افتتاح ۱۲۷۷ پروژه در استان مرکزی/ قول استاندار مبنی بر پیگیری برگزاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3786292
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱

افتتاح ۱۲۷۷ پروژه در استان مرکزی/ قول استاندار مبنی بر پیگیری برگزاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار مرکزی با اعلام اینکه در ایام دهه مبارک فجر در مجموع 1277 پروژه در سطح استان مرکزی افتتاح خواهد شد وعده داد: مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مرکزی همچنان پیگیر برگزاری جلسات منظم شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان است که پس از به نتیجه رسیدن اعلام می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، عصر روز گذشته، ۱۱بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور تشریح برنامه‌های ایام الله دهه فجر استان در سالن جلسات استانداری برگزار شد گفت: در ایام الله دهه فجر یکهزار و ۳۵۵ پروژه کلنگ‌زنی شده یا به بهره‌برداری می‌رسد، از این تعداد یک‌هزار و ۲۷۷ پروژه افتتاح و ۷۸ پروژه کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آنان آغاز می‌شود.

پروژه‌های عمرانی
وی با اشاره به اینکه تعداد پروژه‌های حوزه عمرانی یک‌هزار و ۱۶۱ طرح به ارزش سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۱۶۵ میلیارد تومان است، اظهار کرد: از کل پروژه‌های این حوزه یک‌هزار و ۸۵ پروژه با اعتبار ۹۶۳ میلیارد تومان معادل ۷.۵ میلیون یورو افتتاح و ۷۶ پروژه به ارزش ۲۰۲ میلیارد تومان در دستور کار عملیات‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

پروژه‌های اقتصادی
این مقام مسئول در تشریح پروژه‌های اقتصادی گفت: در ایام‌الله دهه فجر ۱۹۴ پروژه اقتصادی به ارزش یک‌هزار و ۳۹۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۱۹۲ پروژه به ارزش یک‌هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان معادل 2 میلیون و ۲۴۰ هزار دلار و ۱۲.۵ میلیون یورو افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، ۲ پروژه با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد تومان نیز کلنگ‌زنی می‌شود.
آقازاده خبرداد: ارزش ریالی تمامی پروژه‌های قابل افتتاح ایام مبارک فجر ۲ هزار و ۳۴۳ میلیارد تومان و پروژه‌های کلنگ‌‌زنی ۲۱۴ میلیارد تومان است و ۷ هزار و ۶۵۳ نفر با افتتاح پروژه‌ها مشغول به کار می‌شوند. سال گذشته ۷ هزار شغل در استان ایجاد شد، بی‌شک افتتاح پروژه‌ها فرصت و گام مثبتی در راستای اشتغال‌زایی است.

نرخ بیکاری استان مرکزی
وی گفت: نرخ بیکاری استان بر اساس آخرین آمار ۶.۹ درصد است که جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است که کارنامه نسبتا قابل دفاعی برای استان مرکزی رقم خورده است؛ چراکه بخش خصوصی در کنار بخش دولتی در خط مقدم این جنگ اقتصادی تلاش دارند و با وجود تحریم‌ها با همت بلند مردم و مسئولان می‌توان ایستادگی کرد.
آقازاده ادامه‌ داد: با وجود مشکلات استان مرکزی در برخی از شاخص‌ها همچون تولید و صادرات روند قابل قبولی را طی کرده است و چندین کارخانه در استان در حال راه‌اندازی است که این امر در افزایش اشتغال استان نقش به سزایی دارد.

افتتاح 1277 پروژه در استان مرکزی/ قول استاندار مبنی بر پیگیری برگزاری جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی

قول استاندار مبنی بر پیگیری برگزاری جلسات منظم شورای توسعه فرهنگ قرآنی
استاندار مرکزی در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا‌ مبتنی بر تشریح برنامه‌های قرآنی دهه فجر و چگونگی پیگیری برگزاری جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان گفت: بی‌شک همه اعتقاد داریم تقویت باورهای دینی و ارتقای سطح عمومی مردم در حوزه قرآن به کاهش آسیب‌ها در زمینه‌های مختلف کمک می‌کند و دهه فجر فرصت خوبی است تا محافل قرآنی پررنگ‌تر و با حضور نوجوانان و جوانان برگزار شود، امسال در سطح استان ۱۲۰ محفل و کرسی تلاوت قرآن در سطح شهر و روستا برگزار می‌شود. تمام سعی خود را به کار می‌گیریم تا برنامه‌های قرآنی روستایی همچون محافل شهری رونق داشته باشند، مدیریت روابط عمومی و بین‌الملل استانداری همچنان پیگیر برگزاری جلسات منظم شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان است که پس از به نتیجه رسیدن اعلام می‌شود.
این مقام مسئول اضافه کرد: ما در انقلاب خود استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را پذیرفتیم و درست نیست تأثیرات تحریم و استقلال‌جویی را به دیگران نسبت دهیم، بلکه باید برای خنثی کردن تحریم‌ها و مشکلات حاضر بود و این شرایط قطعا تمرینی برای دولت و نظام است که با همدلی و اتحاد همه‌جانبه در مقابل مشکلات ایستادگی می‌کنیم.

