مقاومت و ایستادگی از راه حل‌های ماست
کد خبر: 3786225
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان:

مقاومت و ایستادگی از راه حل‌های ماست

گروه شهرستان ها - رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان گفت: قرآن در ادامه آموزه‌هایش به ما راه نجات را هم به ما معرفی می‌کند که راه را گم نکنیم؛ مقاومت و ایستادگی از راه حل‌های ماست. باید روح مقاومت را در جامعه بدمیم و آن را تقویت کنیم.

مقاومت و ایستادگی از راه حل‌های ماستبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت‌الاسلام اکبر فرجام در همایش شکوه و اقتدار انقلاب اسلامی در چهل سالگی که با حضور علما و روحانیون اهل سنت خراسان رضوی 11بهمن‌ماه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد تربت‌جام برگزار شد عنوان کرد: چهل سال از انقلاب گذشته و وارد چهل و یکمین سال پیروزی انقلابی خواهیم شد که در سال 57 به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و یک رژیم وابسته، مجهز و مسلح را ساقط کرد و بر ویرانه‌های آن نظام ساقط شده بنای جمهوری اسلامی پایه‌گذاری شد.

وی ضمن بیان این مطلب که فردی که در سال 57 به‌دنیا آمده امروز یک فرد بالغ و میان‌سال چهل ساله است و می‌بایست برای کسانی که انقلاب را ندیدند وقایع آن زمان را تبیین کنیم، اظهار کرد: این تبیین باید با سه محور چه بودیم، چه شد و چه هستیم مطرح شود و برای چه بودیم، می‌توان فقط به یک آیه قرآن اشاره کرد که بیان می‌کند نظام‌های فرعونی و استکبار مردم‌شان را خفیف، سبک و کم ارزش می‌کنند.

فرجام ادامه داد: در نظام شاهنشاهی سابق هم دقیقا همین مساله بود و ملت و مردم تحت سلطه و سیطره استکبار بودند و اینچنین نظام‌هایی مردمشان را خفیف می‌کنند. امام خمینی(ره) در یکی از بیانات‌شان می‌فرماید من بسیار ناراحت شدم وقتی دیدم عکس شاه این مملکت در برابر رییس جمهور آمریکا مثل یک عبد ذلیل منتشر می‌شود. نظام سلطه‌ گذشته ریشه در استکبار داشت که با خروش، جنبش و نهضت مردم خلع شد و حقی که باید در اختیار مردم می‌بود، به مردم واگذار شد.

وی تصریح کرد: به مردم قدرت انتخاب داده شد و اگر صرفا با این نگاه به انقلاب57 نگاه کنیم، فقط یک جابجایی قدرت صورت گرفته که البته در این جابجایی قدرت توده‌ تحت سلطه دیگر می‌توانند به بالاترین مدارج و مناسب حکومتی و نظام دسترسی داشته باشند اما باید در کنار این نگاه، نگرش تحلیلی براساس قرآن را هم لحاظ کنیم و اگر با این نگرش به مسائل بنگریم در‌ می‌یابیم که انقلاب ما رویارویی ستیز تاریخی حق و باطل است.

فرجام افزود: انقلاب فقط جابجایی قدرت نبود و پیش از آن یک انقلاب درونی، معنوی، اخلاقی و رفتاری مبتنی بر آموزه‌های قرآن در دل جامعه رخ داد. در این 40 سال هم جمهوری اسلامی نشان داده و هم اثبات شده که این انقلاب رویارویی نبرد حق و باطل است. بر همین اساس اگر ما ستیز حق و باطل را در نگرش خود لحاظ کنیم، قرآن به ما می‌آموزد که در این ستیز «حق» باید برای خودش برنامه‌ریزی و مدیریت داشته باشد چرا که «باطل» پیوسته در حال برنامه‌ریزی برای از بین بردن حق است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن پیوسته در حال مکر و حیله است اما خداوند متعال هم همیشه حافظ دین و آرمان‌های الهی است و در این نبرد 40 ساله که از انقلاب 57 شروع شد، دشمن همان چیزی را دنبال می‌کند که در قرآن هم به ما گوشزد شده است. دشمن صریحا می‌گوید اگر ایران غذا می‌خواهد باید به حرف ما گوش بدهد؛ در قرآن هم صریحا بیان شده که دشمنان شما دوست دارند شما به رنج و زحمت بیفتید و باز در قرآن گفته شده که این تمام آنچه که آن‌ها می‌خواهند نیست و تنها بخشی از خواسته‌های قلبی آنان است.

