برجسته‌ترین دستاوردها با وجود سنگین‌ترین تحریم‌ها در حوزه دفاعی و نظامی حاصل شده است
کد خبر: 3785518
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
سردار رمضان شریف:

برجسته‌ترین دستاوردها با وجود سنگین‌ترین تحریم‌ها در حوزه دفاعی و نظامی حاصل شده است

گروه سیاسی ــ رئیس کارگروه سپاه و بسیج ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با اشاره به پیشرفت‌های جهشی کشور در برخی حوزه‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون سنگین‌ترین و دقیق‌ترین تحریم‌ها در حوزه‌ دفاعی و نظامی انجام شده است و در عین حال برجسته‌ترین دستاوردها در همین حوزه حاصل شده که دوستان و دشمنان انقلاب به آن اذعان می‌کنند.

برجسته‌ترین دستاوردها با وجود سنگین‌ترین تحریم‌ها در حوزه دفاعی و نظامی حاصل شده استبه گزارش ایکنا؛ نشست خبری سردار رمضان شریف، رئیس کارگروه سپاه و بسیج ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز، سه‌شنبه 9 بهمن، در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

سردار شریف با اشاره به تلاقی گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با ایام فاطمیه در سال 1397 گفت: این تلاقی، فجر امسال را به فجر فاطمی تبدیل کرده و به برکت حضرت فاطمه زهرا(س)، فجر چهلم انقلاب با قداست و برکت مضاعفی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ملت عزیز ما به برکت انقلاب اسلامی توانست یک نظام و حکومت وابسته و فاسد را کنار بزند و یکی از شعارها و خواسته‌های اصلی خودش را که استقلال بود تحقق ببخشد؛ آرزویی که خیلی از کشورهای منطقه و دنیا دارند و درصدد دستیابی به آن هستند.

شریف اظهار کرد: ملت ما در چهل سال گذشته علی‌رغم همه طراحی‌ها، فشارها و توطئه‌های دشمن، توانسته است در سایه رهبری و هدایت حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، علاوه بر مقابله با طراحی‌های دشمن و شکست توطئه‌های آنها، پیشرفت‌های شگرفی را در حوزه‌های مختلف به دست بیاورد.

وی افزود: شاید این سؤالی کلیدی باشد که همه حکومت‌ها و دولت‌ها در طول زمان پیشرفت‌ها و دستاوردهایی را در حوزه‌های مختلف دارند، اما نکته حائز اهمیت برای ملت ما آن است که در خیلی از حوزه‌ها پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب جهشی بوده و قابل مقایسه با دستاوردهای سایرین نیست.

رئیس کارگروه سپاه و بسیج ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ابراز کرد: امروز با بررسی ساده‌ای به این نکته پی می‌برید که بنا بر گزارش‌های سازمان‌های مختلف در داخل و منطقه، در خیلی از حوزه‌ها ایران جزو کشورهایی است که در بین ده یا پنج کشور اول دنیا قرار دارد و این حرف ما نیست و حرف کسانی است‌ که در این باره پژوهش‌ها و مطالعات دقیقی انجام داده‌اند.

وی یادآور شد: نکته مهم این است که همه این پیشرفت‌ها در سایه تحریم‌های سنگین دشمن از ابتدای انقلاب به دست آمده است. از ابتدای انقلاب تاکنون سنگین‌ترین و دقیق‌ترین تحریم‌ها در حوزه‌ دفاعی و نظامی انجام شده است و در عین حال برجسته‌ترین دستاوردها هم در همین دفاعی و نظامی حاصل شده که مورد اذعان دوستان و دشمنان انقلاب است. دستاوردهای بزرگی که ایران را در حوزه دفاعی و نظامی به حدی از مطلوبیت رسانده که امروز دشمنان ما هم به ان اعتراف می‌کنند.

شریف تأکید کرد: امروز صاحب نیروهای مسلح با تمام ظرفیت بومی مورد انتظار در حوزه اندیشه و طراحی نظامی، لجستیکی و به‌کارگیری توان نظامی هستیم. پس از پایان جنگ تحمیلی هم لحظه‌ای را برای تقویت بنیه دفاعی کشور از دست ندادیم و امروز هم شاهد گوشه‌هایی از این توانمندی‌ها در رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های سپاه و در تنبیه متجاوزان به امنیت ملی هستیم. بنابراین در حوزه لجستیک، اندیشه نظامی و به‌کارگیری توان نظامی برای تأمین امنیت و منافع ملی پیشرفت‌های زیادی کرده‌ایم.

سخنگوی سپاه پاسداران اظهار کرد: علی‌رغم مشغله سنگین سپاه در توانمندسازی خود در حوزه دفاعی و نظامی از سایر حوزه‌ها مانند عمران، سازندگی و آبادانی کشور هم غفلت نکرده است. شاهد این مدعا هم نمایشگاه بزرگی است که قرارگاه خاتم‌الانبیا در آستانه چهل سالگی انقلاب برپا خواهد کرد و نمونه‌هایی از پروژه‌های مادر و بزرگی را که در کشور انجام داده در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد داد. پروژه‌های بزرگی که گاهی دشمن را در برخی تهدیدهای اقتصادی‌اش علیه کشور ناکام گذاشت.

