درک معرفت حضرت زهرا(س) در شناخت حضرت علی(ع) است
کد خبر: 3788767
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

درک معرفت حضرت زهرا(س) در شناخت حضرت علی(ع) است

گروه معارف- یک کارشناس دینی با اشاره به اینکه ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا(س) هم برای مردان و هم برای زنان الگوست، گفت: درک عمق معرفت حضرت زهرا(س) در شناخت حضرت علی(ع) نهفته است.

درک معرفت حضرت زهرا(س) در شناخت حضرت علی(ع) استحجت‌الاسلام محمد نوری در گفت‌‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه(س) نه تنها برای زنان، بلکه حتی برای مردان الگو است و از این بانوی اسلام نسلی پرورش یافت که حکومت جهانی و عدالت‌محور را در گیتی گسترش خواهد داد.
وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) دارای القاب بسیاری هستند اما متاسفانه جامعه اسلامی با شنیدن القاب ایشان معنای لغوی اسمی را نمی‌دانند و این در حالی است که هریک از این اسامی دارای فلسفه و حکمت است.
این کارشناس دینی فاصله گرفتن از فرهنگ فاطمی در جامعه را آسیبی بزرگ خواند و گفت: کاهش آمار ازدواج، افزایش طلاق، خشنونت، بی‌حجابی و نفوذ عقاید بیگانه از جمله آسیب‌هایی است که در سایه غفلت از رفتار ائمه اطهار(ع) دامنگیر جامعه شده است.
نوری بیان کرد: وقتی سخن از حضرت زهرا (س) به میان می‌آید، غالب افکار به سمت مظلومیت ایشان می‌رود و این در حالی است که اگر بخواهیم حضرت زهرا (س) را بشناسیم باید نخست به شناخت حضرت علی (ع) رجوع کنیم.
وی افزود: هر کس بتواند شخصیت والای امام علی (ع) را بشناسد، آن‌گاه می‌تواند ارزش و جایگاه حضرت زهرا (س) را درک کند، چراکه این دو معصوم هر یک در عین کامل بودن، اما بازتابی از شخصیت یکدیگر را دارند.
این کارشناس دینی با اشاره به اینکه درک عظمت بانوی بزرگ اسلام، در هم‌کفو بودن حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) پررنگ دیده می‌شود، افزود: در ازدوج آنچه مورد توجه قرار می‌گیرد هم‌کفو بودن طرفین است اما این هم‌کفو بودن در حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) به معنای حقیقی خود بود؛ چراکه اگر یکی از دو شخصیت آفریده نمی‌شدند جفتی برای دیگری هرگز پیدا نمی‌شد.
نوری تصریح کرد: وقتی سخن از شجاعت حضرت علی (ع) به میان می‌آید باید گفت که حضرت زهرا (س) نیز دارای چنین خصیصه‌ای بودند؛ چراکه وقتی دشمن به خانه ایشان حمله کرد حضرت زهرا (س) به دشمن التماس نکردند، سخن مشهور «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود» در وصف حضرت زهرا (س) نیز باید گفت که حضرت علی (ع) گمنام می‌ماند اگر زهرا (س) نبود.
انتهای پیام
captcha