توطئه نیروهای امنیتی نیجریه برای قتل شیخ زکزاکی
کد خبر: 3788441
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

توطئه نیروهای امنیتی نیجریه برای قتل شیخ زکزاکی

گروه بین الملل-‌ جنبش اسلامی نیجریه از کشف توطئه دستگاه های امنیتی این کشور برای ترور شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پرس تی وی،‌ این جنبش در بیانیه ای که روز چهارشنبه منتشر شد،‌ اعلام کرد دستگاه های امنیتی قصد دارند با طراحی توطئه ای شیخ زکزاکی را به قتل برسانند و مسئولیت آن را به گردن جنبش اسلامی نیجریه بیندازند.

در این بیانیه آمده است: اخیراً جزئیات نامه ای فاش شده که روز 5 بهمن از دفتر مشاور امنیت ملی برای بازرسی کل پلیس نیجریه ارسال شده و در آن به دروغ ادعا شده که جنبش اسلامی قصد دارد در جریان انتخابات ریاست جمهوری به تعدادی از بازداشتگاه های این کشور حمله کند.

بر اساس این بیانیه، ارتش و نیروهای امنیتی می خواهند با ترتیب دادن این حملات از طریق یک گروه جعلی، ‌بهانه لازم برای تیراندازی و قتل رهبر شیعیان نیجریه را به دست آورده و بعد این طور وانمود کنند که شیخ زکزاکی در جریان درگیری و تبادل آتش میان نیروهای امنیتی و اعضای جنبش اسلامی کشته شده است.

جنبش اسلامی نیجریه تاکید کرد که تنها از طریق قانونی به دنبال آزادی شیخ زکزاکی است و به خشونت روی نخواهد آورد.

شیخ زکزاکی و همسرش سال 1394 در حمله نظامیان نیجریه به حسینیه ای در شهر زاریا بازداشت شدند.

در این حمله صدها نفر از شیعیان، از جمله سه فرزند شیخ زکزاکی، به شهادت رسیدند.

دادگاه عالی نیجریه یک سال پس از آن حکم آزادی شیخ زکزاکی و همسرش را صادر کرد، اما ارتش و دولت این کشور حاضر به اجرای این حکم نیستند.

 

انتهای پیام

 

captcha