دوره «تربیت معلم حفظ ویژه نوجوانان» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3786500
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶

دوره «تربیت معلم حفظ ویژه نوجوانان» در یزد برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بوتراب(ع) یزد از برگزاری دوره «تربیت معلم حفظ ویژه نوجوانان» برای اولین‌بار در کشور توسط این مؤسسه خبر داد.

فاطمه تجملیان، مدیر مسئول موسسه فرهنگی، قرآن و عترت بوتراب(ع) یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، از برگزاری دوره «تربیت معلم حفظ ویژه نوجوانان» برای اولین بار در کشور توسط این موسسه خبر داد و اظهار کرد: ظرفیت برای شرکت در دوره باقی است و متقاضیان می توانند برای شرکت در دوره تا 21 بهمن ماه ثبت نام نموده و پس از قبولی در مصاحبه و آزمون کتبی در دوره حضور یابند.
مدیر مسئول موسسه فرهنگی قرآن و عترت بوتراب(ع) یزد افزود: دوره تربیت معلم حفظ قرآن کریم نوجوانان با هدف تمرکز بر آموزش به این گروه سنی برای اولین بار در کشور توسط موسسه فرهنگی قرآن و عترت بوتراب(ع) یزد برنامه‌ریزی شده و 25، 26 بهمن ماه ،2، 3 ، 9و 10 اسفند ماه اجرا خواهد شد.
تجملیان گفت: این دوره بر خلاف سایر دوره‌های تربیت معلم به صورت کارگاهی و در شرایط واقعی کلاس صورت می‌گیرد تا مربی بتواند به صورت عینی پاسخ سؤالات زیادی که در ذهن دارد دریافت کند.
وی ادامه داد: کارگاهی بودن دوره سبب می‌شود تمام آسیب‌های موجود در کلاس نوجوانان مطرح شود و همه موارد به صورت عملی و کارگاهی اجرا خواهد شد.
تجملیان بیان کرد: کارگاه در روزهای 25، 26 بهمن ماه توسط استاد میریحیی در بخش حفظ ویژه نوجوانان 12 تا 17 سال به صورت تخصصی برگزار خواهد شد و پس از آن استاد میرنژاد از قم در مورد شیوه تدریس به کودکان 9 تا 11 سال در روزهای 2 و 3 اسفند ماه در خدمت شرکت کنندگان خواهند بود و همچنین استاد گلرسان نیز در خصوص مهارت‌های فن بیان آموزش‌های لازم را خواهند داد.
تجملیان افزود: کلاس ویژه آموزش بازی‌های خلاقانه و روش های جذاب سازی کلاس ویژه نوجوانان در 9 اسفندماه برگزار خواهد شد و نهایتاً دوره در روز 10 اسفند با موضوع تربیت قرآنی نوجوانان با حضور استاد لطفی به پایان می رسد.
مدیر مسئول موسسه فرهنگی قرآن و عترت بوتراب(ع) یزد تصریح کرد: در پایان دوره مدرک معتبر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرکت کنندگان داده خواهد شد.
وی با اشاره به شرایط ثبت نام در دوره یادآور شد: حداقل مدرک دیپلم و یا اتمام پایه ۳ مدارس علمیه که مدرک تربیت معلم عمومی یا قبولی در آزمون درسنامه حفظ دارند می‌توانند در دوره شرکت کنند.
تجملیان حافظ حداقل 5 جزء از قرآن کریم، حداقل سن افراد ۱۸ سال و حداکثر ۳۸ سال را از دیگر شرایط برشمرد و گفت: متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت http://iboutorab.ir/ بخش دوره‌های در حال برگزاری مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۰۹۱۳۱۵۶۸۳۹۰ تماس بگیرند.
وی یادآور شد: موسسه فرهنگی قرآن و عترت بوتراب(ع) یزد با تمسک به مفاهیم انسان ساز قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) و تلاش جهت تقویت ایمان و اعتقاد افراد جامعه به قرآن و عترت و تعمیق معرفت عمومی، تعمیم مفهوم، درک و تدبر قرآن کریم فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی خود را از سال ۱۳۹۳ شروع کرد.

captcha