«کاروان قرآنی انقلاب» در بیرجند به عیادت بیماران رفت
کد خبر: 3788707
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۴
پس از ادای احترام به مقام شهیدان؛

«کاروان قرآنی انقلاب» در بیرجند به عیادت بیماران رفت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کاروان قرآنی انقلاب در آخرین روزهای سفر خود در شهر بیرجند، علاوه بر ادای احترام به شهدای این شهر و اجرای محفل انس با قرآن، از بیماران بیمارستان بوعلی بیرجند عیادت کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا؛ کاروان قرآنی انقلاب با ورود به استان خراسان جنوبی، در امامزاده حسین(ع) شهر طبس، محفل انس با قرآن برگزار کرد و صبح جمعه، 19 بهمن‌ماه به طرف شهر بیرجند حرکت کرد.

کاروان قرآنی، حضور خود در شهر بیرجند را با گلباران مزار شهیدان این شهر آغاز کرد. دراین مراسم که با اجرای منصور آقامحمدی همراه بود، جعفر فردی، قاری بین‌المللی کشورمان، به تلاوت پرداخت.

اعضای کاروان قرآنی انقلاب به عیادت بیماران بیمارستانی در بیرجند رفتند

در ادامه، این کاروان برای عیادت از بیماران بیمارستان بوعلی بیرجند، راهی این بیمارستان شد و ضمن خسته‌ نباشید به پرسنل و کادر درمان از بیماران بخش‌های مختلف این بیمارستان با اهدای شاخه گل و مصحف قرآن، عیادت کرد. سپس کاروان برای اجرای محفل انس با قرآن راهی امامزادگان باقریه(ع) شهر بیرجند شد.

امامزادگان باقریه(ع)، محل دفن بیش از 70 نفر از شاگردان و نوادگان امام محمد باقر(ع) است که همراه با خانواده برای تبلیغ اسلام به این منطقه آمده بودند و سپاه عباسی‌ها آنان را قتل عام کردند.

اعضای کاروان قرآنی انقلاب به عیادت بیماران بیمارستانی در بیرجند رفتند

قبل از اجرای محفل، کارگاه تخصصی صوت و لحن توسط احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان، برای قاریان جوان بیرجندی برگزار شد. سپس با اقامه نماز مغرب و عشاء، این محفل با اجرای حمید عبیری، مجری رادیو قرآن و پخش مستقیم از این شبکه رادیویی آغاز شد.

در ابتدای این محفل، سیدرضا موسوی، قاری نوجوان اهل بیرجند، به تلاوت سوره‌های طارق، حمد و آیاتی از سوره بقره پرداخت. در ادامه حجت‌الاسلام امانت‌چی، دقایقی را درباره شخصیت حضرت زهرا(س) سخنرانی کرد. سپس جواد سبزبان، قاری ممتاز بیرجندی، آیاتی از سوره مزمل را تلاوت کرد که مورد تشویق جمع حاضر قرار گرفت.

در قسمت دیگری از برنامه، خیرمقدم به کاروان قرآنی انقلاب از سوی حجت‌الاسلام بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی صورت گرفت.

وی در ادامه با اشاره به برکات انقلاب اسلامی گفت: یکی از موهبت‌هایی که به وسیله انقلاب اسلامی حاصل شد، راه‌اندازی جلسات و بسط قرآن در جامعه بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با تمسک به قرآن و عترت، سکان‌داری این نظام را برعهده دارد و با اتکای به این کتاب آسمانی عظیم، کشورمان را به درستی هدایت می‌کند. ما نیز برای عاقبت به خیری و سعادت باید دستورات قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

اعضای کاروان قرآنی انقلاب به عیادت بیماران بیمارستانی در بیرجند رفتند

سپس جعفر فردی، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت قرآن پرداخت که تشویق جمع حاضر را در پی داشت.

حسن ختام این محفل قرآنی، تلاوت احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان، بود که با این تلاوت، پرونده کاروان قرآنی انقلاب در استان خراسان جنوبی بسته شد.

کاروان قرآنی انقلاب که در اول بهمن‌ماه حرکت خود را از حرم امام خمینی(ره) آغاز کرد، تاکنون به استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان، یزد و خراسان جنوبی سفر کرده و در تعدادی از شهرهای این استان‌ها به اجرای برنامه‌های قرآنی پرداخته و صبح امروز، شنبه عازم استان خراسان رضوی خواهد شد.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

گزارش از محمدرضا رجبی

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha