620 پروژه در زنجان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود
کد خبر: 3786108
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
دهه فجر؛

620 پروژه در زنجان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد- استاندار زنجان از افتتاح 617 و کلنگ‌زنی 3 پروژه در دهه فجر خبر داد و گفت: بخش خصوصی استقبال خوبی برای سرمایه‌گذاری در این استان دارد.

620 پروژه در زنجان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی شامگاه چهارشنبه 10 دی‌ماه در نشست خبری به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و تشریح دستاوردهای انقلاب اظهار کرد: دهه فجر امسال با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم باید پرصلابت‌تر از قبل برگزار شود و مدیران عملکردهای دستگاه‌ها را ارائه دهند.
وی ارزش ریالی 629 پروژه‌ای که دهه فجر امسال افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود را ۱۷۴۹ میلیارد تومان برشمرد و گفت: تعداد پروژه‌ها نسبت به سال ۹۶ که ۷۰۲ مورد بود ۱۲ درصد کاهش یافته است.
این مسئول از ارتقای بعد کیفی پروژه‌ها خبر داد و گفت: سال گذشته به پروژه‌های دهه فجر ۸۸۵ میلیارد تومان اختصاص یافته بود در حالی که امسال مبلغ و ارزش آن‌ها ۱۹۸ درصد افزایش پیدا کرده است.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه تنها 0.5 درصد از پروژه‌های امسال مربوط به بخش کلنگ‌زنی است، بیان کرد: دهه فجر امسال ۶۱۷ پروژه به مبلغ ۱۵۶۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و ۳ پروژه کلنگ‌زنی می‌شود.
این مسئول سهم بخش عمران را از این طرح‌ها، ۵۷۱ پروژه به مبلغ ۶۱۳ میلیارد تومان خواند و گفت: ۴۹ پروژه به ارزش ۱۱۳۶ میلیارد تومان در حوزه اقتصادی است که توسط بخش خصوصی افتتاح می‌شود.
حقیقی یادآور شد: در واقع بخش خصوصی، اجرای ۶۵ درصد از کل پروژه‌ها را به خود اختصاص داده و نشان از وجود بسترهای لازم و شرایط فوق‌العاده خوب سرمایه‌گذاری و استقبال بخش خصوصی در استان زنجان دارد.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها برای 1324 نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد می‌کنند و میزان شغل غیرمستقیم در آنها ۳۳۱۰ نفر پیش‌بینی شده و کمیته‌ای تشکیل یافته تا محقق شدن این میزان شغل در واحدها بررسی کند.
وی با اشاره به اینکه استان زنجان ۲۹۶۵ شهید تقدیم کرده است، گفت: دیدار با همه خانواده‌های معظم شهدا توسط مدیران در سطح استان، بخش‌ها و روستاها از 10 روز پیش از دهه فجر آغاز شده و تا ۱۰ روز پس از دهه فجر ادامه می‌یابد؛ خانواده شهدا زمانی که نظام به آنها احتیاج داشت، در راه منویات نظام عزیزان خود را تقدیم انقلاب کردند و باید حقوق حقه آنها ادا شود.
وی در مورد برنامه‌های دهه فجر امسال به افتتاح نمایشگاه دستاوردهای چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی محور شرقی -غربی خیابان ارتش در این ایام آغاز می‌شود که تفاهم‌نامه آن با وزیر دفاع منعقد شده است.
مقام عالی دولت در استان زنجان از آغاز عملیات اجرایی طرح سبزه‌میدان خبر داد و افزود: طرح پیشین ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشت که در طرح جدید این مبلغ به ۶۰ میلیارد تومان کاهش یافته و در آن با رعایت اصول فرهنگی، اجتماعی و هنری، دو موزه موجود حفظ می‌شود و به رونق بازار تاریخی زنجان تاکید شده است.
وی خاطرنشان کرد: لایحه‌ای به منظور ارتقای بودجه عمرانی زنجان به مجلس شورای اسلامی ارائه شده که امیدواریم تصویب شود تا ارتقای خوبی در سهم بودجه عمرانی داشته باشیم؛ ضمن اینکه مشکل ساخت و ساز بیمارستان ولیعصر0عج) برطرف شده و شاهد ادامه عملیات توسعه آن با کمک خیران خواهیم بود.
استاندار زنجان نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده را مهم خواند و افزود: در اقدام مشترک دستگاه‌های اجرایی و ستاد بازآفرینی شهری اقدامات موثری برای بافت‌های فرسوده در دستور کار قرار دارد که این طرح شامل شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره، قیدار و سلطانیه می‌شود. ۱۰۴ میلیارد تومان وام برای این بخش در نظر گرفته شده و اگر کسی نوین‌سازی کند، تا ۹۰ میلیون میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کند.
استاندار زنجان در مورد بهسازی اتوبان زنجان - قزوین بیان کرد: قرارداد نصب نیوجرسی در تمام این اتوبان در حوزه استحفاظی استان زنجان بسته شده و ۳۰ کیلومتر هم قرارداد روشنایی در این محور داریم.
این مسئول با اشاره به اینکه به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب از بین پروژه‌های نیمه تمام، ۴۰ پروژه محوری انتخاب شده است، تصریح کرد: برای اتمام این پروژه‌ها یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است. ۲۸ مورد آن‌ها ملی و ۱۸ مورد به مبلغ 365 میلیارد تومان استانی است.
حقیقی با اشاره به اینکه تنوع پروژه‌ها در بسیاری از زمینه‌ها گسترش دارد، عنوان کرد: در حوزه حمل و نقل دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین و احداث ۶ بزرگراه در دستور کار قرار دارد و در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و معدن، تجارت، بهداشت و درمان، دانشگاه‌ها، گردشگری و خدمات پروژه‌هایی تعریف شده است.
وی با اشاره به اینکه شهرک آی. تی و برق و الکترونیک جزو برنامه‌های دهه فجر قرار دارد، یادآور شد: واحد تولیدی شوینده‌ها، طرح توسعه جی تی آی پارسیان، تولید جرواب نانو، بازیافت روی به صورت ورق روی، ذوب آهن، مجتمع خدمات بین راهی، خط انتقال برق، آبیاری تحت فشار، احداث و تجهیز دانشکده علوم زیستی و سیار موارد از مهمترین پروژه‌های استان زنجان است.
مقام عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه کار مدیران پروازی پس از دهه فجر تمام است، تصریح کرد: این مدیران یا باید محل زندگی خود را به محل خدمت منتقل و یا محل کار خود را تغییر دهند.پس از فعالیت در استان زنجان، 6 مدیر انتخاب کردم که دو نفر از آن‌ها خانم هستند.
وی همچنین در مورد تعیین مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان بیان کرد: اگر شایعات فضای مجازی کم شود، مدیرکل مشخص می‌شود.
حقیقی در ادامه به ایجاد ارزش افزوده در فعالیت‌های اقتصادی تأکید کرد و افزود: سهم صنعت در کشور 33 درصد و در استان زنجان 32 درصد است و در راه‌اندازی واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف باید به فکر ایجاد ارزش افزوده باشیم.
وی افزود: حوزه خدمات در سطح کشور 49 درصد از اشتغال را به خود اختصاص داده و این درحالی است که سهم خدمات در استان زنجان 32 درصد است و در بخش خدمات 27 درصد از کشور پایین‌تر هستیم اما با توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان می‌توان این رقم را بهبود بخشید.
انتهای پیام
captcha