افتتاح دفتر خبرگزاری ایکنا در محلات منشأ خیر و برکت است
کد خبر: 3786207
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
حجت‌الاسلام سلیمی:

افتتاح دفتر خبرگزاری ایکنا در محلات منشأ خیر و برکت است

گروه فرهنگی - نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاح دفتر خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در شهرستان محلات منشأ خیر و برکت است و امیدواریم اخبار شهرستان به نحو شایسته‌تری منتشر شود

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، صبح امروز پنج‌شنبه ۱۱ بهمن‌ماه و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دفتر خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه استان مرکزی در شهرستان محلات با حضور حجت‌الاسلام ربانی امام جمعه محلات، حجت‌الاسلام سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، قمری فرماندار محلات، مسعود شهرجردی رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی و رئیس خبرگزاری و جمعی از مسئولان و فعالان قرآنی محلات افتتاح شد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه دفتر خبرگزاری بین‌المللی قرآن در شهرستان محلات اظهار کرد: نشر اخبار در خبرگزاری‌ها بایستی با صداقت باشد، متأستفانه امروز در سطح کشور برخی اوقات صداقت در رفتار توسط برخی خبرگزاری‌ها رعایت نمی‌شود زیرا خبر ناموس است و بایستی از آن دفاع کرد و در برابر آن امانتدار بود. خبرنگار باید شجاعت داشته باشد و واقعیات را بدون سانسور منتشر کند؛ سانسورچی ترسو و بزدل است همینطور چینش خبر هم بسیار مهم است و نباید با چینش اشتباه گل به خودی بزنیم و هیزم در آتش دشمن بیندازیم؛ وقتی مقام معظم رهبری سخنرانی می‌کنند هر نشریه یا خبرگزاری قسمتی از سخنرانی را جدا می‌کند و به عنوان تیتر قرار می‌دهد که این کار غلط است.

وی افزود: ما در شرایطی هستیم که باید در کنار بیان دستاورها به نقد‌ها نیز گوش کنیم؛ اما برخی تخریب را در قالب نقد بیان می‌کنند، نقد کردن یک هنر است اما تخریب کار ساده‌ای‌ است یک فرد نقاد در مشکلات به جای سنگ‌اندازی کمک می‌کند. امروز اگر ما نتوانیم درست عمل کنیم، جامعه و به ویژه جوانان از چشم نظام اسلامی می‌بینند.

حجت‌الاسلام سلیمی با تأکید بر لزوم تبیین دستاور‌دهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف تشریح کرد: قبل از انقلاب در شهرستان محلات هیچ روستایی برق، آب و جاده آسفالت نداشت. در دوران پهلوی مصرف گاز در کل کشور سالانه 48 میلیون متر مکعب بود؛ امروز در استان مرکزی به تنهایی هر روز 78 میلیون متر مکعب مصرف می‌شود، امروز بیش از 295 کارخانه فرآوری سنگ در محلات وجود دارد که این دستاوردها متعلق نظام جمهوری اسلامی است نه صرفا برای شخص یا اشخاص خاص.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افتتاح دفتر خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در شهرستان محلات منشأ خیر و برکت است و امیدواریم اخبار شهرستان به نحو شایسته‌تری منتشر شود.

افتتاح دفتر خبرگزاری ایکنا در محلات منشأ خیر و برکت است

مسعود شهرجردی، رئیس جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی و رئیس خبرگزاری ایکنای مرکزی در این مراسم اظهار کرد: جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی از سال 78 اولین خبرگزاری غیر‌دولتی را با نام خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) تأسیس کرد که این خبرگزاری اولین خبرگزاری در سطح کشور بود که انحصار خبرگزاری‌ها را شکست و پا به عرصه تولید خبر و محتوا گذاشت.
وی افزود:ایده این خبرگزاری، «هر دانشجو، یک خبرنگار» بود که با استقبال خوب مردم و دانشجویان رو به رو شد، با وجود این جای یک خبرگزاری تخصصی در مجموعه جهاد خالی بود؛ لذا در سال 82 خبرگزاری تخصصی قرآن کریم در کشور و همچنین استان مرکزی افتتاح شد و امروز ایکنا مفتخر است که اخبار قرآنی را به 19 زبان زنده دنیا مخابره می‌کند.

افتتاح دفتر خبرگزاری ایکنا در محلات منشأ خیر و برکت است
حجت‌الاسلام مهدی ربانی امام جمعه محلات نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر با اشاره به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در چهل سال اخیر تصریح کرد: یکی از دستاوردهای این انقلاب، توسعه فعالیت‌های قرآنی است، قبل از انقلاب در مسائل قرآنی آن‌قدر عقب بودیم که ما را به تحریف قرآن متهم می‌کردند و می‌گفتند قرآن شما با قرآن جهان اسلام متفاوت است. همینطور قاری و حافظ مشهوری نداشتیم که در مجامع بین‌المللی حضور پیدا کنند تا به دنیا نشان دهند قرآن ما نیز مانند تمامی قرآن‌ها در جهان اسلام است.
وی ادامه داد: آنچه امروز با عنوان فعالیت‌های قرآنی در نظام جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد مطلوب نیست و با نقطه هدف فاصله زیادی دارد اما در قیاس با دوران پهلوی قابل قیاس نیست. ترویج، قرائت و حفظ آیات و معانی قرآن از بزرگترین افتخارات این نظام است، یکی از حلقه‌های مفقوده فعالیت‌های قرآنی، انعکاس اخبار است؛ فعالیت‌های قرآنی فراوانی انجام می‌شود اما آن‌گونه که باید منتشر نمی‌شود. خبرگزاری ایکنا زمینه‌ساز نشر فعالیت‌های قرآنی است؛ امید است با افتتاح این دفتر اخبار قرآنی محلات به صورت کامل‌تر و جدی‌تر منعکس شود.
انتهای پیام

captcha