وی اضافه کرد: پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ‌که ایران را از واردات بنزین بی‌نیاز کرد، یکی از این نمونه‌هاست که به همت فرزندان این ملت در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و کمک دولت‌ها در سال‌های گذشته به ثمر نشست و پس از حدود صد سال کشور از واردات بنزین بی‌نیاز شد و با توسعه و تکمیل فازهای بعدی این پالایشگاه بزرگ در جمع صادرکنندگان بنزین قرار خواهیم گرفت.

شریف ابراز کرد: همچنین در حوزه تونل‌سازی، پل‌سازی، جاده و توابان‌سازی، اسکله‌سازی و سایر سازه‌های سنگینی که به منزله زیربنای توسعه و آبادانی کشور هستند کارهای زیادی انجام شده که در آن نمایشگاه جلوه‌هایی از آن توانمندی‌ها را خواهید دید.

وی اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کار پژوهشی و علمی خوبی در کشور انجام شد و به تدوین کتابی با نام «گلستان انقلاب اسلامی» منجر شد که مقایسه‌ای در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های کشور با دوره مشابه قبل از انقلاب و در طول چهل سال گذشته انجام شده است. این کتاب در 442 صفحه با آمارهای مستند و دقیق تهیه شده و کارکرد انقلاب اسلامی را در حوزه‌های مختلف تبیین کرده و برای کسانی که می‌خواهند در حوزه انقلاب اسلامی مستند و دقیق صحبت کنند منبع خوبی باشد.

سخنگوی سپاه بیان کرد: سپاه در حوزه محرویت‌زدایی، مردم‌یاری و کمک به مردم در کنار وظایف اصلی‌اش، کارهای خوبی را به ویژه در 13 استان کمتر برخوردار کشور انجام داده که در ایام دهه فجر امسال شاهد افتتاح 3256 پروژه دیگر هم، در کنار حدود 5 هزار پروژه‌ای که در روزهای گذشته افتتاح شد، خواهیم بود.

وی یادآور شد: همچنین در این ایام با انجام کار کارشناسی و آمایش سرزمینی، شاهد آغاز عملیات اجرایی 40 هزار پروژه دیگر در سراسر کشور از سوی مجموعه‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه در قرارگاه خاتم‌الانبیا، نیروهای چهارگانه سپاه و بسیج خواهیم بود.

شریف ادامه داد: در حوزه محرومیت‌زدایی در این ایام، هزار گروه جهادی از اقشار مختلف بسیج برای کمک به مردم در حوزه‌های بهداشت و درمان، محرومیت‌زدایی، کمک‌های مشاوره‌ای و فرهنگی و سازندگی اعزام خواهند شد. برپایی نمایشگاه‌های متنوع و فرهنگی و هنری را در کشور در مسیر راهپیمایی‌ها خواهیم داشت.

رئیس کارگروه سپاه و بسیج ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اظهار کرد: همچنین برنامه‌های متعددی برای تجلیل و گرامیداشت شهدا، حضور مسئولان سپاه در جمع خانواد‌های شهدا و برگزرای کنگره شهدا را خواهیم داشت.

وی ابراز کرد: تولید و پخش نماهنگ‌ها و انیمیشن‌ها و مستندهای تصویری فراوان از دیگر برنامه‌های فرهنگی در ایام دهه فجر است که عمدتاً معطوف به اقدامات سپاه در حوزه محرومیت‌زدایی، سازندگی و امارهای مقایسه‌ای برای تبین دستاوردهای انقلاب است. دشمن تلاش بسیار گسترده‌ای را برای ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی در ارائه خدمت به مردم دنبال می‌کند و سپاه وظیفه خود می‌داند مردم را به منزله صاحبان اصلی انقلاب و یاوران اصلی خود، در بحران‌های سنگینی مثل دفاع مقدس و دوره آرامش و صلح یاری کند و قرارگاه سازندگی خاتم، قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و مجموعه‌های موجود در نیروی زمینی و دریایی سپاه در این زمینه فعال هستند.

شریف اظهار کرد: سپاه در جزایر خلیج فارس در کنار حضور نظامی و دفاعی، موضوع خدمت‌رسانی به مردم ساحل‌نشین از شمالی‌ترین نقطه خلیج فارس تا جنوبی‌ترین نقطه دریای عمان را در دستور کار جدی قرار داد و نیروی دریایی سپاه این وظیفه مهم را برعهده دارد.

وی بیان کرد: سپاه در کنار تأمین امنیت کشور در جنوب شرقی و شمال غربی تلاش فراوانی کرده که طرح امنیت پایدار را با مشارکت مردم به نتیجه برساند و خدمات عمرانی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی برای مردم را در دستور کار قرار داده است و در این بخش از کمک‌های دولت و خیرین هم استفاده می‌کند. در واقع سپاه بستری را فراهم کرده که در سایه امنیت پایدار، مجموعه‌های خدمت‌رسان دولت هم بتوانند کارهای بزرگی را در خدمت به مردم انجام دهند.

