حمایت دو نماینده کنگره آمریکا از تحریم اسرائیل
کد خبر: 3789082
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

حمایت دو نماینده کنگره آمریکا از تحریم اسرائیل

گروه بین‌الملل ـ «الهان عمر» و «رشیده طلیب» دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا از حزب دموکرات، علنا از جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی و لغو سرمایه گذاری در این رژیم اعلام حمایت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین؛ حمایت این دو نماینده کنگره آمریکا از تحریم رژیم صهیونیستی مشکلاتی را برای حزب دموکرات که روابطی تاریخی و قدیمی با رژیم صهیونیستی دارد، ایجاد کرده است.

جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی(BDS) به وسیله شماری از فعالان فلسطینی تأسیس شده و هدف از آن تحریم این رژیم و تشویق طرف‌های مختلف به لغو سرمایه گذاری در فلسطین اشغالی است. بنیانگذاران این جنبش برای تأسیس آن از کمپین جهانی ضد آپارتاید در آفریقای جنوبی که به سرنگونی نظام نژادپرستانه در این کشور منجر شد، الهام گرفته‌اند.

رشیده طلیب نماینده فلسطینی تبار کنگره آمریکا تأکید کرد که می‌خواهد از مسائلی همچون نژادپرستی و نقض حقوق ملت فلسطین توسط رژیم صهیونیستی پرده بردارد.

الهان عمر دیگر نماینده مسلمان کنگره نیز اظهار کرد که هدفش ایجاد توازن در موضع آمریکا است که صراحتا رژیم صهیونیستی و حفظ منافع آن را در اولویت قرار داده است. عمر همچنین قانون نژادپرستانه کشور یهود را که سال گذشته در کنست رژیم صهیونیستی به تصویب رسید، به شدت محکوم کرد.

حمایت این دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا از تحریم رژیم صهیونیستی خشم گسترده صهیونیست‌ها را در پی داشته است.

انتهای پیام

captcha