ترجمه کتاب «آینده اسلام» منتشر شد
کد خبر: 3789146
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

ترجمه کتاب «آینده اسلام» منتشر شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ کتاب «آینده اسلام» به همت مهدی امینی ترجمه و وارد بازار نشر شد.

ترجمه کتاب «آینده اسلام» منتشر شد

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ کتاب «آینده اسلام» تألیف جان اسپوزیتو، استاد روابط بین‌الملل و مطالعات اسلامی دانشگاه جورج تاون آمریکا و یکی از اسلام‌پژوهان برجسته به همت مهدی امینی ترجمه شد.

امینی در توضیح کتاب حاضر گفت: کتاب «آینده اسلام» در مورد آینده همه ماست. امروزه اسلام و مسلمانان بازیگران مهمی در تاریخ جهانند. آن‌ها بخشی از موزاییک جوامع اروپایی و آمریکایی را تشکیل می‌دهند.

مترجم در ادامه افزود: در جهانی که اغلب، انشقاق بین ما و آن‌ها را می‌پذیریم، با این چالش مواجه می‌شویم که از تفاوت‌هایمان عبور کنیم (نه اینکه انکارشان کنیم) و انسان بودن مشترک را تأیید و تصدیق کنیم و بفهمیم که ما چه بخواهیم و چه نخواهیم به عنوان آفرینندگان مشترک جوامع و دنیای‌مان در تعامل با هم و به هم وابسته‌ایم.

وی افزود: مهم‌ترین درسی که از سال‌ها تعلیم و تدریس اسلام و جوامع اسلامی آموخته‌ام هنوز این است که اسلام گرچه روشن؛ اما سخت‌فهم و دیریاب است. اگر می‌خواهید بدانید مردم به چه چیزی ایمان و اعتقاد دارند، اگر می‌خواهید واقعیت زندگانی هر روزه آن‌ها را فراچنگ آورید، باید به قول اصطلاحات تخصصی دانشگاهی هم به متن و هم به شرایط نگاهی دقیق داشته باشید.

امینی در پایان گفت: فهمیدن مذاهب دیگران نه تنها نیازمند آگاهی از منابع مقدس آن مذاهب(متون مقدس، آیین‌ها، عقاید تعصب‌آمیز و قوانین) بلکه نیازمند آگاهی از چیزی است که مردم واقعاً به آن ایمان دارند و انجام می‌دهند.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از کتاب فروشی‌های سراسر کشور تهیه کنند.

موسی ابراهیمی

انتهای پیام

captcha