فرجام خطاب به روحانیون و علما گفت: اصلا بر فرض که ما سیاسی نباشیم؛ علم سیاست نخوانده باشیم اما کتاب قرآن که شب و روز با آن سر و کار داریم و شیعه و سنی هم ندارد و متعلق به همه‌ی ماست، به ما می‌گوید در مقابل دشمن کوتاه نیایید و اگر فکر می‌کنید دشمن می‌خواهد کوتاه بیاید، اشتباه می‌کنید و دشمن همیشه دشمن است و کوتاه نمی‌آید مگر به قول بعضی افراد آنجا را هم مسجد و حسینیه کنید وگرنه از دشمنی دست بر نمی‌دارد و هر زمان شما دچار مشکلات و مصائب شوید، دشمن خوشحال‌ می‌شود و دشمنان از به سستی کشاندن کشور، آسیب رساندن و ضربه زدن لحظه‌ای غفلت نمی‌کنند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تاکید کرد: اگر کارهای شما رو به پیشرفت است، در مملکت آبادانی، سازندگی و توجه به مردم وجود دارد و حق به حق‌دار می‌رسد و تلاش حاکمان در جهت برقراری عدالت و مردم به نظام امیدوار و علاقه‌مند باشند، این مسائل چهره دشمن را عبوس می‌کند اما اگر در کشور گرفتار رنج، زحمت، فقر، فساد، فلاکت، بی عدالتی و در نهایت نارضایتی مردم بود، متولیان امور باید براساس آیات قرآن کریم در جهت رفع این مسائل و رضایت‌مندی مردم تلاش کنند.

فرجام متذکر شد: مردم در این 40 سال برای این نظام هیچ کوتاهی نکردند و مثل کوه پشت نظام ایستاده‌اند.

وی عنوان کرد: دشمن در عرصه تبلیغات و فضای رسانه‌ای می‌خواهد ما را تحت فشار قرار دهد؛ همانطور که در زمان پیامبر(ص) هم با تبلیغات علیه ایشان قصد داشتند ایشان را تحت فشار بگذارند؛ قرآن می‌گوید این فشارها نقشه شیطانی، برای نفوذ به مسیر پیامبران الهی است. دشمنان به طور فراوان دروغ می‌گویند و خودشان هم می‌دانند که دروغ می‌گویند اما به روی خود نمی‌آورند.

فرجام اظهار کرد: قرآن در ادامه آموزه‌هایش به ما راه نجات را هم به ما معرفی می‌کند که راه را گم نکنیم؛ مقاومت و ایستادگی از راه حل‌های ماست. باید روح مقاومت را در جامعه بدمیم و آن را تقویت کنیم چرا که دشمنان شبیه برخی حیوانات هستند که پارس می‌کنند و اگر آدم بگریزد هم پارس می‌‌کنند و هم ما را تعقیب خواهند کرد و بنابراین باید مقابلشان بایستیم.

وی افزود: اگر امروز هر فردی که مسئول است، تریبون دارد یا... حرفی بزند، کلامی بگوید، قلمی بزند و قدمی بردارد که موجب سست شدن اراده مردم در استمرار و ادامه راهشان شود، خلاف قرآن عمل و به مردم خیانت کرده است.

فرجام گفت: گله‌مندی‌ها و مشکلاتی در جامعه وجود دارد و همیشه این مشکلات در جامعه حق وجود داشته و این مشکلات که از مصائب پیامبر اکرم(ص) بیشتر نیست؛ مشکلات همیشه وجود داشته و اصلا حق همیشه در دل مشکلات پیشرفت کرده و پیروز شده است.

وی خاطرنشان کرد: خدا را برای این نعمت شاکریم و انشاءالله همه ما را قدردان نظام جمهوری اسلامی قرار دهد و در ادامه اره شهدا بیش از پیش توفیق عنایت فرماید.

انتهای پیام

captcha