۴۰ روستا با ۱۲ هزار خانوار در آذربایجان غربی از آب سالم بهر‌ مند می‌شوند
کد خبر: 3785984
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
به‌مناسبت چهل سالگی انقلاب؛

۴۰ روستا با ۱۲ هزار خانوار در آذربایجان غربی از آب سالم بهر‌ مند می‌شوند

گروه اجتماعی ــ سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی از بهره‌مندی ۴۰ روستا با ۱۲ هزار خانوار در ۱۳ شهرستان با هزینه ۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در استان از آب آشامیدنی سالم خبر داد.

افتتاح 40 روستا با 12 هزار خانوار در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علیرضا رضوی، سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی‌ ظهر امروز، 10 بهمن‌ماه‌ در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب، 112 روستا در استان با 1617 خانوار یعنی 5.4 درصد از تأسیسات آبرسانی برخوردار بودند، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و طی این چهل سال، روستاها به 2376 روستا با 35 هزار خانوار ارتقا یافته‌اند.
وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب نیز این شاخص از 5.4 به 98 درصد ارتقا یافته است که نشان از توجه دولت و نظام در راستای خدمت‌رسانی به روستاها دارد.
رضوی افزود: در حال حاضر 2838 روستای دارای سکنه با 1 میلیون و 146 نفر جمعیت در استان وجود دارد و به مناسبت چهل سالگی انقلاب، در ایام‌الله دهه فجر، 40 روستا با 12 هزار خانوار در 13 شهرستان با هزینه 14 میلیارد و 900 میلیون تومان از آب سالم بهره‌مند خواهند شد.
وی از کلنگ‌زنی آغاز پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی به تعداد 6 پروژه در قالب 415 روستا خبر داد و خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی، سیزدهمین استان بزرگ کشور بوده و 35 درصد جمعیت استان نیز در مناطق روستایی سکونت دارند.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تأمین آب شرب روستاهای بالای 20 خانوار، بر عهده این شرکت است، تصریح کرد: از تعداد 2938 روستای استان، 2809 روستا شامل این طرح بوده و 649 روستا نیز زیر 20 خانوار هستند.
وی با اشاره به اینکه از شروع سال 92 تاکنون افزایش 3.2 درصدی اعتبارات مصوب مشهود بوده است، یادآور شد: این رشد نشان می‌دهد که دولت همواره توجه ویژه‌ای به خدمات بهداشتی، رفاهی و امکاناتی در روستاها دارد.
رضوی با اشاره به اینکه از آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون 197 حلقه چاه حفر شده است، ادامه داد: 215 دهنه چشمه توسعه و بازسازی پیدا کرده و 15 هزار و 130 متر مکعب مخزن نیز ایجاد شده و 49 هزار و 729 فقره مشترک نیز افزوده شده است.
وی با اشاره به افتتاح‌های ایام‌الله دهه فجر نیز گفت: از سال 92 تاکنون 428 روستا از آغاز دولت تدبیر و امید تا پایان دهه فجر سال 97 افتتاح شده و یا خواهد شد که با حجم سرمایه‌گذاری 140 میلیارد تومان خواهد بود.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی اظهار کرد: 5 پروژه کلنگ‌زنی آبرسانی نیز به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب افتتاح خواهد شد که زره‌شوران تکاب، روستای گیران مهاباد، خط آنتنی بوکان جهت تامین آب روستاهای این شهرستان و قره‌قویون شوط شامل این طرح‌ها هستند.
انتهای پیام

captcha