لزوم جلوگیری از عدم ایجاد شکاف میان مردم و مسئولان
آقازاده در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با تخریب برخی از سایت‌ها و فضای مجازی اظهار داشت: فعالیت برخی از افراد و سایت‌ها در فضای مجازی به ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان می‌‌انجامد که این امر روباه‌صفتی بوده و این اقدام بزدلانه و بی‌تقوایی است، اگر جرأت دارند با نام و نشان واقعی خود دست به نقد بزنند، این افراد با چنین رفتارهایی قطعاً دشمن ملت هستند، این افراد تخریب و اهانت را از مراتب مدیریتی پایین آغاز می‌کنند و سپس به تخریب مراتب بالاتر اقدام می‌کنند‌ که می‌توان گفت این افراد حتی از دشمن هم خطرناک‌ترند، بنده قطعاً نسبت به آنان شکایتی ندارم هرچند که مراجع قضایی و انتظامی سعی در شناسایی آنان دارند، اما باید جامعه رسانه که همواره پاک عمل کرده‌اند نسبت به این افراد واکنش نشان دهند، این افراد به مانند مگس یا پشه‌ای برای یک فیل هستند. شکاف بین مردم و مسئولان گناه بزرگی است که در نهایت پستی از سوی این افراد انجام می‌گیرد.

بعید است شهرداری اراک به تحقق 50 درصدی بودجه 97 دست یابد
وی همچنین در تشریح وضعیت شهرداری اراک و مدیریت شهری نیز بیان کرد: بودجه مصوب شهرداری اراک برای سال جاری در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون یک‌سوم آن محقق شده است و به نظر نمی‌رسد که تا پایان سال به ۵۰ درصد نیز برسد و در حال حاضر تمام تمرکز بر این است که حقوق کارکنان این مجموعه تأمین شود و تعدادی از پروژه‌های عمرانی مانند پل شریعتی نیز حداقل تا پایان سال تکمیل شود.

لزوم انتخاب شهردار بومی و از بدنه شهرداری
آقازاده در مورد معرفی 2 نفر به عنوان گزینه‌های شهرداری به شورای شهر اراک نیز اظهار کرد: پس از عدم تأیید سعید نادری گزینه معرفی شده تا امروز هیچ صحبتی با شورا جهت معرفی گزینه‌ای جهت تصدی‌گری پست شهرداری نداشته و گزینه‌ای را معرفی نکردم. اما باید گزینه‌ای بومی و از بدنه شهرداری انتخاب شود که بتواند شهر اراک را مدیریت کند، بهتر است به دلایلی گزینه‌ای از اعضای شورا برای شهرداری اراک معرفی نشود البته انتخاب شهردار با شورای شهر است که باید بر اساس اجماع به نتیجه برسند و در صورت نیاز مشاوره می‌دهم و به مانند همیشه از این مجموعه حمایت می‌کنم هرچند که روند انتخاب شهردار توسط شورا باعث شده است که 2 ماه زمان از دست برود.
آقازاده همچنین درخصوص بازداشت مدیرعامل سابق باشگاه ورزشی آلومینیوم اراک هم گفت: قبل از بازداشت، از موضوع بازداشت مدیرعامل باشگاه مطلع بودم و ظاهرا به دلیل مسائل مالی، اطلاعاتی به دستگاه قضایی رسیده است که در حال بررسی هستند. متاسفانه امروز عده‌ای نمی‌خواهند که این تیم به لیگ برتر فوتبال صعود کند، البته بُرد امروز این تیم باعث شد که همچنان آلومینیوم اراک در کورس رقابت باشد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد مشاور خود در حوزه جوانان گفت: مشاور استاندار در حوزه جوانان(پیمان رشیدی) در طول بیش از یکسال حتی یک ریال بابت این سمت دریافت نکرده است، رشیدی مشاور جوانان در حال حاضر مشاور مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند و عضو شورای شهر اراک و این استنباط وجود دارد که به دلیل تعدد مشاغل از هر کدام حقوق دریافت می‌کند که این چنین نیست، البته با حضور معاون سیاسی جدید استاندار مرکزی نسبت به فعال‌تر شدن مشاور امور جوانان تاکید کردم تا از ظرفیت جوانان استان بیش از گذشته استفاده شود.

طلب حدود 500 میلیارد تومانی از سایپا و ایران‌خودرو
آقازاده به وضعیت قطعه‌سازان استان مرکزی و رسیدگی به این مجموعه اشاره و تصریح کرد: استان مرکزی دومین استان تولیدکننده قطعات خودرو برای ۲ خودروساز بزرگ کشور سایپا و ایران‌خودروست و در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از سایپا و ایران خودرو طلب دارد، در این نشست تاکید شد با توجه به بیش از ۱۰ هزار نفر شاغل در این صنعت در استان مرکزی نسبت به پرداخت مطالبات تا پایان سال اقدام شود.
آقازاده همچنین در ادامه به سوال خبرنگاری در خصوص حضور رییس دفتر خود در هیات مدیره باشگاه آلومینیوم اراک اینگونه پاسخ داد: اکبرزاده صرفا به دلیل سابقه ورزشی خود و به درخواست باشگاه به هیأت مدیره دعوت شد، البته خروج وی از این سمت برای بنده جای خوشحالی دارد چراکه بیشتر به امور دفتر رسیدگی می‌کند لذا حضور وی در باشگاه ارتباطی به من ندارد.
وی نسبت به تغییرات اعمال شده در اداره کل استاندارد استان مرکزی هم اظهار داشت: این تغییر به درخواست رئیس سازمان استاندارد کشور انجام شد، مجموعه استان مقاومت لازم در مقابل این تغییر را داشت، اما بعد از ۳ تا ۴ ماه تلاش به نتیجه نرسیدیم و در نهایت تلاش شد که حداقل مدیرکل خانم و بومی انتخاب شوند ‌سرپرست فعلی استاندارد بومی استان و از شهرستان ساوه است. مدیرکل سابق این مجموعه نیز در حال حاضر به عنوان مشاور بنده در حوزه صنعت و تولید است و امید است در جابجایی‌های آینده استان برای جایگاه مناسبی انتخاب شوند.

افتتاح 1277 پروژه در استان مرکزی/ قول استاندار مبنی بر پیگیری برگزاری جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی

لزوم بکارگیری روند ائتلاف توسط احزاب
استاندار مرکزی در خصوص انتخابات سال گذشته گفت: بی تردید اگر حمایت‌های اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل نبود انتخاب دکتر روحانی با سختی انجام می‌گرفت و وحدت این جمع باعث پیروزی ۹۶ شد و این وحدت باید حفظ شود، در انتخابات آینده نیز گروه‌های سیاسی شناسنامه‌دار باید این روند ائتلاف را در پیش گیرند که در انتخاب مدیران و مسئولان کشور اثرگذار است.
وی ادامه داد: ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالیون پیروزی انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی را در پی داشت هرچند که در حال حاضر نسبت به عملکرد لیست امید شوراهای اسلامی اظهار نظر نمی‌کنم، لذا در دو سه انتخابات اخیر تمرین دیپلماتیک را در کشور شاهد بودیم.
آقازاده خبرداد: بیش از ۸۵ درصد اعتراضات نسبت به انتخابات ۹۶ حکم برائت از دستگاه قضایی دریافت کرد. بهتر است بدانیم فعالیت سیاسی مدیران و مسئولان در ساعت غیراداری مشکلی ندارد، اما قول می‌دهم که مسئولان اجرای انتخابات در جریان انتخابات دخالت نخواهند داشت و در انتخابات آینده به نحوی عمل می‌شود که مردم اعتماد لازم را به مجریان داشته باشند.
استاندار مرکزی در بخش پایانی سخنان خود حمایت از شرکت‌های تولیدی و صنعتی را مهم ارزیابی کرد و نسبت به وضعیت پرونده کارگران هپکو در دستگاه قضایی گفت: این پرونده به صورت کامل مسکوت مانده است.
انتهای پیام

captcha