شناسایی ضعف‌ها و توجه به تجربه‌ها؛ نقشه راه آغاز دهه پنجم فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3786573
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
سیدمهدی خاموشی بیان کرد:

شناسایی ضعف‌ها و توجه به تجربه‌ها؛ نقشه راه آغاز دهه پنجم فعالیت‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه توجه به شاخص‌ها، نشان‌دهنده رشد و ارتقای فعالیت‌های قرآنی بعد از انقلاب اسلامی است، به بیان برخی از این شاخص‌ها پرداخت.

نقشه راه مدیران برای ادامه‌دار بودن پیشرفت‌ها در عرصه فعالیت‌های قرآنی

همزمان با چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ایکنا طی گفت‌وگوهایی به نقد عملکرد مدیران قرآنی کشور در چهل سال گذشته پرداخته‌ است. گفت‌وگوهایی که تلاش داشته است تا علاوه بر بررسی میزان رشد و ارتقای فعالیت‌های قرآنی در مقطع تاریخی بعد از انقلاب، نقش مدیران را در این زمینه نیز مورد نقد قرار دهد.
در حاشیه یکی از جلساتی که رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز حضور داشت، فرصت بسیار کوتاهی دست داد تا سؤالاتی با این موضوع از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی بپرسیم. وی در این مصاحبه کوتاه ضمن برشمردن برخی شاخص‌هایی که نشان از پیشرفت فعالیت‌های قرآنی طی این چهل سال داشته است، بر نقش مدیران در رسیدن به این پیشرفت‌ها نیز تأکید کرد. وی همچنین مواردی را بیان کرد که مدیران قرآنی در آینده باید مد نظر قرار دهند تا رشد فعالیت‌های قرآنی ادامه‌دار باشد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه درباره فعالیت‌های قرآنی این چهار دهه گفت: اگر بخواهیم درباره پیشرفت‌های قرآنی نظام جمهوری اسلامی ایران نظر دهیم، ابتدا باید شاخص‌های پیشرفت در این سال‌ها را برای کارنامه فعالیت‌ها در نظر بگیریم.
رئیس ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور افزود: با وجود این اگر نگاهی به تعداد قاریان و حافظان کشور و تعداد استادان و مربیان آموزش قرآن بیندازیم، متوجه رشد و پیشرفت این عرصه پس از انقلاب اسلامی خواهیم شد. همچنین این رشد در مواردی همچون میزان برپایی جلسات و حلقه‌های قرآنی و چاپ مصحف شریف و ترجمه‌های متعدد آن به چشم می‌خورد.
رئیس سازمان اوقاف یکی دیگر از پیشرفت‌های فعالیت‌های قرآنی را موارد تقنینی بیان کرد و گفت: از لحاظ تقنینی شاهد توجه بیشتر شورای عالی انقلاب فرهنگی به فعالیت‌های قرآنی و شکل‌گیری شورای توسعه فرهنگ قرآنی بوده‌ایم که همه اینها شاخص‌های رشد است.
خاموشی در ادامه به وجود برخی نقص‌ها نیز تأکید کرد و گفت: پیش‌تر استادان و صاحب‌نظران این حیطه، چه در جمع‌ها و شوراهایی که طی سال‌های اخیر برپا شده و یا در رسانه‌های مختلف منعکش شده است، نواقص را بیان کرده‌اند و رسانه‌ها می‌توانند این موارد را احصا کنند و سپس از نهادها مطالبه‌هایشان را خواستار شوند تا آنها درصدد رفع آن برآیند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بر نقش مدیران قرآنی در رسیدن به این پیشرفت‌ها تأکید کرد و ادامه داد: گوش دادن به نظر صاحب‌نظران و عجین شدن مدیریت‌ها با تخصص، تجربه و علم باعث خواهد شد تا این پیشرفت‌ها ادامه‌دار باشد.

انتهای پیام 

مطالب مرتبط
captcha