باید بر سر مسئولان بی‌کفایت و بی‎توجه به مردم فریاد کشید/ 22 بهمن باشکوه‌تر از گذشته خواهد بود
کد خبر: 3786022
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
آیت‌الله جنتی در مراسم بزرگداشت سالروز ورود تاریخی امام(ره) به میهن:

باید بر سر مسئولان بی‌کفایت و بی‎توجه به مردم فریاد کشید/ 22 بهمن باشکوه‌تر از گذشته خواهد بود

گروه سیاسی ــ رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در مراسم بزرگداشت سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن که در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه باید نهی از منکر کرد و بر سر مسئولان بی‌تفاوت و بی‌توجه به مردم فریاد کشید، تأکید کرد: مردم همیشه باید حالت مطالبه داشته باشند البته در کنار آن برای حل مشکلات باید صبر کرد.

به گزارش ایکنا؛ مراسم بزرگداشت چهلمین سباید بر سر مسئولان بی‌کفایت و بی‎توجه به مردم فریاد کشید/ 22 بهمن باشکوه‌تر از گذشته خواهد بودالگرد ورود حضرت امام خمینی(ره) به کشور در روز 12 بهمن 1357، از ساعت 9 صبح امروز، با تلاوت آیات 78 تا 84 سوره مبارکه «اسرا» و آیات سوره مبارکه «فجر» توسط محمدرضا پورزرگری؛ قاری بین المللی کشور و اجرای سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران و با حضور اقشار مختلف مردم، شخصیت‌های لشکری و کشوری و جمعی از نمایندگان پیروان ادیان الهی در حرم مطهر امام(ره) آغاز شد.

اجرای دو سرود درباره چهل‌سالگی انقلاب و همچنین در مدح حضرت زهرا(س) توسط همخوانی گروه حضرت محمد رسول الله(ص) و اجرای سرود 1397 نفره کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران بخش‌های بعدی مراسم بود و سپس ویژه برنامه گرامیداشت لحظه بازگشت تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به میهن در ساعت 9/33 برگزار و حاضران بانگ تکبیر و «الله اکبر خامنه‌ای رهبر»، «راه امام خمینی پاینده باد، رهبر ما خامنه‌ای زنده باد»، «یا زهرا» «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند و سپس سرود «خمینی ای امام» توسط گروه سرود دژبان ارتش اجرا شد. همچنین مداحی حاج امیر عباسی بخش بعدی مراسم بود.

در ادامه آیت‌الله احمد جنتی؛ رئیس مجلس خبرگان رهبری در سخنانی با سلام به روح پاک و تابناک امام(ره) و امت امام که از پرچم افراشته ایشان نگهبانی کردند،  گفت: سلام بر شهدا، جانبازان و همه رزمندگان دفاع مقدس که آبروی دسمن را بردند و ابهتش را شکستند و بر عزت اسلام افزودند. سلام بر امام(ره) که راه شهادت را باز کرد. امام علی(ع) می‌فرماید جهاد یکی از درهای بهشت است که مخصوص اولیای ویژه خداست و امام(ره) این در را باز کرد که پس از فاجعه عاشورا بسته شده بود؛ امام(ره) این در بسته شده را بعد از بیش از۱۳۰۰ سال باز کرد که در تاریخ بی سابقه بود.

وی افزود: غیر از حرکت انبیا و اولیا، نظیری برای حرکت امام(ره) نمی‎توان یافت؛ اسلام قدرتش را از دست داده بود و مایه عقب‌ماندگی شمرده می‌شد و می‌گفتند اگر عزت و قدرت می‌خواهید باید به غربی‌ها بپیوندید زیرا اسلام برای ۱۴۰۰ سال قبل است و معجزه امام(ره) این بود که اسلام را عزیز کرد. مردم ما هم دعوت ایشان را لبیک گفتند و «هیهات منا الذله» امام حسین(ع) شعار مردم شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در این چهل سال تمام دنیا تلاش کرد این قدرت و حکومت را بشکند؛ دشمنان منکر قدرت نظامی سیاسی و اجتماعی اسلام بودند و اعتقاد داشتند که حکومت اسلامی طرح بی‌بنیادی است و اگر هم به قدرت برسد به زودی نابود می‌شود و باقی نمی‌ماند، البته بعدها دیدند که این حکومت باقی ماند و با وجود همه تلاششان پایدار ماند و این درسی برای مسلمانان دنیاست.

وی با بیان اینکه الان هم تلاش دشمنان این است که قدرت اسلام را بشکنند، گفت: آن‌ها ۸ سال جنگ را تحمیل کردند و هیچ کس باور نمی‌کرد ما تاب بیاوریم و شکست نخوریم، اما این قدرت ماند و بسیجی و سربازان فداکار و عاشق شهادت برای اسلام تحویل داد. امروز هم دارند برای کشور و مردم مشکلات اقتصادی درست می‎کنند تا مردم در سختی باشند و می‎خواهند این فرهنگ را در بین مردم و مسئولان تزریق کنند که قدرت ایران تمام شده و باید تسلیم شود، اما مردم ما حاضرند از جان و مال خود بگذرند اما از دین خود نخواهند گذشت؛ بخشی از مشکلات معیشتی امروز مربوط به دشمن و بخشی مربوط به مسئولان است که یا کاردان نیستند یا به فکر خود هستند.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: انقلاب و اسلام انسان ساختند و امام بزرگوار همان کار پیامبر(ص)، امام علی(ع) و امام حسین(ع) را کرد و انسان‌سازی کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: هر چه می‌توانید امام(ره) را بشناسید؛ ایشان بالاترین سیاستمدار بود و سیاست‎شان را هیچ یک از سیاستمداران غربی نتوانست بشکند. امام(ره) لحظه شناس بود و راه‌های نفوذ دشمن را سد می‌کرد و در کنار آن اهل نماز و زهد و عبادت بود؛ هم عبادت می‎کرد و هم حکومت و درس حکومتداری را به مسولان می‌داد و مسئولان هر وقت گرهی در کارها ایجاد می‎شد به ایشان مراجعه می‎کردند و امام گره‎گشایی می‌کردند.

وی با توصیه نسبت به خواندن آثار امام(ره) گفت: این آثار برای همیشه زنده است و کهنه نمی‎شود. وصیتنامه امام(ره) برای دولت، مجلس، قوه قضاییه، نظامیان، فرهنگیان و همه مسئولان و مردم یک درس است؛ این درس همیشه پایدار و زنده است و بلاتشبیه مانند قرآن است؛ امام راه قرآن را در پیش گرفت و طی کرد و تا ما به اسلام و ایشان پایبندیم این انقلاب و نظام پابرجاست.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه ما امروز در مواجهه با این همه تحریم‎های پشت سر هم هستیم، گفت: در جنگ نظامی آبروی امریکا رفت و اسلام آبرومند شد. الان هم آن‌ها وارد جنگ روانی شده‌اند و می‌خواهند ذهن مردم را به اسلام بدبین کنند و به همه کشورها فشار وارد می‌کنند که با ایران همکاری نکنند. از سوی دیگر آل‌سعود هم که مست دلارهای نفتی است به امریکا برای شکستن قدرت اسلام و ایران کمک می‌کن، اما تا به حال نتوانسته‌اند و نخواهند توانست.

وی ادامه داد: ما در این ۴۰ سال مشکلات زیادی مانند ترورهای منافقین، اقدامات تجزیه‌طلبان و جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتیم و دشمن در همه اینها شکست خورد و اسلام باقی ماند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: دنیاطلبی بر برخی مسئولان غلبه کرده و کار به جایی رسیده که برخی مقامات باورشان شده که جز با کمک امریکا نمی‌توان کشور را اداره کرد، این در حالی است که امریکا در اداره کشورش مانده و میلیون‎ها گرسنه دارد و قدرتش رو به زوال و افول است و خیلی از متحدانش هم به حرفش گوش نمی‌دهند؛ ما در این شرایط نباید از امریکا بترسیم و از قدرت اسلام ناامید شویم.

باید بر سر مسئولان بی‌کفایت و بی‎توجه به مردم فریاد کشید/ 22 بهمن باشکوه‌تر از گذشته خواهد بود

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه مشکلات قابل حل است و رهبری هم فرمودند مشکل غیر قابل حل نداریم، گفت: نباید هراسان شویم و باور کنیم که نمی‌توانیم. امام(ره) در یک جمله کوتاه فرمودند ما می‎توانیم و باید این جمله را مانند تابلو جلوی چشم خود بگذاریم. البته در این ۴۰ سال هم خدمات زیادی به مردم ارائه شده و با همه مشکلات، برق‌رسانی و گازرسانی به همه جا شده و صدها هزار کیلومتر راه‎سازی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه باید نهی از منکر کرد و بر سر مسئولان بی‌تفاوت و بی‌توجه به مردم فریاد کشید، تأکید کرد: مردم همیشه باید حالت مطالبه داشته باشند. در کنار آن برای حل مشکلات باید صبر کرد؛ ما جوانان با استعدادی داریم که باید به کار گرفته شده و به صحنه بیایند.

دبیر شورای نگهبان، راه دیگر را وحدت کلمه خواند و گفت: اختلاف به نفع هیچکس نیست در عین اینکه اختلاف سلیقه داریم اما باید وحدت در بین مسئولان و مردم تقویت شود. اگر مسئولان با هم درگیر شدند بین مردم هم دودستگی ایجاد می‌شود.باید به خدا توکل کرد و او را فراموش نکرد و مرزهایش را نشکست.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه حجاب مرز خداست و جلوی رباخواری و ثروت‎های نامشروع باید گرفته شود، از وضع فضای مجازی انتقاد کرد و گفت: چرا این فضا باید اینقدر باز باشد که جوانان منحرف شوند و طلاق و فحشا زیاد شود؛ این فضا باید مهار شود و به نفع انقلاب و اسلام و مردم استفاده شود.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: به کوری چشم دشمنان نظام در چهل سالگی باقی مانده و جشن‎های پیروزی را برگزار می‎کند و ۲۲ بهمن امسال هم بهتر از سال‎های قبل خواهد بود.

بنابر گزارش خبرنگار ایکنا، همچنین رژه موتورسواران نیروهای مسلح، بسیج و دژبان ارتش جمهوری اسلامی در مسیر حرکت حضرت امام(ره) از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا(س) و گلباران مسیر توسط بالگردها گلباران از جمله برنامه‎های این روز بود که بیش از ۴۵۰ خبرنگار، تصویربردار و عکاس داخلی و خارجی آن را پوشش دادند.

مراسم ویژه در مکان جلوس نیز ساعت 11 صبح در جوار قطعه ۱۷ شهدای ۱۷ شهریور برگزار و این مکان از سوی اقشار مردم گلباران شد.

یادآور می‎شود مراسم گلبانگ انقلاب اسلامی نیز به دلیل تقارن ۱۲ بهمن با روز جمعه و تعطیلی مدارس، روز شنبه، ۱۳ بهمن در ۱۰۸ هزار واحد آموزشی سراسر کشور برگزار می‌شود. همچنین در مکان‌های منتسب به امام(ره) در خمین، قم، نجف اشرف، نوفل‌ لوشاتو و مدرسه رفاه در تهران، برنامه‌های متنوعی برگزار شد.

اقامه نماز شکر در مساجد کشور و به صدا درآمدن ناقوس کلیساها از دیگر برنامه‌های امروز بود.

گزارش تصویری مراسم را اینجا ببینید!

انتهای پیام

captcha