تدابیر امام(ره) برای مقابله با خیانت‌های منافقان
کد خبر: 3787125
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

تدابیر امام(ره) برای مقابله با خیانت‌های منافقان

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر حوزه علمیه حجت بن‌الحسن(عج) با بیان اینکه متأسفانه مدت کوتاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی انواع گروهک‌های مخالف در سطح کشور به‌وجود آمدند، گفت: متشنج کردن جو کشور، مدیریت و سخنرانی علیه انقلاب در دانشگاه تهران از جمله کارهای آن‌ها بود.

تدابیر امام(ره) برای مقابله با خیانت‌های منافقان

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی مطلبی، مدیر حوزه علمیه حجت بن‌الحسن(عج) تهران، 14 بهمن‌ماه در جمع طلاب این حوزه با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) درباره اطلاعات محدود جوانان نسبت به انقلاب، گفت: متأسفانه مدت کوتاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی انواع گروهک‌های مخالف در سطح کشور به‌وجود آمدند که تعداد آن تا قریب به 40 گروهک قابل تخمین است و هر کدام اسم‌های خاصی داشتند؛ بنده وقتی که قریب به 19 سال سن داشتم با اشراقی که نویسنده «شرح بدایة الحکمه» است، قصد داشتیم در همان ایام حضور این گروهک‌ها، اعلامیه‌هایی را علیه آن‌ها منتشر کنیم.

وی ادامه داد: متشنج کردن جو کشور، مدیریت و سخنرانی علیه انقلاب در دانشگاه تهران از جمله کارهای آن‌ها بود؛ حتی در آن شرایط روزنامه کیهان به دست گروهک‌ها مدیریت می‌شد. در آن دوران 90 درصد روزنامه‌های کشور علیه انقلاب فعالیت می‌کردند. منافقین در اوایل شکل‌گیری انقلاب، کردستان را تحت مدیریت خود گرفتند و جو امنیتی کردستان را به‌گونه‌ای رقم زده بودند که هیچ راه نفوذی باقی نمانده بود، حتی شهید چمران و همرزمانش در محاصره آن‌ها گرفتار شده بودند تا اینکه دولت مهندس بازرگان به امام راحل پیشنهاد داد که گروهی را جهت مذاکره با منافقین دارند، اما امام(ره) با این تصمیم به شدت مخالفت کردند و پیام رسمی دادند که اینجانب فرمانده کل قوا دستور آزاد‌سازی کردستان در 24 ساعت را صادر می‌کنم و تخلف از این دستور مجازات‌هایی را در پی خواهد داشت. به گفته شهید چمران بعد از دستور امام(ره)، گویی صاعقه شدیدی بر سر منافقین وارد شد و به کمک ارتش، بسیج، سپاه این شهر از دست منافقین رهایی پیدا کرد.

مدیر حوزه علمیه حجت بن الحسن(عج) بیان کرد: بعد از آزادسازی کردستان این بار تبریز به تصرف گروهک‌ها درآمد و سپس سیستان و بلوچستان، زابل و زاهدان به شهرهای تصرف شده اضافه شدند؛ در این شرایط بود که ابراهیم یزدی، وزیر امور خارجه دولت موقت برای سخنرانی به زاهدان رفت و در این میان اعضای گروهک‌ها در میان صحبت وی مانع ادامه سخنرانی شدند تا اینکه مردم این شهر با کمک شیعیان زابل توانستند آنان را از شهر خود بیرون برانند. گروهک منافقین آزادانه فعالیت می‌کردند به‌طوری که نام ارتش را برای خود به نام ارتش خلقی تغییر دادند، اما امام(ره) در مقابل این تفکر ایستاد و فرمود ارتش فقط نیازمند تسویه است نه تغییر نام؛ به‌طوری که فرماندهان ارشد طاغوت عزل شوند و از نیروهای حزب‌الهی استفاده شود.

