تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام(ره) در اردبیل
کد خبر: 3786686
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام(ره) در اردبیل

کانون خبرنگاران نبأ ــ همزمان با آغاز دهه فجر و فرارسیدن سالگرد چهل سالگی انقلاب اسلامی به همت پایگاه مقاومت دانشگاه محقق اردبیلی، مراسم عطرافشانی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و شهدای گرانقدر در گلزار شهدای گمنام این دانشگاه برگزار و در ادامه نمایشگاه دستاورد چهل ساله انقلاب اسلامی در سازمان مرکزی دانشگاه افتتاح شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ همزمان با آغاز دهه فجر و فرارسیدن سالگرد چهل سالگی انقلاب اسلامی به همت پایگاه مقاومت دانشگاه، مراسم عطرافشانی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و شهدای گرانقدر در گلزار شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی برگزار و در ادامه نمایشگاه دستاورد چهل ساله انقلاب اسلامی در سازمان مرکزی دانشگاه افتتاح شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبداله حسنی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل ضمن تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تقارن با برکت آن با ایام شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، توحیدی و ولایی بودن آن است.
وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در وصف یاران امام خمینی(ره)، بیان کرد: شهدایی که امروز با آنها بیعت می‌کنیم همان زُبَرهای حدیدی هستند که جان، مال و خانواده خود را بر طبق اخلاص نهادند و مسبب به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی شدند.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل دومین عامل پیروزی انقلاب اسلامی در طول 40 سال را اتحاد مردم در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام برشمرد و گفت: وظیفه سنگین امروز ما حمایت و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و حریم ولایت فقیه است چراکه هدف اصلی دشمنان از بین بردن جایگاه ولایت است.
وی تحریم‌های اقتصادی را یکی دیگر از اهداف توطئه‌های دشمنان دانست و اظهار کرد: هدف دشمنان جدا کردن مردم از خدا و مکتب اهل بیت(ع) است.
حجت‌الاسلام حسنی در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: همان‌طوری که یاران حضرت سید‌الشهدا(ع) جان خود را فدا و تا آخرین قطره خون ایستادگی کردند، ما اجازه نخواهیم داد تا این انقلاب به دست نااهلان بیافتد.
عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را نشان از شکست توطئه دشمنان دانست و با بیان اینکه هم‌اکنون در آغازین روزهای دهه پنجم انقلاب قرار داریم، گفت: امیدواریم با همت و تلاش جمعی بتوانیم دهه پنجم را دهه پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی قرار دهیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب تلاش می‌کردند تا این انقلاب به دهه پنجم نرسد، افزود: همت، تلاش و روحیه بسیجی در تک تک آحاد جامعه و اقشار مختلف مردم به‌ویژه اقشار دانشگاهی با رهبری مقام معظم رهبری باعث از بین رفتن توطئه‌های دشمنان شده است.
عباس فنی اصل، فرمانده پایگاه مقاومت دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مصادف با چهلمین سال تأسیس دانشگاه محقق اردبیلی است، گفت: نمایشگاه دستاورد 40 ساله انقلاب اسلامی در زمینه‌های متعدد جزء نمایشگاه‌های استثنایی است.
وی افزود: این نمایشگاه به‌صورت روزانه در دانشکده‌ها برای بازدید دانشگاهیان و روز جمعه در محل مصلی اردبیل برای بازدید نمازگزاران برگزار خواهد شد.
یادآور می‌شود، در این دو مراسم، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل، معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، مسئولان سازمان بسیج اساتید، کارمندان و دانشجویی و جمعی از مسئولان سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز حضور داشتند.

بهزاد زارع
انتهای پیام

captcha