راهپیمایی 22 بهمن امسال مشابه سال 58 برگزار شود/ ضرورت پرهیز از تفرقه و اختلاف‌افکنی
کد خبر: 3788591
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
مجید انصاری در گفت‌وگو با ایکنا:

راهپیمایی 22 بهمن امسال مشابه سال 58 برگزار شود/ ضرورت پرهیز از تفرقه و اختلاف‌افکنی

گروه سیاسی ــ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: هر نوع حرکت و شعار، ولو از سوی گروهی اندک که نشانی از اختلاف داخلی و تعرض به این و آن داشته باشد، برخلاف فلسفه برگزاری راهپیمایی 22 بهمن است و حتماً موجبات ناخرسندی روح شهدا و امام(ره) را در پی خواهد داشت، لذا راهپیمایی امسال باید دقیقاً شبیه راهپیمایی 22 بهمن سال 1358 و دیگر سال‌های اولیه انقلاب برگزار شود.

انقلاب اسلامی ایران تا چند روز دیگر به چهلمین سالروز پیروزی خود رسیده و وارد دهه پنجم حیات خود خواهد شد. در طول چهار دهه گذشته، مردم ایران با حضوری مثال زدنی، همواره در صحنه‌های مختلف در پشتیبانی از انقلاب حضور داشته و حمایت خود از نظام و انقلاب را به نمایش گذاشته‎اند اما راهپیمایی 22 بهمن امسال، اهمیتی مضاعف پیدا کرده است. از یک سو، انقلاب اسلامی، چهلمین سالگرد پیروزی خود که نماد بلوغ آن است را جشن می‎گیرد و از سوی دیگر، دشمنان کشور، به ویژه از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، تهدیدات خود علیه این انقلاب را بیشتر کرده و بارها اعلام می‎کردند که نباید جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شود و در همین راستا فشارهای اقتصادی و تحریم‎ها علیه ایران را نیز تشدید کرده‎اند، لذا حضور پررنگ مردم ایران در راهپیمایی امسال می‎تواند پیام‎های داخلی و خارجی بسیاری در حمایت همیشگی از نظام و انقلاب در بر داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون سابق پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با ایکنا، به بیان نکاتی درباره اهمیت راهپیمایی 22 بهمن امسال و اهمیت توجه مسئولان به پیام حضور مردم در این راهپیمایی پرداخت و گفت: راهپیمایی 22 بهمن مهم‎ترین اجتماع و حضور مردم ایران در طول سال است؛ در چهل سال گذشته، بدون تعطیل و حتی در شرایط جنگ و هنگامی‌که شهرها و روستاها و تجمعات به بمباران از سوی رژیم بعث عراق تهدید می‌شدند، حتی در مناطق جنگ زده هم این راهپیمایی تعطیل نشد.

راهپیمایی 22 بهمن همواره باشکوه برگزار شده است

وی افزود: مردم ایران در سرما و گرما و در هر شرایط دیگری، راهپیمایی 22 بهمن را به نماد ملی خودشان تبدیل کرده‌اند. فارغ از رنگ، نژاد، دین و مذهب و حتی در شرایط دشواری که بعضاً مردم گلایه‎ها و اعتراضات و انتقادات به حقی در مقاطع مختلف داشته‎اند اما این راهپیمایی همواره باشکوه برگزار شده است.

حجت‎الاسلام انصاری با اشاره به اهمیت مضاعف راهپیمایی 22 بهمن سال جاری اظهار کرد: با وجود اینکه برخی گرانی‌ها و ناملایمات سیاسی در داخل وجود داشته، اما علی‌رغم همه این مشکلات، مردم حساب راهپیمایی 22 بهمن را از هر مسئله دیگری جدا کرده‌اند و اقتدار و زنده بودن خودشان را به نمایش گذاشته‎اند و امسال هم بنا به دلایلی این حضور از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

راهپیمایی 22 بهمن نشانه شکرگزاری مردم ایران به درگاه خداوند است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی یادآور شد: دلیل اول این است که در چهل سالگی انقلاب هستیم و دشمنان ما به ویژه آمریکا از مدت‌ها پیش، جنگ روانی سنگینی را برای ایجاد یأس و ناامیدی و تردید در جامعه ما به ویژه نسل جوان سامان دادند و رسماً عالی‌ترین مقامات آمریکا، از رئیس جمهور گرفته تا مشاور امنیت ملی کاخ سفید، معاون اول رئیس‌جمهور و دیگران، همگی به نوعی ابراز کردند که جمهوری اسلامی ایران نباید جشن چهل سالگی خود را برگزار کند و با زبان تهدید و تحکم، انقلاب و مردم ایران را مخاطب قرار دادند.

