بررسی جنبه بین‌المللی مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)
کد خبر: 3788288
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱

بررسی جنبه بین‌المللی مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)

گروه مسابقات ــ مسئول هیئت اعزامی شهر هرات افغانستان به مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) از توسعه روزافزون فعالیت‌های قرآنی افغانستان در سال‌های اخیر خبر داد.

مصطفی بختیاری، مسئول هیئت اعزامی شهر هرات افغانستان به مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ در رابطه با حضور متسابقان غیر ایرانی در این مسابقات اظهار کرد: برای دومین سال متوالی است که در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) شرکت کرده‌ایم. شاید نام این مسابقات از عنوان بین‌المللی برخوردار نباشد، ولی حضور متسابقان زیادی از کشورهای مختلف در این مسابقات نشان‌دهنده وسعت و بزرگی آن است.
وی ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی بسیار خوب مدیران مجموعه دارالقرآن امام علی(ع)، تصریح کرد: جای خوشبختی است که این مسابقات شرایطی را فراهم کرده که بسیاری از قاریان و حافظان قرآن در سنین و سطوح مختلف کنار هم جمع شده و یک گردهمایی قرآنی را به وجود آورده‌اند.
این حافظ کل قرآن کریم با اشاره به اینکه هیئت اعزامی افغانستان به این دوره از مسابقات هزینه زیادی برای ورود به ایران متحمل شده است، گفت: تمامی این هزینه‌ها انجام شد تا فقط قرآنیان افغانستانی بتوانند در مسابقات شرکت کرده و روح و عظمت قرآن را که باعث ایجاد چنین مسابقاتی در این سطح وسیع شده، از نزدیک مشاهده و حس کنند.
بختیاری ادامه داد: البته به دلیل اینکه هیئت اعزامی کشور افغانستان در مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران نیز شرکت خواهند کرد، این مسابقات نیز که تقریبا در همان سطح برگزار می‌شود، آزمایش و محک خوبی برای ایشان است تا بتوانند خود را در معرض آزمون و رقبت با دیگر متسابقان قرار دهند.
مسئول هیئت اعزامی شهر هرات افغانستان به مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در رابطه با وضعیت قرآنی افغانستان نیز بیان کرد: با وجود مشکلات فراوانی که امروز در کشور افغانستان وجود دارد، ولی قرآنیان افغانستانی توانسته‌اند تا خود را به جهانیان معرفی کنند. استعدادهای فراوانی در میان مردم افغانستان وجود دارد که اگر بر روی ایشان کار شود، قطعا می‌توانیم در سطح کشورهایی که سرآمد قرآنیان در جهان هستند، قرار گیریم.
بختیاری با بیان اینکه امروز در اکثر استان‌های افغانستان قاریان و قرآنیانی فراوانی تربیت شده‌اند، گفت: برکت‌الله سلیمی، رئیس قراء افغانستان نیز برنامه ویژه و خوبی برای جامعه قرآنی افغانستان انجام داده است که در آینده شاهد نتایج آن خواهیم بود.
وی در پایان از تمامی دست‌اندرکاران و برنامه‌ریزان مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) و تمامی کسانی که در راستای اعزام هیئت استان هرات افغانستان به این مسابقات تلاش و همکاری داشتند، قدردانی و تشکر کرد.
یادآوری می‌شود، دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش آقایان از ۱۵ تا ۲۱ بهمن‌ماه جاری با حضور بیش از پنج هزار متسابق در رشته‌های مختلف قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جز ء و کل قرآن کریم در محل مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار می‌شود.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha