پیروزی انقلاب، اسلام را در جهان احیا کرد/ بیعت بسته‌ایم تا بیرق برافراشته را به دست بقیه‌الله(عج) بسپاریم
کد خبر: 3789295
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
حسینی‌بوشهری:

پیروزی انقلاب، اسلام را در جهان احیا کرد/ بیعت بسته‌ایم تا بیرق برافراشته را به دست بقیه‌الله(عج) بسپاریم

گروه سیاست و اقتصاد - عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه لازمه استمرار انقلاب تشکیل نظام و دولت 100 درصد اسلامی است که نویدبخش تمدنی نو برای کل بشریت است، افزود: بیعت بسته‌ایم تا بیرق برافراشته را به دست بقیه‌الله(عج) بسپاریم، بر این اساس 4 دهه زمان زیادی نیست که از عمر انقلاب اسلامی گذشته است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در سخنرانی مراسم 22 بهمن استان مرکزی در مصلی بیت‌المقدس اراک با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه(س) بیان کرد: این مردم با عشق به صدیقه طاهره(س) در این راهپیمایی حضور یافتند و ان‌شاءالله در فردای قیامت از شفاعت ایشان بهره‌مند خواهند شد.
وی با تاکید بر اینکه باید هر نعمت خداوند را به یاد داشت، فراموش نکرد و قدر دانست، نسبت به نعمات خداوند نباید نافرمانی داشت و خداوند تکیه‌گاه محکمی برای مومنان است، افزود: بی‌تردید در زمان ما انقلاب اسلامی یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند نسبت به ملت ایران و دلدادگان اسلام و قرآن است چراکه پیروزی انقلاب، اسلام را در جهان احیا کرد.
حسینی‌بوشهری افزود: ۴۰ سال از پیروزی انقلاب گذشته است، امروز به عنوان روز ۲۲ بهمن سال ۹۷ وارد دهه پنجم انقلاب می‌شویم و ۴۰ سال با عزت و سرافرازی و با گفتن نه به دشمن، انقلاب را به این‌نقطه رساندیم.

جنگ نرم؛ هدف دشمن
این عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: کارشناسان و دست‌اندرکاران مسائل سیاسی آمریکا اعلام کرده‌اند که باید کمیته‌ای در مقابل ملت ایران تشکیل دهند تا با استفاده از جنگ نرم ایران را همانند اتحاد جماهیر شوروی از درون از بین ببرند، اما آن‌ها غافل هستند که انقلاب اسلامی نشات گرفته از عاشورا و غدیر است و رسالت این انقلاب تنها به درون مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران خلاصه نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه دشمن علیه ایران نبرد رسانه‌ای آغاز کرده است، گفت: کسانی که نمی‌توان نام ایرانی را بر آنها قرار داد در دامان دشمن قرار گرفته، مبلغ و مروج دشمن شده‌اند و تمام تحریکات علیه دشمن را طراحی و برنامه‌ریزی می‌کنند.
حسینی بوشهری با اشاره به اغتشاشات دی‌ماه سال گذشته افزود: سال گذشته مشکلات سبب شد که برخی دست به اعتراض بزنند، اما زمانی که متوجه شدند تمام این‌ مشکلات توطئه‌هایی از سوی دشمن است حاضر به رویارویی و قرار گرفتن در مقابل رهبر، امام راحل و خون شهیدان نشدند.

خروش ملت در برابر دشمن
وی تاکید کرد: هرچه دشمن به دامنه توطئه‌ها بیفزاید مردم نیز آگاه‌تر می‌شوند، امسال دشمن طراحی کرده بود که مردم در راهپیمایی حاضر نشوند، اما این مردم در مقابل دشمنان آن‌چنان خروشیدند که باید دشمن پیچ رادیو و تلویزیون را باز کرده و حضور مردم را ببیند و فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را از زبان مردم ایران بشنود.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با طرح این سوال که برای رسیدن به این تمدن و نظام اسلامی با همه دشمنانی که هر روز در مقابل پیشرفت انقلاب مانع ایجاد می‌کنند باید از چه سازوکاری بهره‌مند شویم؟ اضافه کرد: در مقابل پیشرفت انقلاب تهدیدات خارجی و داخلی وجود دارد که در خصوص تهدیدات داخلی مسئولان و مردم باید به فکر باشند چراکه اگر نتوانیم برای تهدیدات داخل چاره‌اندیشی کنیم ممکن است دشمن از این فرصت سوءاستفاده کند.

ایجاد ناامیدی یکی از تهدیدات داخلی است
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ضعف داخلی است، در خصوص تهدیدات داخلی گفت: ایجاد ناامیدی در میان مردم یکی از تهدیدات داخلی است که در این راستا مقام معظم رهبری و مسئولان در راستای سرخورده نشدن مردم و عدم‌ بروز ناامیدی همیشه افتخار به گذشته و امید به آینده را مطرح می‌کنند. رهبری معظم انقلاب، مسئولان و قوای سه‌گانه باید برای ترویج‌امید در جامعه تلاش کنند.
این عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز مردم با مشکلات گرانی و تنگناهای معیشتی مواجهند، اما معتقدند که این شرایط گذراست. ما باید پای بیعت با امام و خون شهدا و رهبر معظم انقلاب بمانیم مردم مشکلات خود را به حاشیه می‌برند و وارد متن انقلاب می‌شوند، امروز تمام شهر و روستاهای کشور در صحنه حاضرند و دشمن نیز باید چشم و گوش خود را باز کند و نگوید که نمی‌گذاریم انقلاب به چهل سالگی خود برسد. باید دست از این یاوه‌گویی‌ها بردارند چراکه صاحبان این کشور مردم هستند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از روز اول که توسط امام راحل طراحی و برنامه‌ریزی شد دارای مراحل مختلفی از جمله مبارزه با طاغوت و تثببیت نهادها بود، گفت: اگر در آن زمان امام خمینی‌(ره) نمی‌فرمودند که به حکومت نظامی اعتنا نکنید، ‌طاغوت شخصیت‌های شاخص انقلاب را در یک فرصت کوتاه دستگیر و قتل‌عام می‌کرد که در این ‌بین امام خمینی(ره) طی یک فرمان فرمودند که به حکومت نظامی اعتنا نکنید و مردم هم به صحنه آمدند، ظلم و طاغوت را شکستند و ملت به پیروزی رسید.
این عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تثبیت انقلاب و نهادهای انقلابی و سازمان‌های نظام اسلامی به عنوان گامی از مسیر انقلاب ادامه داد: امروزه ساختارها و سازمان‌های انقلاب هرکدام به وظایف مشخصی مشغول فعالیت هستند، اما ما به این مرحله بسنده نمی‌کنیم چراکه ما آرمان‌هایی در مسیر تداوم انقلاب داریم و می‌خواهیم انقلاب استمرار پیدا کند.

بیعت بسته‌ایم تا بیرق برافراشته را به دست بقیه‌الله(عج) بسپاریم
وی با تاکید بر اینکه لازمه استمرار انقلاب تشکیل نظام و دولت 100 درصد اسلامی است که نویدبخش تمدنی نو برای کل بشریت است، افزود: بیعت بسته‌ایم تا بیرق برافراشته را به دست بقیه‌الله(عج) بسپاریم، بر این اساس 4 دهه زمان زیادی نیست که از عمر انقلاب اسلامی گذشته است.
حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه بی‌تفاوت شدن مردم تهدید دیگری برای انقلاب محسوب می‌شود، گفت: در روزهای نخست انقلاب اگر یک ناهنجاری و ضدارزشی در جامعه دیده می‌شد مردم عکس‌العمل نشان می‌دادند، اما امروز اگر مردم دچار بی‌تفاوتی شوند و در مقابل ناهنجاری‌ها سکوت کنند، تهدیدی جدی متوجه انقلاب خواهد شد که در این راستا نیاز است مسئولان و مردم به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که ناامیدی در جامعه ایجاد نشود.

لزوم توجه به باورهای اعتقادی نسل جوان
این مقام مسئول تهدید بعدی در قبال انقلاب اسلامی را گرفتن باورهای اعتقادی از نسل جوان دانست و بیان کرد: اگر امروز جوان ایرانی بر اساس باورهای اعتقادی در جامعه حضور پیدا نکرده و تحت تاثیر دروغ‌های دشمنان قرار گیرد در نتیجه انقلاب را از نگاه غرب خواهد دید. اگر باورهای اعتقادی از نسل جوان گرفته شود و ما با جوانان رابطه صمیمی برقرار نکنیم فاجعه به بار می‌آید.
وی در خصوص نفوذ دشمن نیز گفت: نفوذ دشمن تهدید داخلی دیگر در مقابل انقلاب اسلامی است که مقام معظم رهبری نیز بارها در این باره صحبت کرده‌اند چراکه توطئه‌های دشمن را می‌شناسند و می‌دانند. اگر دشمن نفوذ کند مانند موریانه‌ای درخت تنومند انقلاب را از درون نابود خواهد ساخت.
حسینی بوشهری ادامه داد: خدشه وارد شدن به وحدت تهدید دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد، اگر وحدت میان اقوام ایرانی دچار خدشه شود، در واقع آغاز یک خطر جدی برای انقلاب خواهد بود. باید امید در جامعه زنده شود و زنده بماند تا مردم نسبت به انقلاب بی‌تفاوت نباشند.
وی در خصوص تهدیدات خارجی نیز تصریح کرد: هرگاه تهدید از خارج متوجه کشور و مردم می‌شود، انسجام و وحدت در داخل کشور شکل می‌گیرد و مقام معظم رهبری نیز در این باره فرموده‌اند که تمام سلایق باید نسبت به انقلاب وفادار باشند و اختلاف سلیقه را در راهپیمایی ۲۲ بهمن به رخ یکدیگر نکشند.
حسینی‌بوشهری از مسئولان نظام اسلامی خواست برای این ملت رشید اقدامی جانانه انجام دهند و در خصوص برخی اقدامات انجام شده در استان مرکزی گفت: اقدامات شایسته‌ای در استان مرکزی انجام شده که از جمله آن‌ها کاهش ۱.۵ درصدی نرخ بیکاری و دو برابر شدن پروژه‌های دهه فجر نسبت به سال گذشته و افزایش صادرات غیرنفتی در شرایط تحریم‌هاست که نشان از تلاش مسئولان ‌در این استان دارد.
انتهای پیام

captcha