معاون سابق پارلمانی رئیس جمهور، حضور در راهپیمایی 22 بهمن امسال را نشانه شکرگزاری به درگاه خداوند دانست و ادامه داد: به نشانه شکر و سپاسگزاری به درگاه خداوند متعال که طی چهل سال گذشته دست هدایت و حمایت خود را از سر مردم ایران برنداشته و با عنایت خداوند و حضرت صاحب الامر(ع) این کشور از گردنه‌های خطرناک و از بحران‌های سهمگینی که هر یک به تنهایی می‎توانست یک کشور و یک نظام را به زانو دربیاورد اما جمهوری اسلامی ایران سرافراز و پیروز بیرون آمده است، لذا به نشانه شکر این نعمت بزرگ خداوندی، ما در این نمایش شکرگذاری شرکت می‎کنیم.

دوستان و دشمنان نظاره‌گر حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال هستند

وی با اشاره به تأثیر راهپیمایی امسال در اعتماد به نفس مردم تصریح کرد: نکته دوم اهمیت موضوع از حیث نشان دادن اعتماد به نفس و ایستادگی مردم در برابر تهدیدات خارجی و تحریکات دشمنان ما در منطقه و در سطح جهانی است. مطمئناً امسال بیش از سال‌های قبل، دوستان و دشمنان انقلاب نظاره‌گر هستند که ببینند مردم ایران در 22 بهمن چه می‌کنند. دوستان انقلاب قطعاً خردسند و خوشحال خواهند شد و قوت قلبی برای آنان خواهد بود که مردم ایران همچنان سرزنده و مقاوم هستند و برای دشمنان هم قطعاً مایه سرشکستگی و یأس خواهد بود، از این جهت که توطئه‌های آنان به ثمر ننشسته است.

حجت‎الاسلام انصاری با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اظهار کرد: بنده کاملاً به مشکلاتی که مردم دارند واقف هستم. مردم این روزها انتقادات و گلایه‌های به حق و واردی، به ویژه از حیث معیشت، اشتغال جوانان و گرانی‌ها و کمبودها دارند اما در عین حال مطمئن هستم مردمی که در طول چهل سال اخیر از این همه گردنه‌های سخت عبور کرده‌اند، 22 بهمن امسال هم با حفظ گلایه و اعتراضاتی که دارند در راهپیمایی شرکت خواهند کرد و حساب 22 بهمن را به پای خداوند، اسلام، امام(ره)، شهدا و استقلال کشورشان خواهند گذاشت و ان‌شاءالله حضور گسترده‌ای از خود به نمایش خواهند گذاشت.

ضرورت پرهیز از تفرقه و اختلاف‌افکنی در راهپیمایی 22 بهمن

وی به ضرورت پرهیز از تفرقه و اختلاف‌افکنی در راهپیمایی 22 بهمن امسال اشاره کرد و افزود: نکته سومی که بر آن تأکید دارم این است که حتماً باید شعارهای راهپیمایی، پلاکاردها و هر آنچه در روز 22 بهمن به نمایش گذاشته می‎شود، صرفاً نمایش وحدت، انسجام، همدلی و اتحاد ملی باشد. هر نوع حرکت و شعار و هر نوع اقدام، ولو از سوی گروهی کم و حتی از سوی یک نفر که نشانی از اختلاف داخلی و تعرض به این و آن داشته باشد، برخلاف فلسفه برگزاری این راهپیمایی است و حتماً موجبات ناخرسندی روح شهدا و امام(ره) را در بر خواهد داشت لذا راهپیمایی 22 بهمن امسال باید دقیقا شبیه راهپیمایی 22 بهمن سال 1358 و دیگر سال‌های اولیه انقلاب باشد.

