مردم در 22 بهمن دشمنان را مأیوس می‌کنند/ هشدار قرآن نسبت به بهره‎برداری دشمن از تشتت درونی
کد خبر: 3786330
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
خطیب جمعه تهران:

مردم در 22 بهمن دشمنان را مأیوس می‌کنند/ هشدار قرآن نسبت به بهره‎برداری دشمن از تشتت درونی

گروه سیاسی ــ آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران تأکید کرد: در 22 بهمن شاهد حضور گسترده ملت با همه روش‎ها و سلیقه‌ها در خیابان‌ها خواهیم بود و دشمن را مأیوس خواهند کرد.

به گزارش ایکنا؛ آیت‎الله محمد امامی کاشانی، عضو مجلس خبرگان رهبری امروز 12 بهمن، در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: امام(ره) با توکل به خدا آن قیام را آغاز کرد و ملت هم با ایمان، توکل، فداکاری، شجاعت، شهامت، شهادت، بصیرت و مجاهدت در راه حق ایشان را دنبال کردند تا انقلاب اسلامی به اینجا رسیده است که اگر این انقلاب نبود، وضعیت کشور با رژیم شاهنشاهی به مراتب بدتر از حکومت آل سعود از نظر حقارت، عقب‎افتادگی و کوچکی در برابر امریکا و صهیونیست‎ها بود.

وی اضافه کرد: امام(ره) نائب امام زمان(عج) بود و مردم هم بر همین این اساس ایشان را احترام کردند و این انقلاب رخ داد؛ این حرکت مانند سایر حرکات و قیام‎های دنیا نبود بلکه زمینه‌ای برای ظهور امام عصر(عج) است.این انقلاب منجر به انسجام و وحدت کلمه شد، چرا که با خدا ارتباط داشت و اگر به همین شیوه ادامه یابد، دشمن نخواهد توانست آن را به زانو در آورد همچنان که نتوانسته است، چرا که امروز امریکا زبون شده و در دنیا آبرویی ندارد. 

خطیب جمعه تهران یادآور شد: رهبر معظم انقلاب هم بر همین پایه ادامه می‌دهند و انسجام و وحدت کلمه ایجاد کرده‌اند و ملت هم حامی است و در 22 بهمن شاهد  حضور گسترده ملت با همه روش‎ها و سلیقه‌ها در خیابان‌ها خواهیم بود و دشمن را مأیوس خواهند کرد.

وی در پایان خطبه دوم تصریح کرد: امروز در دنیا سه ضلع مثلث شوم، شامل آمریکای ذلیل، صهیونیست‌های جایتکار و آلوده و عربستان با حکام زبون وآلوده، در چاه لجن‌هایی که که ایجاد کرده‌اند، دست و پا می زنند.

بنابر گزارش ایکنا، آیت الله امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به آیات سوره مبارکه «قصص » گفت: از اولین آیه به بعد به ویژه 7 آیه اول به حوادث متعدد در نظام خلفت و تاریخ بشریت، برخوردهای حق و باطل و پیروزی نهایی حق اشاره دارد؛ قرآن کریم وقتی حوادث گذشته را مطرح می‎کند برای تربیت ما و جهان اسلام است. بر اساس آیات این سوره، باطل بطلانش را با این شیوه که «إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِي الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِيَعًا يَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِنْهُمْ يُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَيَسْتَحْيِي نِسَاءَهُمْ إِنَّهُ كَانَ مِنَ الْمُفْسِدِينَ» علنی کرد.

وی افزود: بدانید که دشمن از تکه تکه کردن جامعه و از اینکه دسته دسته شوند، بهترین استفاده را می‌کند و آن وقت می‌تواند بر مرکب استقلال، اقتدار، سلطه و ظلم سوار شود که از این ابزار اختلاف در کشور استفاده کند. 

امام جمعه موقت تهران، با قرائت آیه «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِين» گفت: از این آیات سه نکته برداشت می‎شود؛ نکته اول اینکه خدا این کتاب و حوادث را بر پیامبر(ص) می‎گوید که ملت اسلام تربیت شوند. نکته دوم این است که حادثه‎ای چنین رخ داد و فرعون با تشتت و اختلاف بر مرکب ظلم سوار شد و نکته سوم این است که سنت الهی این است که ملتی که ضعیف شد و بر حق باشد، این ملت عاقبت پیروز می‎شود؛ یعنی ظلم و جنایت پایدار نیست و عاقبت ندارد و دروغ و فساد ماندنی نیست. 

وی با بیان اینکه براساس آیات قرآنی کسانی هستند  که وارث زمین هستند و امروز باید نسبت به کسی که وارث زمین و آماده قیام و ظهور است، معرفت داشته باشیم، گفت: ما یک معرفت جمالیه و یک معرفت جلالیه داریم؛ جلالیه توجه به عظمت و احترام به آن شخصیت خدایی است اما معرفت جمالیه نیز لازم است؛ یعنی جمال حجت خدا و زیبایی‎ها را بشناسیم. یعنی او را که عدل، کانون عدالت و منادی عدل است را بشناسیم و شناخت او یعنی عادل بودن و از ظلم پرهیز کردن؛ کسی که حجت خدا را بشناسد به حقوق ملت‏‎ها، آبروی افراد و ناموس آن‎ها، حیثیت‎شان و ارزش‎های اجتماعی اهمیت می‌دهد. 

آیت الله امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله بغی اشاره کرد و فروش کالا با قیمت آزاد و بالاتر توسط عوامل توزیع و فرار مالیاتی را از مصادیق بغی و ظلم برشمرد وگفت: باید در دولت و مجلس برای مسئله مالیات چاره اندیشی تا جلوی رانت خواری گرفته شود.

انتهای پیام

captcha