آثار پیشرفت 40 ساله در ارتقای زندگی مردم عملی شود
کد خبر: 3789319
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱
محمدباقر قالیباف:

آثار پیشرفت 40 ساله در ارتقای زندگی مردم عملی شود

کانون خبرنگاران نبأ ــ پیشرفت‌های خوبی در عرصه‌های علمی، هسته‌ای، صنایع دفاعی و زیرساختی در این مدت 40 ساله در کشور داشته‌ایم و در این خصوص تنها نکته‌ای که هست اینکه باید آثار این پیشرفت‌ها را طوری عملی کنیم که در ارتقای زندگی مردم دیده شود زیرا ملت ایران عزتمندانه و فارغ از گرایش‌های سیاسی بر روی آرمان‌های خود مانده است که از این گردنه سخت عبور کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ راهپیمایی با شکوه 22 بهمن با نقش‌بندی پرچم 3 رنگ ایران و با حضور نمایندگان جامعه قرآنی، بانیان مساجد و آستان امامزادگان مقدس، تشکل‌های دانشجویی و ایثارگران، کارکنان یگان‌های نظامی نیروهای مسلح و مردم دریادل و ولایتمدار بوشهر همزمان با سراسر کشور با شعار «چلچراغ ما نور قرآن است، اسلام مکتب ما است – رهبر ما امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله العالی) است» به خیابان مقابل سپاه مالک اشتر آمده بود و در سالروز چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ایران آمده بودند که این پیام را به جهانیان ندا دهند که به‌زودی قبله اول مسلمانان را آزاد خواهیم کرد و خط شکنی مبتنی بر آموزه‌های آیات الهی قرآن کریم کار زنان و مردان بصیر و شجاع خلیج فارس ایران متمدن است.

مردم شیعه و سنی استان دارالحماسه بوشهر با پلاکادرهای «مرگ بر آمریکا خبیث، مرگ بر اسرائیل کودک کش و مرگ بر وهابیٌت کثیف» به صحنه راهپیمایی بعثت انقلاب اسلامی ایران آمدند که بگویند با استمداد از پروردگار سبحان به مانند معجزه الهی رود نیل؛ شما در قعر امواج حضور میلیونی مردم کرانه‌نشین آبهای نیلگون خلیج فارس غرق می‌کنیم.

ملت عزتمند ایران امروز با هوشیاری بالا و اطاعت از فرامین رهبری به راهپیمایی 22 بهمن چهل سالگی بعثت انقلاب آمده‌اند که به مستکبرین جهان سلطه و فرعونیان ظالم زمان بگویند که همچنان شعار مردم کشور ما «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی»، «استقلال خواهی، قرآن محوری، مسجد محوری، روحانی محوری» است و بر این اعتقادیم که خداوند بالاتر و والاتر هر کسی است و وعده الهی حق است و به‌زودی محقق می‌شود.

محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم سخنرانی آئین راهپیمایی شکوه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که با حضور مردم و مسئولان لشکری و کشوری استانی در محل مصلای جمعه شهر بوشهر برگزار شد، با ابراز اینکه حضور در این مراسم توفیق عظیم الهی است، اظهار کرد: مردم دلاور خطه بوشهر همیشه برای اسلام و ایران عزت آفریدند و همچنین در مبارزه با استعمار و استبداد خوش درخشیده و پیشگام این عرصه بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هر چه در بُعد معنوی و مادی داریم مدیون خون شهدا و خانواده‌های آنان هستیم، افزود: امام خمینی(رحمت الله علیه) کلامش برای خدا بود و در راه خدا گام بر می‌داشت و با همین روحیه معنوی با پیروزی رساندن این انقلاب توانست روح عزت و استقلال را در زندگی مردم ایران و حتی منطقه زنده و احیاء کند.

قالیباف ادامه داد: تاریخ 40 ساله انقلاب نشانگر این است که مردم مستمر چه در صحنه‌های دفاع مقدس و چه در تجاوز ناآگاهانه سربازان آمریکایی در خلیج فارس پشتیبان و مدافع انقلابشان هستند و در این رابطه مردم بر سر عهد و پیمان خودشان هستند و در جشن 40 سالگی نظام با انقلاب خود بیعت مجدد کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مردم ایران را مردمی بصیر، باشعور، زمان شناس، با مروت و جوانمرد برشمرد و عنوان کرد: مردم بزرگترین سرمایه این کشور هستند و مسئولان نظام باید روی این سرمایه‌ها که توفیق الهی است تا پای جان خدمت کنند و همه مسئولان بدانند  همانطور که امام راحل و رهبر معظم انقلاب فرمودند این انقلاب متعلق به محرومین و مستضعفین است زیرا مردم با فرمان امام خمینی(ره) برای تحقق و پیروزی این انقلاب اسلامی به صحنه آمدند.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در صحنه یکی از رموز پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، تصریح کرد: امام راحل به جوانان انقلاب اعتماد کرد و به همه جوانان ارزش داد و به همه جوانان که مبتنی بر آرمان‌ها و سنت‌های الهی بودند، ایمان داشت.

