وی در پایان گفت: در سه سطح فعالیت‌های خودمان را برای ۱۴ میلیون کارگر و خانواده‌های آن‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم. یک بخش از این مسائل فرهنگی است که کاملاً ورود کرده‌ایم. بخش دیگر را با کمک سفیران و رابطان فرهنگی در این حوزه انجام داده‌ایم. در این بخش هم برای کارگر‌ها و هم برای خانواده‌های آنان برنامه‌هایی را در حوزه‌های ورزشی، سلامت، تفریحی و مانند آن تدارک دیده‌ایم.
انتهای پیام
captcha