لزوم بهره از ابزار هنر برای تبیین دست‌آوردهای انقلاب/ سبک‌سری‌های جشنواره فیلم فجر قابل توجیه نیست
کد خبر: 3788735
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۲

لزوم بهره از ابزار هنر برای تبیین دست‌آوردهای انقلاب/ سبک‌سری‌های جشنواره فیلم فجر قابل توجیه نیست

گروه فرهنگی- یک نمایشنامه‌نویس و بازیگر سینما و تئاتر بابیان اینکه ما در قالب هنر می‌توانیم رسالت انقلاب اسلامی را برای نسل جوان و نوجوان تبیین کنیم، عنوان کرد: باید از طریق ابزار هنر اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را برای نسل امروز بیان کرد تا آن‌ها در آینده در جهت حفظ و دفاع از انقلاب قدم بردارند.

لزوم بهره از ابزار هنر برای تبیین دست‌آوردهای انقلاب/ سبک‌سری‌های جشنواره فیلم فجر قابل توجیه نیست

به گزارش ایکنا از قزوین، الماس پویامنش از نمایش‌نامه‌نویسان و بازیگران سینما و تئاتر است که ۱۶ سالی است در عرصه تدوین نیز همگام با دیگر فعالیت‌های هنری فعالیت دارد.
وی هشت نمایش‌نامه نوشته و در چهار سال پیاپی نویسنده برتر کشور در نگارش نمایش‌نامه‌هایی شده است که ازجمله آن می‌توان به کسب مقام اول کشوری نمایش «شاخه‌های زیتون» در جشنواره سمنان و رتبه نخست نمایش «آخر بازی» در جشنواره خوزستان و بازیگری در سریال‌ها و فیلم‌های مختلف ازجمله فیلم «فرم ندامت» اشاره کرد.
الماس پویامنش در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین اظهار کرد: اصحاب هنر باید بیشتر به خود برگردند و با بیان زیبای هنری دست‌آوردهای چله انقلاب را برای مخاطبانی که انقلاب و دوران دفاع مقدس را از نزدیک ندیده‌اند به تصویر بکشند.
وی بابیان اینکه رسالت هنرمند و اصحاب هنر دغدغه‌مندی و مطالبه‌گری به‌حق است، اظهار کرد: ابزار هنر باید به سمت شناسایی دغدغه‌ها و نیازهای مردم رفته و در این راستا قدم بردارد چراکه هنر به‌مثابه نمایشگاهی است که می‌توان در هر بخش آن موضوعات مختلفی یافت لذا نباید تک‌بعدی حرکت کند.
پویامنش افزود: متأسفانه در حال حاضر شاهد حضور کسانی در عرصه هنر سینما و تلویزیون هستیم که برای امیال حزبی خود قدم برداشته و از رسالت اصلی خود دور هستند که این امر موجب قربانی شدن هنر برای مسائلی می‌شود که نباید.
وی تصریح کرد: لزوم دغدغه‌مندی برای انقلاب در صداوسیما بیش از آن چیزی است که در حال حاضر در حال انجام است زیرا برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی چه در عرصه هنر و چه در عرصه‌های دیگر باید جهادی عمل کنیم.
این نمایش‌نامه‌نویس و بازیگر با اشاره به جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: جشنواره فیلم‌ فجر مولود انقلاب اسلامی است و امسال در سی‌وهفتمین سال برگزاری آن هستیم اما متأسفانه گویی طراحان برگزاری این جشنواره از اهداف اصلی انقلاب به دور بوده‌اند.
وی اعلام کرد: گاه شاهد سبک‌سری در برگزاری این جشنواره هستیم که قابل توجیه نیست همین‌طور در تولیدات فیلم‌های حاضر در جشنواره نیز رسالت و دغدغه انقلاب را کمتر می‌توان دید.
پویامنش ادامه داد: برخی از تهیه‌کنندگان و فیلم‌نامه نویسان کشور بدون مطالعه و بررسی در برخی از موضوعات قدم برمی‌دارند که شاید این فضا از راه اصلی انقلاب به دور باشد.
وی با طرح این سؤال که دست‌آوردهای واقعی انقلاب در کجای این فیلم‌ها هستند، تأکید کرد: کار هنری برای انقلاب نیاز به بررسی و مطالعه بسیار دارد و باید از بسیاری از زوایا به آن نگاه شود اما ما گاه انقلاب اسلامی را محدود به موضوعات کلیشه‌ای می‌کنیم و هر چه با مخاطب صحبت می‌کنیم می‌بینیم بیشتر فیلم‌ها از این فضا دور هستند.
این هنرمند بابیان اینکه ما در قالب هنر می‌توانیم رسالت انقلاب اسلامی را برای نسل جوان و نوجوان تبیین کنیم، عنوان کرد: باید از طریق ابزار هنر اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را برای نسل امروز بیان کرد تا آن‌ها در آینده در جهت حفظ و دفاع از انقلاب قدم بردارند.

نمایش‌هایی که در قزوین اجرا می‌شود با دغدغه‌های مردم فاصله دارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت قزوین در عرصه نمایش شهری و برنامه‌های صداوسیمای قزوین گفت: خیلی از معضلات شهری را می‌توان در قالب هنر به خانواده‌ها و مخاطبان ارائه کرد اما متأسفانه آنچه در قزوین به‌عنوان نمایش روی سن می‌رود با دغدغه‌های مردم فاصله دارد.
پویامنش با اشاره به اینکه برخی نمایش‌ها مسائل پیش و پا افتاده را مطرح می‌کنند که مردم حتی حوصله نگاه کردن به آن را هم ندارند، اضافه کرد: آیا رسالت ما این است که یک نمایش بی‌کیفیت و بی‌محتوای بدبازی را در عرصه هنر تولید و پول‌های کلانی را هم برای این موضوع سرمایه‌گذاری کنیم؟! آیا این دغدغه امروز کشور است؟! آیا تولیدات این‌چنینی پیامی برای مردم دارد؟
وی افزود: جای یک کارگروه ویژه در صداوسیما و عرصه هنر نمایش استان قزوین خالی است تا در موضوعات مختلف مردمی ورود پیداکرده و سوژه‌های نابی را برای تولیدات این مرکز ارائه دهد.
این نمایش‌نامه‌نویس و بازیگر سینما و تئاتر در پایان خاطرنشان کرد: در مدیریت فعلی صداوسیمای قزوین این دغدغه دیده می‌شود لذا می‌توان با ورود دغدغه‌مندان و هنرمندان متخصص شاهد نتایج خوبی در قزوین باشیم.

انتهای پيام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۱۴:۱۲
0
0
تبریک به ایشان بابت انتصاب به معاونت فرهنگی سپاه استان قزوین
captcha