رونمایی از 4 محصول دانش‌بنیان در فارس
کد خبر: 3786041
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
در آستانه دهه فجر صورت گرفت؛

رونمایی از 4 محصول دانش‌بنیان در فارس

گروه سیاست اقتصاد ـ در آستانه ایام الله دهه فجر و چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ۴محصول دانش بنیان در مركز خدمات كسب و كارشهرك فناوری صنایع شیمیایی شیراز رونمایی شد.

به گزارش ایكنا از فارس، با حضور محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران امروز، 10 بهمن‌ماه از چهار محصول دانش‌بنیان شامل تجهیزات ازدیاد برداشت مخازن نفتی و تجهیزات صنایع نفت و گاز در شیراز رو نمایی شد.
این محصولات شامل دستگاه سانتریفیوژ قطره نفت با کاربردی در روش‌های ازدیاد برداشت از میادین نفتی، لباس ضد اشعه با استفاده از فناوری نانو، غشای سرامیکی با کاربرد تصفیه آب و پساب‌های صنعتی و شیر سوزنی فشار بالا ۱۰۰۰ psi بود.
محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر، صنعت، معدن و تجارت در این مراسم بر حمایت از شركت‌های دانش بنیان با هدف استقرار در شهرك‌های صنعتی تاكید كرد و گفت: از حضور واحدهای دانش بنیان در شهرك صنعتی حمایت می‌شود.
وی با اشاره به تلاش متخصصان این شرکت دانش بنیان مستقر در طراحی و ساخت نسل جدید تجهیزات ازدیاد برداشت از مخازن نفتی، گفت: با تلاش و همت متخصصان جوان دانشگاهی در این مجموعه دانش بنیان اقدامات مناسبی برای تکمیل زنجیره تولید و رفع نیازهای کشور انجام شده است.
صالحی‌نیا حضور نخبگان دانشگاهی در این شركت دانش بنیان را نقطه قوت این شركت دانست و گفت: تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و بهره‌گیری از توان و ظرفیت سایر واحدهای صنعتی در ساخت تجهیزات از مهمترین مزایای استقرار این واحد در شهرك‌های فناوری مستقر در شهرک‌های صنعتی است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسبی برای ایجاد زیرساخت‌های استقرار این واحد های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی انجام شده است تا این واحدها با حداقل هزینه مستقر و به فعالیت در عرصه تولید بپردازند .
صالحی‌نیا با بیان اینکه این مجموعه دانش بنیان در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی شیراز مستقر شده است، گفت: در اغلب استان‌های کشور زیرساخت‌های مورد نیاز در قالب شهرک‌های فناوری پیش‌بینی شده است.
وی در ادامه و توسعه فعالیت‌های مجموعه‌های دانش بنیان با هدف تکمیل زنجیره‌ای تولید تاکید و اضافه کرد: این سازمان نیز در این چارچوب حمایت‌های خود را انجام خواهد داد.
صالحی‌نیا همچنین از حمایت‌های این سازمان از مجموعه‌های تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی در زمینه‌های رفع مشکلات در بخش تولید آنها خبر داد و گفت: در بخش حمایت و پشتیبانی مالی نیز از طریق تسهیلات این سازمان از واحدهای صنعتی و دانش بنیان حمایت می‌کند .
انتهای پیام

captcha