تشریح عملکرد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بخش آموزش و درمان
کد خبر: 3788148
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

تشریح عملکرد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بخش آموزش و درمان

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تشریح بخشی از دستاوردهای این دانشگاه در بخش‌های آموزش و درمان طی ۴۰ سال انقلاب اسلامی پرداخت.

محمدرضا غلامی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با تشریح عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان در بخش آموزش و درمان طی 40 سال انقلاب اسلامی اظهار کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت رسالتشان در حوزه آموزش و پژوهش و بهداشت و درمان است و در طول 40 سالی که از انقلاب اسلامی گذشته است با توجه به چالش‌هایی که در حیطه انقلاب داشته‌ایم از جمله جنگ تحمیلی و برخی چالش‌ها که اختصاص به استان کرمانشاه داشته مثل زلزله و حوادث غیرمترقبه‌ای که در این مدت این استان درگیر آن بوده علیرغم این‌ها اتفاقات خوبی در حوزه بهداشت و درمان این استان اتفاق افتاده است.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حدودا 50 سال بیشتر از عمرش می‌گذرد و طی این 40 سال انقلاب در بحث آموزش از شاخصی مثل تعداد دانشکده از 2 دانشکده در ابتدای انقلاب با تعداد 295 دانشجو به 8 دانشکده در سال 97 با 5 هزار 235 دانشجو رسیده و این نشان‌دهنده رشدی است که در بحث آموزش داشته‌ایم و به طبع آن همین بستر باید در قسمت‌های درمانی، بهداشتی، فرهنگی و دانشجویی ایجاد شود و این امر نشانگر فعالیت انجام شده و بسترسازی در این راستا بوده است که 5 هزار دانشجو در 8 دانشکده را متمرکز کند و این مزیتی است که در دل انقلاب با روحیه انقلابی در این دانشگاه به وجود آمده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این دانشگاه امروز مفتخر است که در جریان بین‌المللی‌سازی پیش می‌رود و از تمام کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی و کشورهای آفریقایی ما دانشجو داریم. 235 دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کشورهای یاد شده تحصیل می‌کنند و این بستر بسیار خوبی است که در طول 40 سال زمینه‌سازی و ایجاد شده و این دانشگاه راه خود را در حیطه بین‌المللی‌سازی با توان و قدرت ادامه می‌دهد که امید است شاهد ورود دانشجویان خارجی باشیم و این خود تمام جنبه‌های استان به ویژه در بحث اقتصادی را تغییر می‌دهد.
غلامی اظهار کرد: دانشگاه در بحث آموزشی در ابتدای انقلاب با دو دانشکده و در دو رشته و امروز با 8 دانشکده با 95 رشته خدمت می‌کند و این رشته‌ها تقربا بالغ بر 20 رشته تخصصی، دو رشته فوق تخصصی، 16 رشته دکترای تخصصی و تقریبا 25 رشته کارشناسی، 18 رشته ارشد و دو رشته کاردانی است و این نشان دهنده رشد عظیم در کیفیت و کمیت بوده است.
وی گفت: تربیت دانشجوی تخصصی یکسری زیرساخت‌ها می‌خواهد که از جمله آن داشتن زیرساخت‌های درمانی و اساتید متخصص است و در واقع زیرساخت‌هایی که برای تربیت یک متخصص لازم بوده تمام آن‌ها را دانشگاه علوم پزشکی استان توانسته تأمین کند و این یکی از مزیت‌های این دانشگاه در طول 40 سال بوده است که به همت همکاران ما ارائه شده.
معاون فرهنگی و دانشجوی علوم پزشکی کرمانشاه افزود: این دانشگاه توانسته در بحث پژوهشی نیز دو پژوهشکده تأسیس کند و ارزش این پژوهشکده‌ها به اندازه دانشکده است که پژوهشکده اول مجوز آن کسب شده و پژوهشکده دوم نیز درحال راه‌اندازی است و به زودی راه‌اندازی می‌شود.
غلامی تصریح کرد: امروز دانشکده علوم پزشکی کرمانشاه در بحث پژوهشی در بین دانشکده‌های علوم پزشکی رتبه 8 کشور را دارد که افتخار بزرگی است و در کل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جز 8 دانشگاه برتر و جز دانشگاه‌های سرآمد محسوب می‌شود و این یکی از نقاط قوت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در زمینه درمان خدمات شایانی به مردم استان ارائه کرده است که در این راستا 23 بیمارستان در استان داریم که خدمات ارائه می‌دهند و حداقل در هر بیمارستان 4 متخصص فعالیت می‌کنند در شهرستان‌ها نیز در رشته‌های تخصصی اصلی به مردم خدمت ارائه می‌شود همچنین بیمارستان‌هایی داریم که رشته فوق تخصصی ارائه می‌دهند.
معاون فرهنگی و دانشجویی علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در دو رشته ما در دانشگاه فوق تخصص تربیت می‌کنیم، گفت: امروز 52 فوق تخصص در استان به مردم خدمت ارائه می‌کنند که ابتدای انقلاب اینگونه نبوده ما فوق تخصصی نداشتیم و امروز به جایی رسیدیم که 52 فوق تخصص خدمت می‌کنند.
غلامی تصریح کرد: امروز تمام تخصص‌ها در استان وجود دارد و 570 متخصص در این استان فعالیت می‌کنند که ابتدای انقلاب تعدادشان کمتر از 100 نفر بود و این نشانگر اتفاق مهمی است. 616 پزشک عمومی داریم که در ابتدای انقلاب تعداد این‌ها کمتر از 200 نفر بود که این امر نشانگر رشد و سهولت دسترسی مردم به پزشک برای درمان بیماری در این استان است هرچند ما معتقدیم این راه ادامه دارد و باید بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.
غلامی افزود: در بحث ارائه خدمات به مردم به ویژه در بحث پایگاه های 115 در ابتدای انقلاب در استان یک پایگاه 115 وجود داشت اما امروز بالغ بر 60 پایگاه 115 در اقصی نقاط استان داریم که می‌توانند در حوادث و بلایا به مردم خدمت ارائه دهند.
معاون فرهنگی و دانشجویی علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در طول این مدت تعداد خانه‌های بهداشت ما چندین برابر شده و خانه‌های بهداشت شهری و روستایی و مراکز بهداشت شهری و روستایی 5 برابر افزایش یافته و این نشان از رشد در بحث بهداشتی است همچنین امروز اکثر مردم استان پرونده الکترونیکی سلامت دارند که این پرونده پایش می‌شود و این زیرساختی است که درحال تکمیل است.
غلامی با اشاره به برگزاری ارودهای جهادی در اکثر مناطق استان به ویژه مناطق حاشیه‌ای و ارائه خدمات در بحث بهداشت و شاخصه‌های بهداشتی استان اظهار کرد: نظام بهداشتی در مناطق حاشیه‌ای تقویت می‌شود و در این مسیر اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی فعال است و امسال بالغ بر 40 اردوی جهادی در مناطق کم برخوردار برگزار شده است.
وی درپایان تصریح کرد: به‌عنوان کسانی که وارث خون شهدا هستیم در نظام جمهوری اسلامی ایران هدف ما خدمت به محرومان است و ما به‌عنوان قسمتی از این مسیر خدمت می‌کنیم و تلاشمان بسترسازی برای خدمت‌رسانی با تمام توان است و بدانیم در این راستا مسیر ساده نیست و سختی‌هایی هست و قطعا با قدرت ایمانی پیش خواهیم رفت.
انتهای پیام

captcha