حجت‎الاسلام انصاری ضمن دعوت از آحاد مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن امسال اظهار کرد: بنده به عنوان سرباز کوچک مردم از از همه هم‌وطنان عزیز تقاضا می‌کنم در هر کجای ایران هستند، در روز 22 بهمن چند ساعت وقت بگذارند و در راهپیمایی شرکت کنند و ان‌شاءالله چنین وقتی را خواهند گذاشت.‌

جمعه////راهپیمایی 22 بهمن امسال مشابه سال 58 برگزار شود/ ضرورت پرهیز از تفرقه و اختلاف‌افکنی

تاریخ چهل سال گذشته نظام جمهوری اسلامی مایه غرور ملی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پیام‌های حضور میلیونی مردم در 22 بهمن امسال و همچنین حضور همیشگی آنان در صحنه‌های چهل سال اخیر برای مسئولان کشور و مسئولیت آنان نسبت به مردم بیان کرد: به نظرم مسئولان ما برای دریافت پیام مردم، نیازی به حضور آنان در روز 22 بهمن ندارند چراکه از سال‌های قبل، مردم ما فداکاری و وفاداری کمی از خود نشان نداده‌اند. هر سال و هر روز تاریخ چهل سال گذشته، مایه غرور ملی ما بوده و هر کجا که نظام لازم داشته است، مردم ما در صحنه حضور پیدا کرده‌اند؛ مردم هشت سال در جنگ حضور پیدا کرده و سختی‌های بسیاری را تحمل و عزیزان خود را تقدیم کردند.

معاون سابق پارلمانی رئیس جمهور به اهمیت خدمتگزاری مسئولان در مقابل حضور مردم اشاره کرد و ادامه داد: همچنین مردم ما جانبازان و آزادگان بسیاری را تقدیم و مشکلات بسیاری را تحمل کردند. پیام چهل سال مقاومت مردم و حضور آنان در صحنه به مسئولان این است که همانگونه که حضرت امام(ره) بارها می‌فرمودند و پایبند به آن بودند این است که مسئولان، مسئولیت را صرفاً به عنوان میدانی برای خدمت صادقانه و بی‌وقفه به مردم تلقی کنند و هر مسئولی در هر سمت، پست و مقام و میزی که در هر کجا از جمله نمایندگی مجلس، ریاست جمهوری، قوه قضائیه هستند، احساس کنند که خدمتگزار و نوکر مردم هستند و از جیب مردم حقوق دریافت می‎کنند.

مسئولان در استفاده از امکانات به حداقل اکتفا کنند

وی با اشاره به ضرورت توجه مسئولان به رفاه و آسایش مردم و همچنین تأمین منافع ملی از سوی آنان تصریح کرد: بنابراین مسئولان باید بدانند که مردم کارفرمای آن‌ها و آنان نیز کارگزار و نوکر مردم هستند و لازم است که مسئولان، شرط خدمتگزاری را باید با نهایت اخلاص و اتقان به جا بیاورند. به ویژه این روزها که مردم در تنگنا هستند، مسئولان اولاً باید شبانه روز و استراحت نشناسند و ثانیاً در استفاده از امکانات و بیت‌المال به حداقل اکتفا کنند و کسی در این شرایط به دنبال منافع شخصی و احیاناً باندی و گروهی نباشد بلکه صرفاً منافع ملی، رفاه و آسایش عموم مردم ایران مد نظرشان باشد.

حجت‎الاسلام انصاری در پایان اظهار کرد: همانگونه که در دهه اول انقلاب، مسئولان به صورت صادقانه، خالصانه، پاکدست، پاک نیت و پاک‌عمل بودند، ان‌شاءالله مسئولان کنونی هم در همان مسیر ادامه خدمت بدهند و اگر مردم این اخلاص و درستکاری و پاکدستی را از مسئولان خود مشاهده کنند، طبعاً تحمل سختی‌ها نیز برای آنان آسان‌تر خواهد شد. بنابراین نباید در این اوضاع سخت، مردم مشاهده کنند که عده‌ای به فکر پر کردن جیب خود یا خویشاوندان و باند و گروه خودشان هستند.

گفت‌وگو از اکبر ابراهیمی
انتهای پیام

captcha