تجلیل از ۴۰ غنچه باغ انقلاب در آذربایجان غربی
کد خبر: 3786191
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
به‌مناسبت چهل سالگی انقلاب؛

تجلیل از ۴۰ غنچه باغ انقلاب در آذربایجان غربی

گروه فرهنگی-مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی از برگزاری بیش از 5 هزار برنامه به مناسبت چهل سالگی انقلاب در استان خبر داد و گفت: تجلیل از ۴۰ غنچه باغ انقلاب ویژه خردسالان از جمله برنامه‌های کانون‌های مساجد در ایام‌الله دهه فجر است.

تجلیل از ۴۰ غنچه باغ انقلاب در آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، ظهر امروز، 11 بهمن ماه، در مراسم تجلیل از خبرنگاران انقلابی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شد و نقش مسجد همواره از صدر اسلام، محور فعالیت‌های مسلمانان بوده است.
وی در ادامه از برگزاری بیش از 5 هزار برنامه به مناسبت چهل سالگی انقلاب در استان خبر داد و افزود: اجرای گروه سرود چهل هزار نفری کشور به تعداد 40 کانون روستایی و شهری، تجلیل از 40 خانواده شهدای انقلاب و مدافع حرم با عتوان تجلیل از باغبان لاله‌ها در 17 شهرستان استان برای خانواده‌های شهدا و عموم مردم از جمله برنامه‌های کانون‌های مساجد طی ایام‌الله دهه فجر است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین بیگی برگزاری نشست انقلاب به روایت هنر و تجلیل از 40 غنچه‌ باغ انقلاب را از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد به مناسبت چهل سالگی انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: اجرای طرح ماشین انقلاب با هدف آشنایی نسل چهارم انقلاب با آرمان‌های انقلاب، مراسم‌های جشن انقلاب با نوای قرآن در سنگر مساجد، مسابقات بازیهای رایانه در مساجد و اجرای طرح دابسمش با عناوین و مضامین سرودهای انقلابی به تعداد 900 کانون ویژه فعالان فضای مجازی از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد به‌شمار می‌رود.
وی از اجرای پویش حفظ سوره فجر به تعداد 1100 کانون استان خبر داد و خاطرنشان کرد: دوره آموزشی هر مسجد یک خبرنگار در ارومیه، خوی، میاندوآب و مهاباد، افتتاحیه دهه فجر با حضور نمایندگان ادیان الهی در ویژه برنامه فجر همبستگی، مسابقات قرآن روستایی عشایری در روستاهای شیرین‌آب، ساعتلو و فیرورق خوی، برگزاری مسابقه فرهنگی یاران انقلاب، اجرای طرح تلاوت نور در کانون‌های مساجد و اهدای ثواب آن به روح پرفتوح حضرت امام(ره) و شهدای انقلاب اسلامی به تعداد 1200 کانون نیز از جمله برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر است.
مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی تصریح کرد: برنامه چله انقلاب مسجدی و اجرای برنامه جوانان انقلاب اسلامی و تجلیل از پیشکسوتان عرصه انقلاب اسلامی،گرامیداشت نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب و بزرگداشت مقام حضرت زهرا(س) به تعداد 200 کانون، 20 طرح تحکیم بنیان خانواده، از دیگر برنامه کانون های مساجد به مناسبت چهل سالگی انقلاب است.
وی برگزاری نشست روشنگری انقلاب اسلامی و بصیرت‌افزایی، مراسم مولود خوانی در مناطق اهل سنت، پیوند مدرسه، مسجد، منزل با عنوان سه میم به تعداد 400 برنامه، آغاز طرح ملی امین‌الاسرار گرامیداشت مقام امام محمدباقر(ع) را از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد طی ایام‌الله دهه فجر عنوان کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین بیگی یادآور شد: سیزدهمین مسابقات قرآنی مدهامتان، نمایش فیلم روزهای بی‌قوام، مراسم چله شعر انقلاب، اجرای نمایشنامه های فراق، بانوی بی‌نشان و در بازار هیزم‌فروشان و نمایشگاه خوشنویسی جاءالحق با همکاری کانون آیت‌الله خامنه‌ای تکاب از جمله برنامه‌های کانون‌های مساجد استان در این ایام است.
وی از اهدای کتاب به 156 مسجد استان نیز خبر داد و گفت: به مناسبت چهل سالگی انقلاب، 40 کانون و کتابخانه جدیدالتاسیس نیز افتتاح خواهد شد و همچنین طرح ضریح بی‌نشان با عنوان گرامیداشت فضایل حضرت زهرا(س) در این ایام اجرا خواهد شد.
انتهای پیام

captcha