کسب ۲۰۰ رتبه بین‌المللی قرآن طی ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی
کد خبر: 3786764
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
قره‌شیخلو بیان کرد:

کسب ۲۰۰ رتبه بین‌المللی قرآن طی ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم در همایش سراسری «با افتخارآفرینان قرآنی در چهل سال گذشته» گفت: طی ۴۰ سالی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد دستاورد‌های قرآنی بسیاری را کسب کرده‌ایم، به گونه‌ای که در حوزه قرائت، حفظ و ترتیل موفق به کسب ۲۰۰ رتبه بین‌المللی شده‌ایم؛ در حالی که هیچ کشور اسلامی نتوانسته چنین رتبه‌ای را از آن خود کند.

کسب ۲۰۰ رتبه بین‌المللی قرآن طی ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم، امروز، 13 بهمن ماه، در همایش سراسری «با افتخارآفرینان قرآنی در چهل سال گذشته»، که با حضور جمعی از قاریان و حافظان بین‌المللی قرآن کریم در مجتمع آفتاب ولایت برگزار شد، اظهار کرد: مفتخریم طی 40 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد دستاوردهای قرآنی بسیاری را کسب کرده‌ایم، به گونه‌ای که در حوزه قرائت، حفظ و ترتیل موفق به کسب 200 رتبه بین‌المللی شده‌ایم، این در حالی است که هیچ کشور اسلامی نتوانسته چنین رتبه‌ای را از آن خود کند و بر همین اساس می‌توان یکی از مهمترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را در حوزه افتخارات قرآنی دانست.
وی ادامه داد: همچنین باید به این نکته اشاره کرد که در طول این 40 سال، هیچ گونه جلسه‌ای با چنین افراد و این گونه پر بار برگزار نشده و اکنون موجب افتخار ما است که در این شهر مقدس به برگزاری چنین جلسه‌ای همت گماشته شده و ما در آن حضور داریم.
رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم افزود: اکنون که در آستانه آغاز دهه پنجم پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم و با گذشت 40 سال از این پیروزی شکوهمند مفتخر هستیم که 40 سال تجربه قرآنی کسب کرده‌ایم، در حالی که در ابتدای این انقلاب هیچ تجربه قرآنی را نداشتیم و در آغاز این دهه باید با همدلی فضایی را برای تبادل نظر، گفت‌وگو و بحث ایجاد کنیم تا شاهد جهش قرآنی در کشور باشیم.
قره‌شیخلو با بیان اینکه این همایش اهدافی را به دنبال دارد، اظهار کرد: اولین هدف در واقع نشان دادن و به نمایش گذاشتن دستاوردهایی است که به موجب پیروزی انقلاب اسلامی کسب کرده‌ایم و این وظیفه برعهده ما قرار دارد که این گونه دستاوردها را به نمایش بگذاریم. البته اگرچه که صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به بسیاری از موضوعاتی که در آن موفقیت‌های ارزنده‌ای را کسب کرده‌ایم، برنامه‌های مختلفی را پخش و به آن توجه داشته است، اما متأسفانه به حوزه قرآنی که ما به آن افتخار می‌کنیم هیچ اشاره‌ای نداشته است.
وی تأکید کرد: در واقع این توجه باید وجود داشته باشد، چرا که وظیفه داریم بر روی این مسئله مهم و ضروری متمرکز شویم و آن را تببین کنیم و از این طریق بتوانیم باب این گونه موضوعات را در کشور باز کنیم.
رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم تصریح کرد: برنامه‎ریزی‌های مختلفی برای فعالان قرآنی چه در بخش‌های حاکمیتی و چه در بخش‌های مردمی انجام شده است، اما با وجود این باز هم به این قشر کمتر توجه می‌شود. با توجه به اینکه آن‌ها حلقه اول انقلاب اسلامی شکوهمند را تشکیل می‌دهند.
قره‌شیخلو ادامه داد: بنابراین در نظام تصمیم‌گیری قرآنی کشور کمتر به این افراد فرصت داده شد تا آن‌ها هم بتوانند به ارائه نظرات خود بپردازند و در مقابل نیز راهی برای اجرایی و عملی شدن این نظرات گشوده، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است تا به این خواسته‌ها نیز توجه شود.
وی افزود: بر همین اساس در این همایش در نظر داریم به این افراد میدان دهیم تا بتوانند نظرات و خواسته‌های خود را ارائه دهند و برای این کار کارگروه‌های مختلفی برای آن‌ها فراهم شده است، از جمله این کارگروه‌ها می‌توان به کارگروه حافظان، قاریان، حافظان درجه یک و دو و حافظان درجه سه، اشاره کرد.
رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم اظهار کرد: بنا داریم که این همایش به شبکه ارتباطی میان افراد قرآنی در سراسر کشور تبدیل شود که امیدواریم این مباحثه و گفت‌وگو در آینده به اشکال مختلفی ظهور پیدا کند و آثار و نتایج مثبتی را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

captcha