ریشه شعارهای انقلابی برگرفته از قرآن
کد خبر: 3787556
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
محمدرضا خرمیان تشریح کرد:

ریشه شعارهای انقلابی برگرفته از قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ قاری و پیشکسوت قرآنی کشورمان از خاطره دوره مدرسه‌اش گفت که به دلیل دعا نکردن برای صحت و سلامتی شاه مدیر مدرسه به او سیلی زد.

به گزارش ایکنا؛ محمدرضا خرمیان، قاری و پیشکسوت کشورمان با اشاره به ایام دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امام خمینی(ره) احیاگر قرآن و اسلام در قرن معاصر بودند. این انقلاب که اکنون در 40 سالگی آن از سال 1357 تا کنون هستیم، براساس مبانی آیات قرآن کریم و معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بوده و هست.
وی با اشاره به فعالیت‌‌های قرآنی در مدرسه گفت: پس از مدتی که در صف صبحگاهی مدرسه تلاوت آیاتی از قرآن برعهده ام بود یک روز مدیر مدرسه من را خواست و برگه‌ای را به من داد تا اینکه پس از تلاوت قرآن دعاهایی را قرائت کنم. هنگامی که به خانه بازگشتم به آن برگه نگاهی انداختم و دیدم که یکی از آنها دعا برای صحت و سلامتی شاهنشاه بود که باید این دعا را قرائت می‌کردم. خاطرم هست که به پدرم این را گفتم و ایشان به من بارها تأکید کردند که راضی نیستم این کار را انجام دهی و فقط قرآن تلاوت کن.
این قاری بین‌المللی کشورمان بیان کرد: صبح فردا، به مدیر مدرسه گفتم که دیشب با پدرم صحبت کردم و ایشان اجازه ندادند که این دعاها را بخوانم، مدیر مدرسه عصبانی شد و به من گفت عینکت را در بیار و سپس سیلی محکمی به صورتم زد.
وی در ادامه با اشاره به دوستی نزدیکش با مرحوم شیخ احمد کافی گفت: جزو خدمتگزاران مهدیه تهران بودم، شیخ کافی چند ماه مانده به پیروزی انقلاب اسلامی در حادثه تصادف ساختگی به شهادت رسید و هنگامی که خبر فوت مرحوم کافی به همه رسید در مراسم هفت ایشان که در شب جمعه بود، مردم شعار مرگ بر شاه را سر می‌دادند که مأموران امنیتی و ساواک آمدند و مردم را مورد ضرب و شتم قرار دادند تا اینکه سیل خروشان مردم از مهدیه تهران خارج شد و به سمت میدان راه‌آهن در حرکت بود و سپس مأموران من و دوستانم را دستگیر کردند و پس از چند روز شکنجه آزاد شدیم.
این قاری بین‌المللی کشورمان در بخش دیگری از این گفتگو به بیان خاطرات انقلابی‌اش و با اشاره به تشکیل کمیته استقبال از امام(ره)، گفت: از طریق مسجد اباعبدالله الحسین(ع) که فعالیت انقلابی انجام می‌دادیم، اسم من را رد کرده بودند که 12 بهمن‌ماه، در فرودگاه مهرآباد باشید، خاطرم هست از مسجد با سر دادن شعارهای انقلابی به سمت خیابان آزادی و سپس فرودگاه مهرآباد رفتیم و در کمیته استقبال امام(ره) بودم. دمادم ورود امام سرود خمینی(ره) امام سر داده شد.
وی ادامه داد: بعد از 10 روز از ورود امام، رژیم سفاک پهلوی که تا دندان مسلح بود به زباله‌دان تاریخ پیوست و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نفس امام بزرگوار و خون شهدای گرانسنگی که تا آن زمان تقدیم انقلاب کردند در 22 بهمن‌ 1357 به بار نشست و جمهوری اسلامی ایران مستقر شد و تا به امروز نیز پس از 40 سال، به دلیل آن فداکاری‌ها این انقلاب ادامه دارد و خواهد داشت.
خرمیان با اشاره به حضورش در جبهه‌ها حق علیه باطل و هشت سال دفاع مقدس در عملیات‌هایی چون فتح خرمشهر و بیت‌المقدس، اظهار کرد: در شب حمله بیت‌المقدس که این عملیات با نام امیرالمؤمنین(ع) آغاز شد و شهید صیاد شیرازی اعلام جنگ کردند، آیه‌ای از سوره مبارکه انفال «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ» را تلاوت کردم که شهید صیادشیرازی فرمودند امید است به برکت آیاتی که تلاوت شد به زودی خرمشهر از دست متجاوزان عراقی رها شود که این‌گونه نیز شد.
وی با اشاره به شعارهایی که زمان راهپیمایی و تظاهرات علیه رژیم شاه سرداده می‌شد، اضافه کرد: این شعارها بیشتر جنبه قرآنی داشت؛ ترجمه آیه «سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ» در قالب شعارهایی بر روی پارچه‌ها و پلاکاردهایی با موضوع اینکه «به زودی کسانی که ظلم کرده‌اند، آثار ظلمشان را خواهند دید و دودمانشان به باد می‌رود» و یا به زودی صبح پیروزی آغاز می‌شود براساس شعار «أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ» و یا «قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ» نوشته شده بود.
خرمیان بیان کرد: روزی که امام(ره) تشریف آوردند آیه مبارکه: «جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ» بارها در تلویزیون و یا خیابان‌ها و یا جلسات و محافل ضدرژیم شاهنشاهی گفته و شنیده می‌شد. همچنین بسیاری از افرادی که هنگام شکنجه‌های ظالمانه ساواک آیات قرآن را تلاوت و با یاد خدا دل را آرام می‌کردند. برای مثال مرحوم شهید رجایی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله مهدوی‌کنی و دیگر افرادی که سالیان سال در زندان و تحت شکنجه بوند همواره به قرآن و آیات الهی پناه می‌بردند.
وی ادامه داد: قرآن هم کتاب هدایت است و از ضلالت و گمراهی نجات می‌دهد و هم کتابی است که در آن داستان و سرگذشت بزرگان و پیامبران(ص) چون حضرت موسی و ابراهیم(ع) و ... بیان شده است که با بت‌پرستی و جهل و شرک و خرافات و طاغوت و فرعون زمان خود مبارزه کردند. در حال حاضر به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، قرآن به اوج خود رسیده است. این افتخار کشورماست که در کنار پیشرفت در تمامی زمینه‌ها در عرصه‌هایی چون تلاوت، قرائت و تدبر در قرآن پیشتاز بوده‌ هستیم.
وی در انتهای این گفتگو بیان کرد: افتخار می‌کنیم که اساس و پایه انقلاب اسلامی با محوریت قرآن کریم شکل گرفته و پرورش یافته است که امام خمینی(ره) نیز با پیروی از خط مشی مبارزات انبیا با طاغوت و فرعون زمانشان، این مسیر را ادامه داد و با تکیه بر قرآن کریم و توکل بر خداوند و همراهی مردم، رژیم دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی به زباله‌دان تاریخ پیوست و با خفت از این کشور خارج شوند.
انتهای پیام

captcha