دولت پهلوی متکی به آمریکا و بیگانگان بود

قالیباف از رژیم پهلوی به عنوان دولتی متکی بر آمریکا و بیگانگان یاد کرد و گفت: دشمن تلاشش این است که بین مردم و مسئولان نظام و آرمان‌های کشور با جوسازی، شایعه و فشارهای اقتصادی فاصله بیندازد و جامعه را به سمت فروپاشی پیش ببرد.

وی تاکید کرد: مسئولان سه قوه نظام باید به اخلاص، ایثار و بصیرت مردم توجه و انجام وظیفه کنند و لذا با ضعف مدیریت و ناکارآمدی فشار مضاعفی را بر مردم وارد نکنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز سلایق سیاسی نمی‌تواند مانع حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم شود، اظهار کرد: پیشرفت‌های خوبی در عرصه‌های علمی، هسته‌ای، صنایع دفاعی و زیرساختی در این مدت 40 ساله در کشور داشته‌ایم و در این خصوص تنها نکته‌ای که هست اینکه  باید آثار این پیشرفت‌ها را طوری عملی کنیم که در ارتقای زندگی مردم دیده شود زیرا ملت ایران عزتمندانه و فارغ از گرایش‌های سیاسی پای آرمان‌های خود مانده است که از این گردنه سخت عبور کند و لذا کمک به دولت در اصل کمک به کشور و خدمت به مردم است و در این رابطه دولتمردان وظیفه دارند که گام اول را بردارند.

تهاجم دشمن از طریق جنگ رسانه‌ای و تحریم‌های اقتصادی

قالیباف تصریح کرد: دشمن جنگ خود را در جبهه رسانه‌ای و تحریم‌های اقتصادی به راه انداخته است و همه وظیفه داریم که بر روی این دو اصل با دشمن اقدام به مبارزه و مقاومت کنیم تا لحظه‌ای که دشمن شکست بخورد.

راهپیمایی 22 بهمن و بیداری اسلامی؛ دستاورد 40 سالگی بعثت انقلاب

گزارش ایکنا حاکی است، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: راهپیمایی 22 بهمن، بیداری اسلامی مردم منطقه و جهان و حضور میلیونی مردم ایران در صحنه‌ها یکی از مهم‌ترین دستاوردهای 40 سالگی بعثت انقلاب اسلامی کشورمان است.

امام جمعه بوشهر افزود: خداوند منٌان مالک مفاتیح الغیب است؛ قتل و خونریزی و خیانت خبیثانه به مردم مسلمانان و مظلوم در صفحه به صفحه سالنامه عملکرد حکومت‌های ظالم آمریکایی و اروپایی نقش بسته است.

حکومت بر قلب‌ها و دل‌های مردم امنیت‌آفرین است

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین امام علی(ع) فرمود «رحمت؛ مرتبه نخستین دوستی و خوش رفتاری است و محبت؛ درجه بالاتر و لطف؛ آخرین است»، بیان کرد: استمرار و موفقیت‌های یک نظام اسلامی نیاز به مروت و بهره‌گیری از راهبردهای الهی دارد و بی‌شک پایه حکومت صحیح، مقتدر و عادلانه، بر قلب‌ها و دل‌های مردم است، نه بر شمشیرها و نیزه‌ها. آن‌ها که بر دل‌ها حکومت دارند، کشورشان دارای امنیٌت است و آنها که بر شمشیر تکیه می‌کنند، دائماً در خطرند.

نویسنده کتاب قرآن «پایان دنیا در کلام خدا» اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران با بانگ «لا اله الا الله محمد رسول الله» بر تمام جهان طنین‌افکن شد و مجاهدت در راه خدا، دفاع از مظلوع و دفاع از حق در این کشور اسلامی همواره پا بر جا است.

تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان انقلاب در بوشهر

گفتنی است، از خانواده شهدای انقلاب «حجت‌الاسلام ابوتراب عاشوری، عبدالرسول زاهدی، صادق میگلی، محمدصادق درختیان» و از خانواده جانبازان انقلاب «فقید سعید حجت‌الاسلام محمد صداقت، مرحوم محمدجواد حمیدی، مرحوم عبدالنبی سیمرونی» و از مبارزین انقلاب «عبدالله فاتحی، حجت‌الاسلام عبدالکریم بحرینی، سیدحسن شجاع و غلامحسین عابدی» از سوی ستاد چهلمین فجر انقلاب اسلامی تجلیل به عمل آمد.

یادآور می‌شود، قرائت مجلسی محمد جماله، قاری بین‌المللی، اجرای مشترک گروه‌های سرود 1357 نفری بچه‌های مسجد و دانش‌آموزان و اجرای سرود «برخیزید» به سرایندگی قاسم صرافان و به خوانندگی حسن بحرانی از دیگر برنامه‌های این مراسم جشن بود.

گزارش: حامد فکوری

عکاس: محمد عبیدی

انتهای پیام

captcha