شاگرد آیت‌الله‌العظمی سبحانی گفت: از دیگر اقدامات گروهک منافقان، مجلس مؤسسات خواندن خبرگان بود. در مجلس خبرگان که ابتدا در اوایل شکل‌گیری جهت تصویب اصل ولایت فقیه شکل گرفته بود، فحول علمای قم از جمله آیت‌الله شیخ مرتضی حائری، پسر بزرگ آیت‌الله‌العظمی عبدالکریم حائری(ره) مؤسس حوزه علمیه قم و آیت‌الله خادمی از شاگردان آیت‌الله‌العظمی خوئی(ره) حضور داشتند که البته با حضور چنین شخصیت‌هایی در مقابل سر و صدای شخصیت‌هایی همچون بنی صدر در آن مجلس در نتیجه این اصل اساسی و مهم به تصویب رسید و بعد از آن به رأی‌گیری قانون اساسی پرداختند که قریب به 98 درصد به این اصل رأی دادند که کشور از آن به بعد با نام جمهوری اسلامی ایران نامیده می‌شد، اما گروهک منافقان نام جمهوری دموکراتیک اسلامی را انتخاب کردند.

امام جماعت مسجد حجت بن الحسن(عج) ادامه داد: منظور منافقین از این عنوان دموکراتی نبودن اسلام بود، به‌این صورت که باید به اسلام چیزی ضمیمه شود اما امام(ره) باز هم در مقابل تفکر آنان ایستاد و فرمود جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد. لذا، مردم 98 درصد و 2 دهم به این نام رأی دادند. عامل دیگری که سعی داشت مقابل مسیر استحکام و خودکفایی انقلاب اسلامی ایران را بگیرد، شروع جنگ تحمیلی بود اما روحیه الهی امام(ره) باز هم روی صحنه آمد به‌طوری که فرمودند ذره سنگ‌ها پرتاب شده است که هشدار می‌دهم از تصمیم حمله به ایران دست بردارید چراکه اگر 20 سال هم این حمله به طول بکشد، ما خواهیم ایستاد.

وی افزود: در شرایطی حمله آغاز شد که تنها سلاح اصلی ارتش جمهوری اسلامی، ژ3 بود، در این صورت نیروهای انقلابی نیز توانستند در مقابل نیرو‌های بعثی بایستند، به‌طوری که در حمله به خرمشهر با دست‌های خالی قریب به 30 روز در مقابل دشمن ایستادند و وقتی نیز امام(ره) دستور حصر آبادان را دادند این اتفاق افتاد؛ بنی‌صدر از 14 میلیون رأی داده شده با کسب 10 میلیون و نیم در مقابل حبیبی از جامعه مدرسین و مدنی که از فرماندهان هوایی بود توانست رئیس‌جمهور شود.

مطلبی اشاره کرد: نکته مهم دیگر اینکه وقتی امام(ره) دستور عزل بنی‌صدر را دادند، فرمودند من از ابتدا می‌دانستم او حامی جمهوری اسلامی ایران نیست ولی قصدم این بود که رفتار خائنانه او برای ملت روشن شود؛ بدانید چنین طرز تفکری شباهت بسیاری به اندیشه حضرت امیرالمومنین(ع) که پیشوای امام راحل بود، دارد. با تأسیس و فعالیت گروهک منافقان، کشتار‌هایی پیش آمد، طوری که در هنگام اعلام تصرف کامل کشور توسط آنان، چهار هزار نیروی مسلح از سوی آنها آماده به درگیری در خود تهران شدند که همین موضوع کشته شدن 17 هزار نفر از مردم را در پی داشت و بعد از چنین اتفاقاتی بود که مردم آشنایی لازم نسبت به آنان را پیدا کردند.

وی اظهار کرد: وظیفه جوانان عزیز ما این است که بیدار باشند و فریب دشمن را نخورند؛ انقلاب اسلامی ایران در طول 40 سال زحمات ارزنده‌ای برای کشور کشیده است که نمونه مهم آن ارائه خدمات آموزشی و ایجاد مدارس حتی در روستا‌های کم‌جمعیت کشور، برق‌رسانی به تمام روستا‌های کشور است که امیدواریم روند مدیریت صحیح دولت‌مردان در مواجهه به وضعیت بد اقتصادی ادامه‌دار باشد.

محمد ایمانی‌مهر
انتهای پیام

captcha