برپایی مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با رقابت 5 هزار نفر/ حضور بیش از 500 غیرایرانی
کد خبر: 3785779
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
در بخش آقایان انجام می‌شود؛

برپایی مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با رقابت 5 هزار نفر/ حضور بیش از 500 غیرایرانی

گروه مسابقات ــ دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش آقایان از ۱۵ بهمن‌ماه در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش آقایان طی بازه زمانی یک هفته‌ای از 15 تا 21 بهمن‌‌ماه با رقابت بیش از پنج هزار نفر در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران برگزار می‌شود.
این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ کل، 20 و 10 جزء و در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال و با ثبت‌‌نام پنج هزار و 169 حافظ و قاری برپا می‌شود. بیشترین ثبت‌نامی‌ها از استان قم با هزار و 51 نفر، تهران با ۸۸۴ نفر، استان اصفهان با ۶۲۸ نفر، استان خراسان رضوی با ۳۶۵ نفر، استان مرکزی با ۲۴۱ نفر، استان خوزستان با ۲۲۲ نفر و استان زنجان با ۲۰۱ نفر هستند.
مرتضی نجفی‌قدسى، مسئول برگزاری مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)، با اشاره به اینکه ۵۴۸ نفر از شرکت‌کنندگان این مسابقات از اتباع غیرایرانی و از ۱۹ کشور جهان هستند. البته بیشتر آنها افغان‌، پاکستانی‌ و عراقی‌های ساکن جمهوری اسلامی ایران هستند و سایر نیز از اتباع کشورهای هند، تاجیکستان، نیجریه، لبنان، عربستان، فرانسه، سوریه، ساحل عاج، آذربایجان، یمن، اوگاندا، چاد، بحرین، بریتانیا، آلبانی و آفریقای مرکزی هستند.
وی افزود: تعداد شرکت‌کنندگان به تفکیک رشته‌ها در رشته حفظ کل با ۷۲۲ نفر، حفظ ۲۰ جزء با ۵۸۶ نفر، حفظ ۱۰ جزء با هزار و 614 نفر، ترتیل‌خوانی با هزار و 248 نفر و در رشته قرائت قرآن نیز هزار و دو نفر هستند.
همچنین، این دوره از مسابقات را 70 نفر از داوران ممتاز و بین‌المللی در قالب 13 گروه قضاوت می‌کنند که ریاست هیئت داوران با غلامرضا شاه‌میوه و نظارت عالی مسابقات برعهده شهریار پرهیزکار است.
یادآوری می‌شود فقط رشته حفظ کل و قرائت در مقطع بالای 16 سال مرحله فینال دارد که 20 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد. همچنین با تدابیر اندیشیده‌ شده به دلیل تعداد بالای شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات برای شرکت‌کنندگانی که به تازگی با مسابقه دارالقرآن آشنا شده‌اند و یا در مسابقات دور گذشته حد نصاب لازم را کسب نکرده‌اند، آزمون ورودی اخذ می‌شود و در صورت کسب حد نصاب لازم به مسابقات راه پیدا می‌کنند.
اختتامیه این دوره از مسابقات، یکشنبه، 21 بهمن‌ماه، با حضور مسئولان قرآنی و پیشکسوتان همراه با تجلیل از برگزیدگان این دوره از مسابقات در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha