آغاز چهاردهمین همایش علمایی در سوریه
کد خبر: 3785618
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

آغاز چهاردهمین همایش علمایی در سوریه

گروه بین‌الملل ــ چهاردهمین همایش بین‌المللی «علمای جهان اسلام» با حضور اندیشمندان مسلمان، مسیحی و دروزی در دمشق، پایتخت سوریه آغاز شد.

آغاز چهاردهمین همایش علمایی در سوریهبه گزارش خبرنگار  ایکنا از سوریه؛ این همایش از سوی دفتر مقام معظم رهبری در دمشق و با همکاری وزارت اوقاف و امور دینی سوریه و مجمع جهانی تقریب مذاهب در دمشق برگزار شده است.

در ابتدای جلسه، آیت‌الله سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری، نماینده مقام معظم رهبری در سوریه به بیان اهمیت تقریب مذاهب پرداخت و گفت: توجه به این موضوع امروزه بیش از پیش لازم است و این نشست هر ساله در راستای رسیدن به این هدف برگزار می‌شود.

وی با خیر مقدم به علمای حاضر اعلام کرد: دمشق پایتخت فرهنگی و یکی از نقاط ثقل جهان اسلام است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در سوریه با اشاره به توطئه‌های صهیونیستی و آمریکایی علیه امت اسلام تأکید کرد: هم‌اکنون به همت فرزندان اسلام تلاش‌های دلاری استکباری شکست خورده است. علمای جهان اسلام به خوبی اشراف داشتند که مهمترین هدف تفکر صهیونیستی از ایجاد فتنه‌های فراوان، پدید آوردن تفرقه میان صفوف مسلمانان است.

وی همچنین با قدردانی از تلاش‌های مستمر علمای دینی سوریه به‌ ویژه وزیر اوقاف این کشور در راستای اهداف تقریبی افزود: امیدواریم که برگزاری چنین نشست‌هایی به تقویت جبهه وحدت اسلامی بینجامد. تقریب مذاهب اسلامی امروزه از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است و البته این موضوع از سیاست‌های اصولی بشار اسد، رئیس‌جمهور مقاوم سوریه و پدر فقید وی، حافظ اسد بوده است.

نماینده رهبری در سوریه در ادامه‌ گفت: سیاست‌های بشار اسد و مرحوم حافظ اسد، ایستادگی و مقاومت در ‌برابر صهیونیست‌ها و اشغالگران بوده است و در این راستا مردم سوریه همواره از وی حمایت کرده‌اند و همان طور که دیدیم، در جنگی که بر این کشور تحمیل شد، سوریه به مدد مردمش و فرماندهی حکیمش ایستادگی کرده و امروز شاهد آزادسازی منطقه‌ای بعد از منطقه دیگر از سوریه هستیم تا جایی که آمریکا نیز با ترس عقب‌نشینی‌ خود را آغاز کرده است.

طباطبایی اشکذری با تأکید بر این که در این پیروزی نباید مقاومت و خون شهدا را فراموش کنیم، خطاب به علما اظهار کرد: همان طور که می‌دانید ساخت اجتماع انسانی سخت‌تر از ساختن ساختمان‌های آجری است؛ بنابراین تمام همت خود را در ساختن چنین جامعه‌ای به کار ببندید، با توجه به تجربه‌ای که من در جامعه سوریه داشته‌ام،‌ دستیابی به چنین امر مهمی ممکن است، زیرا سوریه مردمی با اخلاق و علمایی معتدل دارد.

انتهای پیام

captcha