شیخ شلتوت؛ بنیانگذار تفسیر موضوعی قرآن در مصر
کد خبر: 3787261
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
استاد دانشگاه الازهر بیان کرد:

شیخ شلتوت؛ بنیانگذار تفسیر موضوعی قرآن در مصر

گروه بین‌الملل ـ سالم السکری، استاد تفسیر دانشگاه الازهر، طی سمیناری در نمایشگاه کتاب قاهره اظهار کرد: «شیخ محمود شلتوت»، شیخ پیشین الازهر، از کسانی بود که هسته اولیه «علم تفسیر موضوعی قرآن» را در مصر بنا نهاد.

شیخ شلتوت؛ بنیانگذار تفسیر موضوعی قرآن در مصربه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی الوطن؛  غرفه الازهر در نمایشگاه بین‎المللی کتاب قاهره دیروز (14 بهمن‌ماه) میزبان سمیناری با موضوع «بررسی شخصیت شیخ محمود شلتوت (شیخ اسبق الازهر)» بود.

در این سمینار که سعد المطعنی، مجری شبکه قرآن مصر، آن را اداره کرد، سالم السکری، استاد تفسیر دانشگاه الازهر، شیخ شلتوت را یکی از  فرهیختگان الازهر و صاحب سبکی متمایز در تفسیر و شرح و تبیین آیات قرآن دانست.

وی افزود: شیخ شلتوت آیات قرآن را مبسوط و موضوعی تفسیر می‌کرد. او از کسانی بود که هسته اولیه علم تفسیر موضوعی قرآن را بنا نهاد.

صابر عبدالدایم، رئیس سابق دانشکده زبان عربی دانشگاه الازهر شعبه «زقازیق» مصر، نیز در این باره اظهار کرد: اجتهاد یکی از ویژگی‌های شیخ شلتوت بود و او همه ملزومات مجتهد آگاه به اصول علمی و اقامه براهین را داشت که بتواند از طریق آن اهل علم و تعقل را قانع سازد و با اصول دین مغایرتی نداشته باشد.

وی افزود: شیخ شلتوت در سال 1948 با حکمی سلطنتی یکی از 10 عضو مجمع زبان عربی شد، این در حالی بود که در آن زمان هنوز به سمت شیخ الازهر منصوب نشده و فقط استاد دانشگاه بود.

غرفه الازهر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره امسال شیخ محمود شلتوت را به خاطر مشارکت‌های ارزشمند وی در پیشرفت الازهر و ایجاد تحول و نوآوری در این مرکز شخصیت سال این غرفه انتخاب و معرفی کرده است.

یادآور می‌شود پنجاهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره از روز چهارشنبه (سوم بهمن) با حضور عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر، آغاز شد و امروز (۱۵ بهمن) به کار خود پایان می‌دهد.

شیخ شلتوت؛ بنیانگذار تفسیر موضوعی قرآن در مصرنشست با موضوع شخصیت شیخ شلتوت در نمایشگاه قاهره

انتهای پیام

captcha