برجسته‌ترین دستاوردها با وجود سنگین‌ترین تحریم‌ها در حوزه دفاعی و نظامی حاصل شده است

شریف تأکید کرد: شاید یکی از گسترده‌ترین و منحصربه‌فردترین کارهای سپاه به ویژه در این 13 استان کمتر برخوردار برپایی بیمارستان‌های صحرایی بوده که به تناوب و در کنار رزمایش‌ها، شرایط عادی و هفته‌های بسیج، دفاع مقدس و دهه فجر انجام شده و انواع و اقسام خدمات درمانی و دارویی ارائه می‌شود که بارها و بارها شاهد پخش تصاویر آن بوده‌اید.

سخنگوی سپاه ادامه داد: برگزاری همایش‌های تجلیل از نخبگان علمی و فعالان ورزشی در میان اقشار بسیج از دیگر برنامه‌های فرهنگی در ایام دهه فجر است. برگزاری همایش بزرگ منطقه‌ای باعنوان «جشن چهلمین سالگرد پیروی انقلاب» در مراکز استان‌ها و 22 منطقه تهران برگزار خواهد شد. طرح «چلچراغ» در 40 مسجد محوری تهران با محوریت بسیج مساجد و کمک ائمه جماعات مساجد برگزار می‌شود. دیگر برنامه فرهنگی «40 محفل قرآنی» است که در 40 مسجد بزرگ تهران و مراکز استان‌های کشور با دعوت از قاریان برجسته داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود. در فضای مجازی هم برنامه‌های متعدد و تولید محتوا برای پاسخ به شبهات دشمن در زمینه ناکارآمد نشان دادن نظام و تبیین و تشریح و بهره‌گیری از این فضا برای بیان توانمندی‌ها و دستاوردهای نظام انجام شده است.

وی اظهار کرد: امیدواریم شاهد دهه فجر بسیار پرشکوه و با حضور گسترده، معنادار، شاداب و متراکم ملت ایران در راهپیمایی عظیم و بزرگ 22 بهمن باشیم. قطعاً حضور ملت عزیز ایران در این راهپیمایی مانند سال‌های گذشته می‌تواند دشمن را سر عقل بیاورد و این حضور می‌تواند تحریم‌های دشمن را به چالش بکشد و محاسبات آن‌ها را در برداشت خود از وفاداری ملت ما به نظام و انقلاب دچار بازنگری مجدد کند. قطعاً این حضور و شادابی می‌تواند مهر باطلی بر تبلیغات دشمن برای تلخ کردن جشن چهلمین سالگرد انقلاب به کام ملت ما بزند و دشمنان یکبار دیگر تودهنی محکمی را از ملت ما دریافت خواهند کرد.

شریف تصریح کرد: ریشه‌های انقلاب اسلامی و درخت تناور آن مستحکم‌تر از چیزی است که با بادهای مصنوعی طراحی‌شده توسط دشمن به لرزه دربیاید. این استحکام محصول چهل سال مقاومت، تدبیر، اندیشه انقلابی و عمل جهادی است. امروز اپوزیسیون انقلاب بسیار بی‌حیثیت، بی‌ریشه و فرومایه است. بسیار مایه تأسف است که تفاله‌های باقی‌مانده از رژیم سلطنتی و گروهک جانی و آدمکش منافقین و کشورهای عقب‌مانده‌ای که جز نوکری آمریکا افتخار دیگری ندارند اپوزیسیون ملت انقلابی، فهیم، بصیر و صبور ایران اسلامی هستند. همین بس که این راهپیمایی باشکوه مانند قبل یکبار دیگر دشمنان ما را ناکام و جوانان ما را به آینده درخشان پیش رو امیدوار خواهد کرد.

سخنگوی سپاه در پایان اظهار کرد: همه شاخص‌ها بیانگر پیشرفت‌های شگرف انقلاب اسلامی و شکست طراحی‌های دشمن است. تحولات منطقه هم امسال برای تحقق آن چیزی که انقلاب اسلامی در منطقه دنبال می‌کرد، کمک بزرگی است. امروز شاهدیم پیام انقلاب به خبوی صادر شده و برای مردم مطقه الهام‌بخش است و خدا را شاکریم که شاهد به ثمر نشستن پیش‌بینی‌های حضرت امام(ره) هستیم که فرمودند پیروزی ما در دفاع مقدس آزادی ملت عراق، فلسطین، لبنان و افعانستان را به دنبال دارد و امروز این پیروزی‌ها قابل مشاهده است و عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن نمی‌تواند تشعشع شعار انقلاب اسلامی را مخدوش کند.

برای مشاهده گزارش تصویری نشست اینجا کلیک کنید!

انتهای پیام

captcha